Lyckan är lik en parfym; vi kan inte stänka den på en annan utan att ett par droppar faller på oss själva.

Alla inlägg under april 2011

Av Lindah - 28 april 2011 23:25

Är lite trött nu, har jobbat i 23 timmar, men har haft det roligt!
Dock så har jag sovit lite halvtaskigt, jag menar, sova på jobbet när man vet att om någon av de boende vill något så är det bara för dem att knacka på min dörr så ska jag vakna, njaa, går inte riktigt att koppla av helt då, men lite halvt i alla fall..

Men för övrigt så gick det kanon, var ut två svängar idag, hade två som vela att jag skulle med dem ut på promenad, så då blev det så. Men de var bara skönt!


När jag kom hem blev det en dusch direkt, så jävla skönt de var! Slår då fan aldrig fel med att duscha när man kommer hem ifrån jobbet, alltid lika jävla skönt! Lovely!



Ibland undrar jag hur det kan få gå så fel för en människa, hur en enda människa kan bli drabbad för så mycket, bli så sårad och förnedrad.

Räcker det inte med att vissa människor lider utav en kronisk sjukdom, ska dom verkligen behöva leva med människor som ger dem ärr för livet också?

Det är en sjuk värld vi lever i, fullt av folk som vill dig illa, som ständigt sviker, som ständigt ger dig fel tankar, som ständigt ser ner på dig och sårar dig med avsikt att såra dig.

När ska människan bli smart nog att lämna andra i fred och leva sitt egna liv ifred?



Imorgon blir det till att jobba - igen.. Denna vecka kommer lilla jag att jobba på veckans alla dagar, och lyckligt nog så slutar jag veckan med en delad tur, kan jag bli mer lyckligt lottad?!...

Imorgon kommer Jonas över och äter här, sen blir det väl nörda film i soffan med hela familjen.



Jag saknar Emelie & Carro! De är två personer jag verkligen saknar, och det är två personer som bor långt ifrån.. Emelie har ju flyttat till Övik, men kommer förmodligen hem isommar!

Carro bor ju i Borlänge, men jag måste träffa henne snart, sjukt längesen jag träffade henne nu, så kan det inte få vara!
måste träffa båda dessa människor, hur ska det annars sluta?! ja, inte vet jag.

jag vet bara att jag måste träffa dessa två inna jag går under eller någonting!


Linda börjar på att bli trött nu, sitter här och gnuggar mina ögon som bara tusan, tur att man redan sitter inlindad i täcker så det är bara till att slänga sig ner i sängen sen är det bara till att vänta tills jag somnar.
Väckarklockan ringer 05:30 imorgon bitti, och då måste jag ju vakna, eller någongång i allafall, senast kvart över sex ska jag kliva upp, så jag inte kommer till jobbet och ser helt väck ut.. Haha.


Nattinatti! / Linda m Jonsson

Av Lindah - 21 april 2011 21:59

Äntligen är jag ledig en hel helg, de var då på tiden de tycker jag! Har jobbat fyra/fem helger irad nu, så ska bli hur skönt som hellst med ledigt Fredag, Lördag OCH Söndag! Slappa ska jag göra, och vara med kompisar. Kan ju inte bli bättre än så!

Hoppas självklart på fint väder också så att jag kan vara ute mycket och bara njuta, kanske slänga sig ute på Gräsmattan (ska man verkligen säga så fast det är mer ruttet än gräs på den?!) jag ändrar mig - kanske slänga sig ute på Ruttenmattan och dö bort en stund med musik och värme, ja inte fan låter de fel inte! hehe


Men nästa vecka blir dock en lite jobbigare vecka, jobbar alla veckans sju dagar, men de resulterar i pengar, så inte gråter jag av de (eller jo, gråter en aning inombords, men de ska då jag greja allt!)
Sen veckan efter så tänker jag bara gå på schemat jag har, för att få ta det lite lugnt en stund iallafall. De behövs det också emellanåt, och de är man värd emellan åt också att ta det lugnt och bara vara lite, ha ledigt och göra vafan man vill!


Lillasyster trivs hur bra som hellst i Spanien, men vem skulle inte göra det? haha

Just nu är hon dock lite små krasslig, så får hoppas att hon blir bra snart så hon kan göra allting hon vill, skulle vara tråkigt om hon missade lite saker och så.
Men börjar faktiskt sakna den lilla rövaren en aning! För de är roligt när hon är hemma, de är till och med roligt att bråka med henne ibland, men det är ju de som kallas syskonkärlek! haha

Men inte så långt kvar tills hon kommer hem, drygt tre veckor kanske, så de kommer gå fort.

Men är hon brun när hon kommer hem så vet jag en som ska få stryk av mig! haha!

Jag vet jag vet, jag är en väldigt snäll storasyster av mig! Haha


Men igår ni! då jävlar skrek jag när jag var på väg ner på tranan!

Jag gick på en slänt bara för jag genade över vägen. Och så var det en massa ruttna löv där, och i mörker så är det lite svårt att skilja på löv och andra föremål..

Så jag gick där lite glad och muppig som jag kan vara, klev på löven och hade det bra i mörkret där jag gick, och så TJOPP! så trodde jag att det var ett löv, men det var de självklart inte, utan en fet jävla padda/groda som jag klev på!
Blev måttligt förvånad, skrek till och funderade hur fan lövet lyckades hoppa iväg, tills jag insåg att det var inte ett löv.. Kände mig lagomt dum då faktiskt, Linda the Djurplågare liksom! haha...

Men kul var det sen, fast ja, stackars den lilla prinsen som hoppade iväg. Han kan inte ha det lätt inte.
Så lilla groda/padda, om du behövt träffa Mr.Psykolog och får en fet räkning, så skicka den till mig så betalar jag självklart den, jag vill inte att du ska må psykiskt dåligt över att jag trampade på dig!
Men kanske är det du som borde betala pengar till mig för att du förklädde dig som ett löv?!

Nää, vi glömmer detta så vi båda kan gå vidare, tycker jag!


Snart ska lilla jag krypa ner i sängen och glo på en film och somna tidigt, de låter vettigt och underbart jävla skönt! Så det blir min kväll ikväll det.


Och jävlar vilket värdelöst blogginlägg detta blev då! hahaha, men men, Like i give a fuck?! Naa'aaa !


Over and Out / Linda M Jonsson

Av Lindah - 20 april 2011 00:11





               



Slänger bara in lite bilder. Orkar inte skriva något. Men bjöd iaf på en mupp bild på mig. men men. Skriver väl kanske någonting en annan dag, eller kanske jag bara slänger upp bilder då också, vem vet ? haha


over and out / Linda m Jonsson

Av Lindah - 12 april 2011 19:47

Passa på att sätta mig framför datorn innan jag ska slänga ihop de sista jag ska ha med mig när jag ska jobba, men det är inte mycket som ska slängas ihop, men lite iaf.

Tänkte slänga med en bok eller nå, utefall de bara är skit på TV apparaten.. haha!


Idag var jag och käkade hemma hos Sara, smaka gott! Fick lax, riktigt gott var det!
Och på fredag så ska jag bjuda den sköna bönan på Kina resturangen, så de ska bli roligt de också, något att se fram emot i veckan mera än jobb.


Hoppas iaf att de är lugnt på jobbet idag/natt/morgon bitti, för det är inte roligt när alla är upp i varv och man får en masa utskällningar, men de tillhör det också. Men överlag när jag jobbat har det varit lugnt iaf. Så de ska nog gå alla tiders de. Hehe


Nu är jag då riktigt sugen på sommar, sol, sena kvällar ute med en fin kall öl i handen och bara njuta av livet! De är då underbart de måste jag säga.

Tänk om alla dagar hela året om kunde vara som det är när det är sommar, då skulle livet leka!
Men återigen så får man ju inte allt man vill ha. tråkigt nog.. haha



Jag saknar dig, och jag börjar märka det mera och mera nu.

Trotts att jag har börjat inse att du aldrig mera kommer tillbaka, så saknar jag dig.
Att bara höra din röst i telefonen gjorde mig så glad, du lät alltid så glad!
Du kommer aldrig mera säga - Godag på dej du! på din Stockholmska..

Det känns verkligen när man förlorat någon man verkligen vela ha kvar ett bra tag till, någon som man ännu inte var beredd att släppa taget om. De tär på en, även fast man alla gånger inte vill erkänna det.

Den dagen jag fick reda på att du inte längre var med oss kommer jag aldrig att glömma, kommer aldrig heller glömma SMS'et ifrån min vän som beklagade så mycket, men över vad?
Jag jobbade och mamma vela inte ringa och berätta, utan väntade tills jag jobbar klart..

Jag satt där stilla i soffan på samma ställe i minst en timme och kunde inte förstå, jag hörde orden ifrån min lillasyster som satt breve mig och höll om mig, men jag hörde hennes röst långt ifrån, precis som att vi skulle ha suttit i varsin ände av rummet..
Sen hörde jag en röst nära som sa, Linda, kan du krama mig tillbaka? Och då brast allting igen, jag vela inte inse, jag kunde inte inse, jag orkade inte inse, att en del av mig, min familj var borta, hade somnat in.
De var det värsta jag varit med om..

Dagen efter gick jag till jobbet igen och höll minen, jag jobbade utan att tänka, jag gjorde allting utan att tänka, för tänkte jag gjorde det ont i både kropp och själ.

Hur mycket jag än försöker tänka på den personen du var, så slår det mig endast med små mellanrum att du faktiskt är borta, för varje gång jag tänker på dig är det precis som att du vore kvar, precis som att skulle jag ta upp telefonen och ringa dig så skulle du svara..

De gör som mest ont i mig i de stunder jag kommer på mig att du inte finns, för i de stunderna så står jag breve telefonen, eller är nära på att fråga mamma om hon pratat med dig idag, bara för att få veta hur det är med dig..


Morfar, jag hoppas och vet att du är med ditt livs kärlek nu, ta hand om mormor sålänge - så ses vi en vacker dag när solen skiner och himmlen är blå.


over and out / Linda M jonsson

Av Lindah - 7 april 2011 14:47

Jag läste en sjuk grej i tidningen idag, eller i någon skvallerblaska som mamma köpte, jag kikade igenom den lite för jag hade tråkigt. (Såna skvaller tidningar suger som fan, står bara vem som är tillsammans med vem, å bla bla bla...)

Men en sak kunde jag inte sluta att läsa, de var så jävla sjukt enligt mig!


En liten åsammanfattning av vad som stod i tidningen :

Kerry är mamma till sin 8åriga dotter Britney, medans alla andra mammor på skolgården berättar om hur vackra de tycker att sina döttrar är så tänker Kerry endast på hur hon kan göra hennes dotter vackrare.
Kerry använder Botox på sin dotter för att göra henne vackrare och fläckfri, för att hennes dotter en dag ska kunna bli känd en dag när hon blir äldre.

Britney önskar sig tatuerade ögonbryn när hon fyller tio år, och sen när hon är fjorton, femton år har Kerry lovat Britney att åka till Mexiko för att göra bröstförstoring.
Kerry började redan när Britney var fem år gammal, dock inte med botox utan då gjorde hon manikyr, pedikyr samt ansiktsbehandlingar på sin dotter. Men Kerry ångrar att hon inte började med botox redan då, för hade hon gjort det så hade Britney kanske sätt ännu bättre ut nu än vad hon gör i dagens läge.

Britney är även med på skönhetstävlingar, och hennes mamma Kerry övertalade en gång en kosmetolog att vaxa Britneys bikinilinje för att motverka hårväxt i det området.

Hur långt får en förälder gå innan någon sätter stop egentligen, vilka värderingar kommer Britney egentligen att växa upp med?
Det skulle inte förvåna mig det minsta om Britney växer upp med en skev bild av sig själv, med tanke på att hennes moder inte ens verkar tycka att hennes egna dotter är varken fin eller vacker.

Hur hälsosamt är det egentligen för ett litet barn att bli inkastad i en värld av skönhets ideal som aldrig verkar få ett stop?
Är det ens rätt att en förälder får hålla på såhär med ett barn, om det får hålla på såhär så börjar då jag verkligen tvivla på den värld vi lever i.


Jag menar, hur många barn är det inte som har fått en skev bild och dåligt självförtroende av alla skönhets reklamer, modeller och alla ideal som hela tiden målas upp i tidningar, filmer och överallt? De barnen mår verkligen inte bra, och de har lett till att många barn fått en väldigt skev bild av sig själva, där de spyr upp sin mat för dem är inte värdig att äta det, för dem är inte tillräckligt smala.


Hur kommer då Britney att må när hon växer upp, kommer in i puberteten och har en mor som inte tycker att hon är tillräckligt vacker, utan hennes mor kollar på sin dotter och endast ser de saker som berhöver fixas för att hennes dotter en dag ska kunna bli så vacker som möjligt (om det ens existerar?)


Jag tycker att detta är så sjukt så det finns inte, varför ska inte barn längre få vara barn, varför ska dem slängas in i vuxenlivet när dem inte ens är där än?


Jag hoppas verkligen att Britney blir den flickan hon kan bli, och en dag säger nej till sin mamma när hon tycker att droppen är nådd.

Och jag hoppas verkligen att Kerry inser att hon har en vacker dotter som inte behöver ändras till det yttre, för hon har en riktigt söt och vacker dotter.
Jag verkligen önskar att Kerry en dag ångrar allt hon gjort sin dotter med att slänga in henne i en skev värld tidigt!

Samt hoppas jag verkligen att hon säger till sin dotter att hon är vacker, fin och söt, för de behöver vi alla höra med jämna mellanrum.


Over and out / Linda m Jonsson

Av Lindah - 7 april 2011 00:18

Var i Gävle hos syster idag, de var jätte trevligt, och sikket jävla kanon väder då! Hur varmt och skönt som hellst! Underbart!

Började med att tåget till gävle var försenat, damp fick jag.. Men som tur va så kom tåget efter ca 30 min eller något sånt. Sen skulle jag leta mig till systers lägenhet, och se på fan va duktig jag va! Jag hittade dit helt jävla själv! Lite stolt över mig är jag faktiskt.
Satt och pratade lite hemma hos syster, jag snodde en macka, okej två.. Haha! Satt och kikade lite på Seven heaven eller vad det heter.
Sen vandrade vi ner mot stan i det underbara vädret. Kikade lite i affärerna, jag fyndade lite saker;

Oversize Linne
Armband
Trä töjning 10 mm till örat (fint de är nu när de sitter där de ska!)

Lång skjorta

Leggings

Tror de va allt jag fyndade. Samt en mjukglass (!) och lite käk på stan också.
Hittade även en jacka som jag var grymt jävla sugen på, men nee, inte köpte jag den ä, å klart som fan att jag ångrar mig!...
Men ska kika på den på internet om jag hittar den där, sen kanske slänga en beställning med storasyster om hon kommer hit i helgen så jag får den. Maha!


Men jag blev djupt deprimerad idag! ojojoj va deprimerad jag blev!
jag är inget stort fan av att vandra runt i affärer och glo på kläder i en jävla massa timmar som hur jävla många som hellst av sveriges (wierda) tjejer gör, och jag förstår verkligen inte 'ruset' vissa får av att hitta just den där jävla tröjan (vad är grejen, de finns miljoner andra precis likadana vafan!...)

Men jag har en butik där jag kan springa runt i timmar och känna glädjeruset bara pumpa runt i kroppen, där jag önska att jag hade allt som jag kikade på och älska!
Det var affären Petter & Lottas, deras affär var bäst, lätt den bästa affären ever! Älska att stå där & bläddra igenom alla dessa LP skivor, fynda några stycken, å sen bara dröma sig bort ett slag.
Den affären har nu stängt, tjoff så var den shopping lyckan borta, de va då fan nästan så jag grät en skvätt, men bara nästan, halvt deprimerad blev jag också, vars ska jag nu spendera så mycket tid inne på en affär? Mm, jag vet vad ni tänker och jag håller med, detta suger och stackars mig!..

R.I.P Petter & Lottas ! haahaa.. Aah jag har mina nördiga stunder jag också, men de måste man ju få ha..


Hade de iaf jätte trevligt med syster, gick runt och pratade om lite allt möjligt, kikade på saker och fyndade lite granna, käkade gott (!) och njöt av det underbara vädret och den varma solen. Så vi satt med all rätt i världen att fira det med en Mjukglass i solen. Och jag tror då att vi båda kom fram till att Geografi inte var våran bästa sida, jag menar, Vars fan ligger Rom, Grekland och Aten?! hha,, gick ju inte så jävla bra med den biten när vi börja prata länder, de märkte då jag ganska fort.. Haha.

Så tackar syster för en trevlig dag i solen! Måste göras om snart tycker jag, för de är då mysigt.


Sen när jag kom hem så satte jag mig ute på altan och drack en kopp kaffe och njöt än en gång utav vädret, lovely! sen vandrade jag, mamma och mack till Willys.

jag satt på trappan utanför Willys med Mack och väntade på att mamma skulle komma ut igen.

Då kom en pappa och hans 11-13 åriga dotter ut, Dottern hoppade glatt ner för trappen, men när hon landade med fötterna så flög det en rakhyvel ut ur fickan från byxorna.
Pappan tittade på backen och sa - Vafan en rakhyvel?! Vart har du fått den ifrån och varför har du en rakhyvel? hade du den när du gick in?!
Dottern - Den är min.. och neeej... Jag hade den inte med mig när jag gick in...
Pappan - Men VAFAN! Har du snott en rakhyvel?!
Dottern - Nee.. jag snodde den inte..

Pappan - Vart fan har du fått tag på den då?!
Dottern - Jag fick den av en tant där inne..

Pappan - Men vafan... Tanter ger fan inte bort rakhyvlar! Du kan ju inte gå och sno saker!... hade de inte vart så jävla långt hem så hade du då fan fått gått hem, in i bilen med dig nu!!...


(De lät någonting liknande så..) Och jag satt på trappen och skrattade som fan, pappan var verkligen sur på sin dotter och hon försökte skylla bort de på en tant inne i affärn.. Haha! Så jävla roligt, lätt dagens höjdpunkt! Ingen tvekan om saken! haha



Just nu ligger jag i sängen och lyssnar på musik, ska väl snart trycka igång en film hade jag tänkt mig, sen får vi se vad morgondagen har att erbjuda, om det är jobb eller ännu en skön och ledig dag? (inte mig emot... hehe)


over and out / Linda m Jonsson

Av Lindah - 5 april 2011 13:59

Idag när jag vaknade var det iaf solsken, men de försvann .. Surt som fan, men men..
Får hoppas på bra väder imorgon när jag ska till Gävle för att hälsa på min storasyster istället!


Idag har jag hitills bara druckit kaffe, vart ute på promenad med hunden, sen nu snart ska jag iväg till Resursen och lämna in lite papper så jag får lön, även så ska jag skriva in mig i boken någon månad framöver, samt fråga om dom har lite mera jobb nu jag kan ta så att man kan planera lite denna månad.

Skulle vara grymt glad om dom har några nätter åt mig, för de tycker jag om! Hehe..


Mer som händer idag är två hundpromenader på kvällen, sen bänka mig i soffan och änligen go på Desperata hemmafruar! Så jag längtat! Haha, ska även vandra iväg och köpa snus, och mamma sina stinkiga cigaretter.. Haha!


Just nu sitter jag och lyssnar på Magnus Uggla - Mälarö Kyrka, på pappas spotify playlist. Tänker på pappa när jag hör den faktiskt, för han ser alltid så glad ut när han hör den, och sjunger fint gör han också, eller?.. haha.

I min familj så sjunger vi hellre än bra, nästan så vi borde söka till Tallang för tt visa upp våra sångröster, de hade vart nå de.. Haha!


När jag var ute och gick med hunden idag så såg jag att det börjat bli lite översvämningar i Lortbäcken, och jag fick världens bästa snilleblixt direkt!
Fatta va jävla sjukt kul (om jag hade haft en..) gummibåt, lagt ner den i bäcken och bara suttit där några timmar och sätt störd ut. Hahah! Nästan så jag borde skaffa mig en gummibåt alltså så jag kan göra det, för de såg roligt ut i mina tankar alltså..
Sitta där med en vän som är lika störd som jag, bara må bra och guppa runt på en liten bit av vattnet.. Haha. Aah, de hade vart nå de alltså!
Titta på de lilla folket som går förbi, ge dom ett gott skratt.. Aah, ne de hade vart nå de alltså.

Eller till sommarn sätta sig i den lilla "dammen" med en gummibåt, de har jag velat gjort i flera år, varför vet jag inte, utan bara för att.. De måste jag göra i sommar, kanske borde skriva mig en lista med sjuka saker som jag vill göra i sommar, de hade vart nå de, och innan sommarn är sjuk ska jag ha prickat av allt! Aah fan de vore nå de, ska fan göra en sån lista, de hade vart så jävla värt!


Kanske man skulle ta fram pulkan igen och åka ner för Bollebacken en gång iår också innan all snö är borta? Har ju inte gjort de än iår, de är illa, riktigt illa Linda! Fy skämmes på mig! Hahaha..


Ne nu ska jag sluta skriva, och göra något vettigt som att kika om mamma är klar med att duscha så vi kan vandra iväg en sväng..


Over and out / Linda M Jonsson

Av Lindah - 4 april 2011 14:28

Just nu är jag trött, riktigt trött, även fast jag är pigg. Aah jag vet de låter wierd, inte ens jag får det att gå ihop.. Men men! haha

Idag är det soligt ute, men har inte vart ut något än, kanske inte blir så idag heller.
Än så länge har jag bara klivit ur sängen, glott på TV, myst med hundarna och fått lite jobbdagar. Men jobbdagarna uppskattas, även fast det är längre pass, två av passen är 24timmars, och de tredje är strax över 11 timmar. Så nu kan man ta det lite lugnare med jobb denna månad om så skulle önskas, vilket låter skönt!


Fast just nu är jag less på allt som har med jobb att göra, även fast jag verkligen gillar att jobba, så har jag kommit in i en period där de bara känns drygt att gå till jobbet, kanske för att de har varit så att man har varit två vikarier på samma ställe och de har fått blivit som de blivit, vilket gör att man blir helt slut i hövve sen när man kommer hem, spec när man måste hålla koll på allting, tänka igenom om alla fått medicin och allt sånt, sen är det alltid en nackdel när den andra vikarien knappt kan svenska, men ja, man får helt enkelt bita ihop och leva med det också.


Men trotts att jag just nu känner så för jobb, så sitter jag och letar jobb, fasta jobb. Kanske det är därför jag är trött på det nu, för att jag aldrig har ett schema att gå efter, jag kan inte planera riktigt som jag vill, för jag vet att dem kan ringa och tjata en till att jobba fastän jag inte är uppskriven? Jag skulle nog tro det faktiskt, de är drygt, jobbigt och lite stressande.. För många gånger får man ställa in det man planerat för att man ska jobba, för man kan inte tacka nej för mycket heller, samt inte heller jobba ihjäl sig..


En annan sak jag är less på, de är att bo hemma.. Jag vill verkligen ha mig något eget nu, men de finns inga lägenheter ute som jag vill ha, och de lägenheter jag vill ha, de får jag inte, vilket jag kan tycka är en aning frustrerande... Men, jag får hoppas på en lägenhet snart, för de skulle kännas skönt och befriande!
De är inte det att jag inte trivs hemma, för det gör jag, men jag vill bara inte bo hemma, jag vill ha mitt eget, ta hand om mig själv, vara själv, göra allting på mitt sätt och istället kunna komma hem och hälsa på när jag känner för det. Så sitter och håller tummarna för att det ska komma en lägenhet som är till för mig, skulle vara så jävla skönt!


Flytta från Bollnäs? De låter lockande faktiskt, men att flytta själv till ett helt nytt ställe? Det är just den delen som inte låter lika lockande, men kanskeet som behövs för att man ska bli ännu starkare i sig själv? Vad vet jag, kanske jag borde pröva...
Men då skulle man vela ta med sig en handfull med människor härifrån som följde med, så man har någon där ifrån början så man slipper ruttna i en lägenhet eller nå bara. För de är ju mindre lockande..


Såg faktiskt ett jobb på en liten liten liten liten ort, pappa växte upp ca milen därifrån, de är då en riktig byhåla, men ändå så är den lite mysig, men nej, jag skulle nog inte vela bo där, eller? jag vet inte, det är lite på två vis faktiskt, kanske kanske inte? Men jag kan inte förklara de båda varför och varför inten'a... Haha, aah, idag är en av Linda's snurrigare dagar skulle jag tro, för idag vill jag allt, samtidigt som jag inte vill något alls. Och dom dagarna hatar jag lite, för jag förvirrar ofta mig själv då, så kanske man borde ta sig en lååång promenad i solen med musik i öronen på högsta volym för att slippa tänka så mycket på alla förvirrande saker?
Hmm, vi får se om jag gör så eller inte, men de lät ju inte helt fel faktiskt. Men någonting jag ska göra nu är iaf att slänga på mig lite vetiga kläder för idag, så jag kommer någon vart iaf, sen ska jag höra av mig till lite folk för att språka av mig en stund.


Over and out / Linda M Jonsson

Presentation


Linda Maria Jonsson är mitt fullständiga namn. Jag bor i en liten men mysig etta i Bollnäs. Jobbar inom vården - anställd som tim vikarie.
och här skriver jag allt som faller mig in, på gott och ont.
Enjoy

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards