Lyckan är lik en parfym; vi kan inte stänka den på en annan utan att ett par droppar faller på oss själva.

Alla inlägg under oktober 2010

Av Lindah - 23 oktober 2010 00:07

Just nu sitter det en trött Lindah i sängen, är då både trött i huvudet & kroppsligt, ändå har jag inte gjort så speciellt mycket idag, men men.
Har varit en dag där jag fått veta saker som jag blivit glad för, men ändå har det inte känts som en lättnad, jag förstår varken någonting ut eller in, jag hängde inte med i den tvära svängen där, det fanns inga skyltar som påpekade kurvan heller, så nu sitter jag här framför min dator & försöker reda ut dagens tankar, vilket inte alls görs på en femöring..


Jag förstår inte, jag hänger inte med, det är för mycket i mitt huvud för att jag skall kunna ta in allt som sägs, men det är stopp, det tar stopp!
Jag har inte förstått hälften av allt som sagts till mig idag, allting kommer som nå jävla käftsmällar, gång på gång..

Att hjärnan inte skall kunna få vara ifred i någon minut på dagen, den skall hela tiden gå på högvarv - sortera tankar, ta in känslor, reagera, agera, kasta tankar, göra plats för nya tankar, allt ...

Ibland blir det bara för mycket för mig, det är de gångerna som jag vill gräva ner mig & inte komma upp på ungefärt sju år - MINST!


But heey! Dont be sad, man ska va glad har jag hört..
Nej, nu ska jag iallafall slänga mig i sängen, skall upp tidigt imorgon - OMG!

Men men, i'll be there for you / lindah M Jonsson

Av Lindah - 20 oktober 2010 19:17

 ... Det var då verkligen inte igår som jag senast bloggade, det var då alldeles för lång tid sen...  Men jag har hela tiden tänkt -''nej nu ska jag blogga, jag gör det ikväll & slänger upp ett par bilder också'' men har det blivit av, Nej! För jag har varit så seg, fyllt mina dagar med ingenting, endast någonm ynka dag med jobb, annars latat mig som bara fan.

Fast nu den senaste tiden har jag börjat rycka upp mig faktiskt, vilket känns bra..


Det har hänt lite tråkigheter på senaste tiden också, men ingenting som jag tänker berätta nå mera ingående om, det är mera av en familje sak, än en - Jag måste blogga om det sak!..


Men oj, vad har hänt sen jag sitt satt framför här & skrev en massa goja då?

Hmm.. Jag har klippt/färgat håret (färgade det igår igen) så nu har jag rött hår - Me like it so fucking much!

Sen har jag varit lite granna på arbetsförmedlingen & försökt fått någonting ut av mina besök där, jag har sökt ett jobb, kollat på några lägenheter, jag har börjat sticka, ja, de var väl de antar jag...
Sen lite småa andra saker också antar jag, men ah, som ni alla märker så är det bara en massa små skit saker jag gjort, vilket märks - mitt liv är halvt borta!


Seriöst så känns det som om att jag har tappat halva mitt liv sen jag blev arbetslös (tog studenten) jag har liksom ingentingt meningsfullt att fylla mina dagar med nu förutom att dryga mig på alla de som är här hemma, eller att sticka tills jag slänger mig i sängen med en handled som bara skakar & gör ganska så ont..


Nej, jag ska försöka få mitt finger ur min jävla näsa & göra någonting åt saken, jag ska börja leta lite mera jobb, jag ska försöka få klart mina uppgifter som skall lämnas till skolan, jag ska bli klar med de jag stickar!...

Jag behöver få mitt liv tillbaka! - för just nu känns det som att jag har ett evigt långt sommarlov där höst & vinter är inblandad - Imagen that!


Till helgen skall jag & min kära lilla familj till Gävle & gratulera min storasyster & hennes kärlek, ena har fyllt år, den andra ska fylla år, så dom slog ihop deras födelsedagar till en, så de ska bli trevligt att få komma bort en liten sväng å kolla in deras nya lya !


Mja, de var väl allt jag hade lust att skriva för just nu antar jag, drygt det måste vara att läsa denna jävla skit då, haha - i feel for you!

Men ska (förhoppningsvis) slänga ut lite bilder å sånt, samt skärpa mig & börja blogga igen - utan kilometerlånga hopp!..


H'asta la vista baby! / Lilla Lindah Jonsson

Presentation


Linda Maria Jonsson är mitt fullständiga namn. Jag bor i en liten men mysig etta i Bollnäs. Jobbar inom vården - anställd som tim vikarie.
och här skriver jag allt som faller mig in, på gott och ont.
Enjoy

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards