Lyckan är lik en parfym; vi kan inte stänka den på en annan utan att ett par droppar faller på oss själva.

Alla inlägg under augusti 2010

Av Lindah - 19 augusti 2010 01:30

just nu känner jag mig ganska dum, bortglömd & förvirrad..
Jag tänker inte gå in på just varför mer än att jag kanske ska göra någonting istället bara för att sitta som ett fån & sen inte förstå någonting, men jag vet inte i vilken ände jag ska börja, jag vet inte ens om jag orkar, vill eller har någon lust till det, men jag borde göra någonting iaf, men vart börjar jag, hur & vad gör jag?
Det är inte min grej, inte alls min grej, men kanske det borde bli min grej?

För att bry sig mer skadar aldrig, att engagera sig mer skadar aldrig, att visa att man finns här skadar aldrig.

Jag har svaret i min hand, jag vet, men jag vet inte vad jag ska göra med svaret...
Nej, nu ska en rustrerad Lindah krypa till sängs & sova, som vanligt...


Tjingtjing /  L

Av Lindah - 7 augusti 2010 23:19

Jag har lyckats lugna ner mig själv bra så mycket, vilket gör mig lite förvånad med tanke på hur förannad & allt jag var på dig, men nu är det över, så nu tar jag tag i allting annat runt omkring mig.


Imorgon (snart idag) är det min sista dag på sommarjobbet, vilket på ett sätt känns väldigt skönt, men ändådock väldigt tråkigt, för jag stortrivs med både personal samt kunder, så det ska bli tråkigt att sluta faktiskt..
Men jag har haft en underbar tid hittils under sommaren, vilket uppskattas mycket, har varit väldigt mycket skratt & roligheter faktiskt, vilket känns bra.



Idag har jag, min vän & hennes kille - sambo, bokat en resa till Ullared, eller snarare bokat stuga på Ullared's Camping, vilket ska bli mysigt tycker jag faktiskt, om inte annat skönt att komma bort ifrån Bollnäs för en stund faktiskt.

Så det är någonting jag ser fram emot nu faktiskt, vi åker morgonen den 23'e & kommer hem någongång under den 25'e.


nej nu ska jag sova, nattinatti


tjingtjing/ L

Av Lindah - 6 augusti 2010 15:13

Jag är arg, förbannad, frustrerad, besviken & mycket annat som man kan vara.. & allt på en å samma människa, den jag minst trodde illa om..
kanske de personer man tror minst om, man egentligen skall tro mest om för att inte såra sig själv, eller låta sig bli sårad av? Hmm, vad vet jag..

men en sak vet jag, att varje gång man blir sårad, så bygger man (iaf jag) en allt högre & högre mur runt mig själv, ihopp om att inte bli sårad nästagång igen, men ändå sitter man där sen, när man har delat med sig utav hjärta, själ & allt man är & har, sårad & bortglömd, varesig det är utav en kille eller kompis man blir sårad, så bygger man upp muren ännu mera, endast för att skydda sig själv ifrån allt det som bara gör en illa & sårar på djupet..
Varför lär man sig bara inte att hålla sig borta ifrån allt & att välja ut allt de rätta folket utan att bli sårad på vägen?


Man lär sig utav sina misstag sägs det, & visst harjag lärt mig mycket, men ändå så har man stunder där man glömmer sina tidigare misstag, så man gör dom igen..


Nej nu ska jg sluta skriva massa sån skit, Livet gör ont ibland, men man blir bara starkare själv av det. Så det gäller att se det positiva i det negativa helt enkelt.

Just nu sitter jag på mitt rum, lyssnar på musik, funderar lite å sånt. Ikväll blir det mys här hemma, räkor (BLÄÄ!), ost, kex, vindruvor å annat sånt gott! Mmm, ska bli så jäkla gott att de finns inte alltså! Funderar på att även ta mig ett bad & slänga in en ansiktsmask om tid samt ork finns. hihi..


Ska lägga upp bild sen på min nya jacka, ooh i'm so inlove! Den är så snygg, jag fullkomligt älskar den! Hihi, jag har fastnat för gröna jackor alltså.. Men de är så snyggt!


Nej nu ska jag pilla lite här hemma, sen sätta mig på cykeln & trampa till jobbet igen för att slita för pengar till klockan nio, sen blir det trampa hela vägen hem igen för att smaska i sig allt gott (:


Skriver kanske imorgon en sväng också, hihi!


Tjingtjing / L

Presentation


Linda Maria Jonsson är mitt fullständiga namn. Jag bor i en liten men mysig etta i Bollnäs. Jobbar inom vården - anställd som tim vikarie.
och här skriver jag allt som faller mig in, på gott och ont.
Enjoy

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards