Lyckan är lik en parfym; vi kan inte stänka den på en annan utan att ett par droppar faller på oss själva.

Alla inlägg under mars 2011

Av Lindah - 31 mars 2011 23:03

Just nu sitter jag här och sjunger duetter med Manson, samtidigt som jag försöker övertala mig själv om att jag ska bli trött, men jag vet inte riktigt hur bra jag lyckas.. Bra får jag hoppas, ska trotts allt upp tiiidigt imorgon, ska iväg och jobba 0700..

Efter jobbet imorgon ska jag träffa Sara, var ett tag sen jag träffade henne, så bestämde att jag skulle ringa efter jobbet så får vi se om det blir en promenad eller någonting annat som hittas på en sväng, sånt som märks.


Köpte mig en ny väska idag på stan, rea de gillas! Maha, tog mig även tid att klippa till det döda råttboet som jag för en gång kallade hår, så nu kan jag kalla det hår igen, vilket känns skönt. Så nu kan jag sluta tjata om de.

en bild på håret då, kände inte för att ha med mitt face här, så blev såhär istället, men annars ser de inte så annorlunda ut, lite kortare på vänster sidan, å lite mera uppklippt bara. Men är nöjd iaf (som vanligt fick frisören egna händer och fick leka loss som hon vela. Maha)

 


En sak jag undrar över är då varför man alltid ska bli sugen på en massa saker precis efter de jag borstat tänderna, jag menar, skulle jag stoppa någonting i käften då så skulle ju de fan smaka överkörd apa eller typ dyngbagge eler nå..
De hatar jag, men de är alltid så, kanske bara ska lura mig att jag borstar tänderna för att se om jag blir sugen på något då? haahaa, ne men allvarligt om de hade funkat så skulle jag känna mig en aning misstänksam och undra hurmånga gånger mamma och pappa egentligen tappade mig i golvet som liten...
(Men de undrar jagmånga gånger ändå, så jag börjar undra om jag inte har lite rätt där ändå, fast dom vägrar att erkänna de...)


En till sak jag tänkt på, en sak jag verkligen kan spy utav (känner mig totalt äcklad, de kryper i kroppen, och jag vill bara springa därifrån) - de är att göra ren en använd rakapparat efter man rakat bort skägge på någon skäggig gubbe..
Jag vet då inte varför, men nee, de är typ de värsta jag vet. Så snuskigt!...
Slipper jag göra de, då är det en glad linda på jobbet, men får jag göra de så gör jag det inte iaf utan att känna att en del av mig dör lite ... haha.
jag är lame, jag vet! Men iaf, de är grymt äckligt, de är då bland top 10 av mina små konstiga saker jag har för mig och har någon typ av "fobi" för.. Hahah!
Jag sitter faktiskt och skrattar åt mig själv och tycker jag är patetisk nu, men de är väl bra att man kan skratta åt sig själv? haha


ne film nu va och sen sova va!
/ Linda m jonsson

Av Lindah - 30 mars 2011 22:50

Nu blev man tvingad till att blogga också, de var ju just snällt, så gör väl ett försök på de då så får vi se hur detta går..


Börjar väl att berätta om min dag..

Vaknade som vanligt och vela absolut inte kliva upp ur min säng för jag låg så jävla skönt å de va varmt å gött där.. men eftersom lille jag skulle iväg på APT idag så var det bara till att pilla sig upp och leta fram kläder å lite käk..
Men jävlar sikket skönt väder de var då! Tog av mig jackan efter jag gått halvvägs, helt fucking underbart ju, the summer is on the way! Me like!
Kom fram till karlslund, satt där och vela döö! Hur jävla tråkigt som hellst vill jag lova, bara mssa tråkiga personer som babbade om tråkiga saker i en evighet ungefär.. Men men, såg ju att lilla fröken Anna satt där!
Sen efter mötet så vandrade jag Anna Och Lelle ner på stan och käkade, skrattade och hade oss. Hjälpte även en söt liten tant hem också, medans hälften av alla som såg oss säkert trodde att vi skulle råna kärringen på pengar eller nå. haha!


Fyndade mig även en bh på stan, vilket var trevligt!
Plus att Lelle och jag ska börja på spinning, får väl se när det blir av och om det blir av, men ska då tvinga med den lilla fialuttan jag! Förmodligen nästa vecka om det finns tid, men de ska de nog finnas! Maha!


Imorgon funderar jag på om jag kanske ska vandra ner på stan och klippa bort halva döda råttboet jag har på huvudet, är just nu väldigt i bråk med det, för de vill inte alls som jag vill.. Så får se om det finns någon tid åt mig för det, kan ju alltid hoppas på de!


Pratade även en sväng med min storasyster idag, så ska förmodligen ner och hälsa på henne nästa onsdag om allt går enligt planerna. Men de får jag hoppas på! Alltid lika trevligt att komma bort ifrån lilla Bollnäs en stund och hälsa på min syster, för även om vi bor nära så blir det ändå mycket som kommer i vägen så man aldrig kommer iväg dit.. Typiskt det när båda jobbar, oftast olika dagar och allt. Men de blir av några gånger ibland, och hon är ju hemma ibland också, så de uppskattas mycket de gånger som blir av. För lite egentid med sin storasyster uppskattas alltid fakiskt!


Min handled är snart död, jag lovar! Eller ja, jag lovar nästan de iaf.. Jag orkar inte med den, så kapa den med en rostig gammal såg eller nå låter tragiskt nog väldigt lockande, men men.. Ska försöka få tummen ur röva å höra mig för om ett andra utlåtande, för såhär orkar jag inte ha den, och den blir ju fan aldrig bättre heller.. Tror det blir mitt sjunde år nu med en handled som man kan spy över! Plus att istället för att den blir bättre, så blire bara massa nytt knas med den känns det som.. Just nu har jag börjat skaka ganska så mycket i den, och den gör ont på mycket konstigare sätt, samt ibland så känns det som att vissa av mina knogar ska hoppa ur le ibland när jag håller i saker och så.. Så ne, död åt den tack! haha..


Men fan va tråkigt inlägget blev då.. Men men, slänger väl in två bilder från då jag och mamma var på mobackes då.. haha!

Ne nu ska jag återgå till mina duetter med diverse artister i min ensamhet ! ;D

Over and out / Linda m Jonsson


   

Av Lindah - 29 mars 2011 14:28

Natten var inte bra, började med att när jag somnade så drömde jag en konstig dröm..
jag drömde att jag somnade, sen att någon annan var i mitt rum, som hade tagit sig in igenom toafönstret på övervåningen för att vi glömde stänga det när vi här hemma gick och la oss.. Så den här mannen kom ner in i mitt rum, satte sina hänger på varsin sida om min kudde, sen vaknade jag i ett ryck, och jag tyckte att jag såg armarna när jag vaknade, jag flög upp i sängen med ett bultande hjärta, skakande händer och tårar som rann längst kinderna, jag var helt skräckslagen.. Sen tröck jag på radion så jag inte skulle känna mig ensam igen när jag skulle somna om, men kände mig fortfarande iaktagen hela tiden, fyfan! Så jag kramade om mitt andra täcke medans jag gömde mig under mitt täcke.. Haha, ibland är jag allt bra rädd efter konstiga drömmar...
Och de låter som att det är ingenting alls att vara rädd för, men om ni bara fick känna paniken i min kropp så skulle ni förstå...


Men somnade sen om, och orkade därav inte följa med mamma ner på stan tidigt, för hon skulle klippa håret, och jag med hade jag tänkt, men det blev inte så. För jag låg aptrött i min säng! Ångra det lite nu faktiskt, för lite klippning av mitt hår skulle verkligen inte ha skadat precis, men får bli en annan dag istället.


Gårdagen var ganska rolig faktiskt! Speciellt morgonen.. haha!
Började med att min väckarklocka ringde kl 06:00 och jag fick damp för jag trodde det var tisdag och då hade jag inget jobb planerat.. Så jag stängde av den och var sur, så den slutade upp på golvet..

Sen drog jag täcket över huvudet och somnade om på tre sekunder.
07:20 ringde min mobil, och jag blev sur igen, men jag svarade..
Resursen - Hej det är blablabla ifrån Resursen!
jag - Hejsan hejsan !

Resursen - Rengruppen saknar dig Linda!
Jag - Jaså? Va roligt att dom saknar mig då!

-Det blev alldeles tyst i andra änden i telefonen en stund..
Resursen - Ja du ska ju vara där idag, så dom undrar vart du är?

jag - Nee, jag ska inte vara där idag, fick bara dagar där tills på måndag, och idag är det tisdag, så nee..
Resursen - Men hahaha, Linda det är måndag idag!..
Jag - Nee, det är tisdag idag, de vet jag, annars skulle jag jobba..
Resursen - Nej Linda, det var söndag igår, så därför är det måndag idag..
*jag tänkte efter lite, och kom ju på att pappa faktiskt åkte till Norge igår, och han åker ju på söndagkvällarna, FAN DET ÄR MÅNDAG IDAG!*
Jag - Men jävlar du! det är ju faktiskt måndag idag! Och jag som trodde det var tisdag, är lite dagvild idag.. Hehehe

Resursen - Hahaha! Ja så de kan va ibland du.. men kan du skynda dig dit, för det är några som väntar på dig där nu så ni kan åka och jobba..

Sen sprang jag i värdens fart till jobbet och jobbade... Haha! Ibland är väl även jag bra duktig ?! haha..


Sen efter jag slutade var jag och mamma ner på stan och fikade, kikade runt, hade lille Mack med oss, jag handlade en tröja, och lite garn.
Sen kom vi hem, bytte hund, sen gick vi till Mobackes med Myra och kikade runt en massa.

Sen resten av kvällen tog vi det lugnt och jag stickade lite granna.


Och idag äntligen har jag min tisdag, haha! Ska jobba kl 15.45 - 21.30
Sen imorgon är det APT i tre timmar, känns som att det är läge att vara pigg, för annars kommer jag somna har jag en känsla av... Haha!


Ne nu ska jag städa upp lite till på mitt rum, sen göra mig redo för att jobba en sväng!


Over and out / Linda M Jonsson

Av Lindah - 15 mars 2011 11:27

Just nu ä jag ganska trött, sov inge vidare inatt, först kunde jag inte sova, och när jag väl kunde sova så drömde jag konstiga saker..
Lite ungefärt som TV spelet Silent Hill (till ps1).
För er som spelat de så vet ni hur det är inne i skolan/sjukhuset.. Först är det normalt där, men sen så blir det psyko av allt, typ..
Ungefärt så var min dröm, först var alla ställen där jag gick helt normala, men sen blev det helt fucked up.. Mer än så kan jag inte riktigt förklara heller, skit svårt att ens försöka alltså...

Sen vaknade jag vid sju, kunde inte riktigt somna om, så jag låg i någon dvala kvar i sängen tills klockan tio då jag bestämde mig för att kliva upp.. Så idag är jag en trött Lindah!


Igår var en bra dag, en mycket bra dag måste jag säga!
Först på morgonen tog jag det bara lugnt, sen gick jag å duschade en sväng, käkade, sen var det dags att vandra till Tatuerarn å smycka min hud lite granna, var ett tag sen sist nu faktiskt, dryga året. Men nu är det gjort igen och jag är hur nöjd som helst! Den blev verkligen jätte bra tycker jag! Slänger förmodligen upp en bild sen, får se när det blir bara, börjar jobba kvart i ett och då slutar jag halv tio. Så får se, slänger iaf upp en när tid och lust finns!


Jag måste säga att jag är lite sur, för idag börjar äntligen Desperata Hemmafruar (jag tycker de låter mycket rooligare att säga det på svenska..) igen, OCH jag missar det typ.. Har jag tur så kommer jag hem strax före halv tio, men jag hinner inte se det ifrån början - Buu fucking huu! Och på söndag kan jag inte heller se reprisen, för då är jag på Studenternas och hejar livet ur mig på Giffarna!


Men de fixar sig nog på någon vänster ändå, för de kan jag ju bara inte missa, de funkar liksom inte så, nej aldrig att jag missar de!


Nu ska jag klä på mig lite, sen blir det en sväng ut med lille mackis innan jobbet, japp så får de bli..

(jag känner verkligen inte för att jobba idag, men aah, måste man så måste man...)


Over and Out / Lindah M Jonsson

Av Lindah - 12 mars 2011 22:39

Sitter vid lillasysters dator nu, hon & jimmy åkte ut en sväng, så jag passade på att sno den, mohaha!


Har nyss pillat in en prilla, vilket satt finfint (ofta ni skulle bry er?!..) haha!
Har även kikat på melodifestivalen, vilket enligt mig bara är bajs nu för tiden, alla försöker bara slå igenom med discodänger, mer än så är de fan inte längre, även fast jag inte är gammal så vet jag att det var mycket bättre förr..


Helgen har väl inte bjudit på någonting spännande, har varit en lat helg mer eller mindre, men sånt kan vara skönt det också emellanåt. Hehe.


Jag börjar bli lite trött nu, tror jag. Men är inte säker på min sak, för har varit slö hela dagen så vet inte vad jag ska bestämma mig för faktiskt. Men något mellanting mellan trött å pigg iaf, knepigt nog..


Och jag vet, min blogg är fett tråkig nu för tiden, funderar på att ta bort den å skaffa en ny, eller göra om hela skiten, men vet fan inte hur, men någonting jag får fundera på iaf, händer de nå nytt på denna blogg så ska de då fan hända imorgon, så är det bara..
(annars blir det ju fan aldrig av, i know myself that well..)


Någonting som är helt jävla fucking underbart är då att Giffarna vann tre semi matcher i rad! Så nästa söndag (20/3) är det dags för att rulla bilen mot Studenternas i Uppsala för att se på när Bollnäs förhoppningsvis får sig ett SM guld !
På sista semi matchen, när dom vann den var jag så glad så jag skakade säkert i en timme efteråt, då jävlar är man glad tjej alltså! Haha!


Jag har i flera dagar nu vela gjort någonting spännande å busigt.. Men har då fan inte kommit på vad, lillasysster har varit precis lika dan som mig, men inte fan har vi kommit på någonting sånt att göra, vilket har sugit getpung!..


Ne, nu vet jag inte vad jag ska skriva mera för idag, återkommer något tag igen då!


Over and out / Linda m Jonsson

Presentation


Linda Maria Jonsson är mitt fullständiga namn. Jag bor i en liten men mysig etta i Bollnäs. Jobbar inom vården - anställd som tim vikarie.
och här skriver jag allt som faller mig in, på gott och ont.
Enjoy

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards