Lyckan är lik en parfym; vi kan inte stänka den på en annan utan att ett par droppar faller på oss själva.

Alla inlägg under september 2011

Av Lindah - 22 september 2011 21:50

I skrivande stund ligger jag raklång i min soffa inlindad i två stycken täcken. Det är mysigt, lyssnar även på bra och mysig musik. Så just nu är allting bra. Men jag är trött, riktigt trött. Så jag ska sova innan tolv ikväll har jag bestämt, det behövs. För imorgon börjar jag jobba 06:45 och slutar 16:00, efter det att jag har slutat så ska jag vara bebis vakt, jag och Kelly ska ha Gudmorders mys medans hennes föräldrar har en trevlig eftermiddag/kväl i Gävle. Ska bli så mysigt att få pyssla om den lilla knodden en stund själv. Och hon är ju förjävla söt, jag är en riktigt stolt gudmor måste jag säga !


Dagen idag finns det inte så mycket att säga om, jag har mestadels jobbat, eller ja, förutom tre timmar mitt på dagen så har jag jobbat resterande vakna tiden utav dagen, ganska så drygt. men det ger pengar så helt ska man väl inte klaga, men jag känner för att klaga ändå, jag är en klagande människa ! hahaha ...


Jag har börja fått någon jävla noja .. Har börjat tänka i dessa banor sen jag sätt Johnna amma lilla dottern sin ..

Cancer finns det imin släkt, både på mamma och pappas sida. Så jag har börjat bli rädd för att få bröst cancer den dagen jag väntar barn, och därför inte kunna amma.. Jag vet att det är konstigt att tänka så nu när jag inte ens är gravid eller nå sånt alls, men tankarna har börjat komma ändå. Pratade med mamma om det idag på mina timmar en sväng.
Men ändå kanske det inte är så konsigt att jag tänker i de banor just när det finns så ''mycket'' cancer i min släkt ?
Och förmodligen så kommer jag inte att få cancer någon gång alls, men ändå så har tanken börjat krypa på mig mera och mera..

Men det är nog bara något knäppt som dykt upp i min skalle som förhoppnins vis snart försvinner totalt ifrån mitt huvud också, de hoppas jag på i alla fall. hehe


Jag verkligen älskar hösten ! Träden börjar på att få fina färger, löven börjar sakta men säkert dala ner till marken, luften är fräsch och upppiggande, regnet kommer titt som tätt, och jag mår bra som bara fan ! Halsdukarna är framme ! Nu saknar jag bara kvällar med tända ljus i hela lägenheten och bara mysa på. Åååh, hösten är min favorit årstid ! Den är så underbar och jag blir så glad av den, helt underbart !


Jag längtar verkligen till årets första pulkaåkning nu ja ! Så sjukt barnsligt roligt så det finns inte ! Haha, ja jag kan vara rätt barnslig av mig, men de ska man vara, det är roligt att åka pulka !

Speciellt ner för Bolle backen, svooosch säger det, sen går pulkan i 180 nedför och man sitter i pulkan med världens leende, men dock lite skräck i ögonen för de går så jävla fort och man kan inte riktigt kontrollera pulkan totalt, men ändå, den där barnsliga känslan i magen då är underbar ! haha.
Jag måste verkligen åka pulka nu i vinter, ska fan dra ihop ett gäng vänner och åka pulka som bara den och mysa på en heldag ute i det kalla men mysiga vintervädret !


ÄNTLIGEN så är en skadeanmälan gjord på min handled, jag kan inte mera än hoppas på att det blir ett andra utlåtande nu också, så att dom verkligen har möjligheten att hitta felet i min handled, för efter åtta år med en handled som är helt fucked up så orkar jag inte med den längre. jag kan inte heller komma ihåg hur många gånger tanken har slagit mig att det är bättre att bara kapa av den med en yxa eller vad som helst, så länge jag slipper ha min handled som den är i dagens läge så finns det nog ingen lyckligare människa än mig på denna jord . Jag orkar inte med den längre.
Så nu är det bara vänta på Kallelsen till Gävle sjukhus för att få ett (som det så fint heter) Invaliditets intyg ! Hahaha .. Jag skrattar bara jag hör namnet på intyget - Invaliditet .. Haha ! Menmen. 

Så nu hoppas jag att allting för en gångs skull går min väg, och att dom verkligen tar tag i det hela, för jag känner inte för att ha kvar den som den är nu, då kommer jag att göra någontingt drastiskt med den vill jag lova ..


Det är dock lite tomt i min lägenhet nu, bara jag som är här, mack han är hos mammsen min han, så inatt blir jag totalt solokvist i sängen. Ingen hund som ligger och sparkar mig i ansiktet mitt i natten, jag kommer sakna det inatt. Men jag kan ligga och krama om mitt andra täcke som bara ligger där och väntar på att någon skall använda det. Ja så ska jag göra, de blir alla tiders det.

Kanske man ska somna till en film ikväll, så jag inte märker att jag somnar, utan bara däckar sådär äckligt jävla skönt i sängen .. Ja de låter perfekt det tycker jag ! De ska jag helt klart göra, längesen nu jag somnade så till en film faktiskt. Så de ska jag nog unna mig ikväll .

Undra om jag ska orka kliva upp extra tidigt imorgon för att hinna med att raka mina väldigt håriga ben också .. Hahah ! Fan va intressant att läsa om liksom, jag som funderar på att raka benen as tidigt på morgonen .. Hahahaha, jag sitter här nu och skrattar som fan åt mig själv, men det bjuder jag på faktskt. Jag är som jag är, de är den bästa ursäkten jag har att komma med nu ändå så .


Ne, nu ska jag sluta blogga för jag hade ingentingt viktigt att blogga om, jag bara sitter här och fördriver tid med totalt meningslösa saker ja, vilket inte alls roar någon speciellt mycket ändå så . Haha !


Bye bye Kebaben !

Av Lindah - 11 september 2011 12:49

Idag är dagen som man egentligen bara vill ha bort, bort fort som bara den. Den där dagen som kan få spolas över, bara den är borta.. Haha.
Men tråkigt nog så funkar det inte så, men ja. Är det den sista dagen på fyradagars alkoholintag så är det ganska bra gjort att ens leva idag. Jag förstår inte alls hur jag orkar. Men det blir då snart sängen och en film för min del.
Som tur är så är det i alla fall skönt väder ute. Det är de perfekta bakisvädret.
Grått, smått regn kanske, och svalt, svalt som fan. Så skönt !

Precis som det ska vara för att man ska orka leva en dag som denna. Haha.

Nej kanske vara nykter resten av månaden ? De skulle ju inte skada precis, känns som att kropp, själ, huvud, lever och allt annat är lite skadat nu och behöver en vila kanske. haha.

Men hur det blir med det får vi se, man ska inte säga för mycket för då blir de bara tvärrt om ändå så .. Haha !


Nej nu jävlar ska jag slänga omkull mig !

/ Linda Jonsson 

Av Lindah - 7 september 2011 13:49

Just nu håller jag på att tvätta nere i den gemensamma tvättstugan. Medans jag tvättar sitter jag för tillfället i soffan, ska snart vandra ner och kika om tvätten är redo att hängas. 
Men jag sitter nog kvar några minuter till ändå, just nu orkar jag inte riktigt än röra på mig. Känns som att jag sitter för bra här i min lägenhet i min soffa just nu för att ens tänka tanken att vandra ut.

Jag lyssnar på musik och låter tankarna rulla iväg någon helt annan stans, den ända nackdelen är att jag vill ha nya högtalare, eller ja, jag vill inte längre spela upp musiken genom datorn, utan jag vill ha bra högtalare. Men det är ingenting jag orkar spendera pengar på nu, utan det får bli sen, kanske jag skriver upp det på min önskelista till jultomten ? Ja inte vet jag.

Men just nu känns allting bra, så jävla bra.


Hela jag mår bra, varje del i kroppen känns bra (om man räknar bort handleden!) Hela jag är glad, känner mig glad, lycklig och bara, ja, allt känns bra. Allt är bra. Det är bra. Jag är bra !

Jag har nog en sån dag idag, och jag hoppas nu att det håller i länge, eller iallafall min lilla ledighet ut, nästa gång jag jobbar nu är på måndag. Så tills dess kan detta underbart glada humör få hålla i sig !


Imorgon ska jag ut och röja på de sju have med Piraten, Roberto Carlos & min alldeles egna Lillasyster. Vilket känns bra, det känns sjukt jävla bra ! Så därav tvättar jag, därav tänker jag försöka städa en aning, därav kom jag precis på att jag måste köpa snus till bussen. Och annars också för den delen eftersom min snusdosa är mystiskt borta ... VART ÄR MIN SNUSDOSA ?!


Nej, nu måste jag sluta skriva en massa strunt och ta tag i den där jävla tvätten som väger miljoner ton ! Jag har tre fullsmockade maskiner nere, fyfan och helvete, kanske jag borde lära mig att tvätta oftare ? Men nej, jag klarar mig bra ändå, tvättar när det behövs. Det är den precisa lagoma tvättrutinen. Haha


/ Linda Jonsson 

Av Lindah - 6 september 2011 00:51

Jag vill skriva någonting nu, någonting som, ja det var just det, vad är det jag vill skriva om ?

Just nu vet jag många saker jag kan skriva om, att vara med på en förlossning, att vandra hem i regnet, att jag har en miljoner tankar över livet, att jag saknar massvis av saker, ja, listan kan göras lång.
Jag har ingen aning.

Men jag gick hem i regnet ikväll ifrån Johnna, det var mysigt. Jag fick en massa tid att tänka, dock blev både jag och hunden blöt. Min hund är söt blöt.


Jag har fått myst med bebis ikväll, så oerhört mysigt så det finns inte! Hon är ju så liten, så pluttig ! Jag fullkomligt älskar de små tårna, fingrarna, grimaserna, ja, fullkomligt älskar hela det söta lilla knytet ! Åh så söt hon är, skulle ni se henne så skulle ni smälta direkt, men vem smälter inte utav en bebis ?


Ne, jag ska slänga mig i säng nu, jag orkar inte vara vaken, ska slänga mig ner och rensa tankarna lite mera, dags att sortera och radera några. Så gör det nu innan jag ska sova, så att jag får sova ett bra tag. Börjar tolv imorgon, skönt!


Godnatt! / Linda Jonsson 

Presentation


Linda Maria Jonsson är mitt fullständiga namn. Jag bor i en liten men mysig etta i Bollnäs. Jobbar inom vården - anställd som tim vikarie.
och här skriver jag allt som faller mig in, på gott och ont.
Enjoy

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards