Lyckan är lik en parfym; vi kan inte stänka den på en annan utan att ett par droppar faller på oss själva.

Alla inlägg under februari 2010

Av Lindah - 28 februari 2010 23:51

Jag skulle tro att det är första gången på länge som jag lyssar, verkligen lyssnar på texterna till musiken & verkligen låtit musiken krypa in under huden på mig.
Jag verkligen känner varje trumslag precis som om det vore mitt eget hjärta, jag lyssnar på texterna precis som om dem vore mina egna tankar, allting smetar ihop sig, allting påminner mig om en enda sak.
Ikväll har jag låtit det vara så, för det är första gången på månader jag lyssnar på den här musiken igen, det är förstagången på länge som jag släpper in alla texter, allting på riktigt. Förut bara lyssnade jag med ena örat, jag bara lyssnade, utan att höra.
Nu hör jag varenda ton, varenda allt..

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, kanske det är bra att känna så nu, kanske det är precis vad jag behöver för att komma upp på fötterna riktigt igen.
De känns nästan så.
Just nu känns det hur bra som hellst, fast ändå inte alls.. Jag är lite klyven just nu, jag saknar & vill ha tillbaka, samtidigt som jag känner att det kanske var rätt...

det är svårt, väldigt svårt. Jag ser allting ifrån olika synvinklar varje gång jag tänker på det, men inte blir jag nå klokare för det inte, nej självklart inte.


Allting som var, de var helt underbart, alla dessa minnen stannar alltid, ibland undrar jag vad som skulle hänt om det fortsatte, om allting skulle varit helt kanon.. Kanske det var jag som blev rädd & drog tillbaka för jag kände att det blev för mycket, jag är inte van det, jag är inte van att leva så.. Jag har alltid varit själv nästan, jag har alltid levt jag, har aldrig behövt tänka på någon annan så pass mycket, har liksom inte haft de "ansvaren" att släppa en människa så tätt inpå livet, kanske det var det som skrämde mig? Att jag inte längre var ensam, att jag inte längre kunde göra precis vad jag vela när jag vela det, att jag delade känslor & livet med en annan människa. Kanske det var de bitarna som skrämde mig mest, att visa någon vem jag verkligen är, visa mitt kött & ben, öppna mitt hjärta & släppa ut alla tankar & funderingar för en annan levande människa - öga mot öga...

Kan det ha varit det som skrämde mig, det som fick mig osäker?
Jag vet inte vad det var, & jag kan inte säga hur det var, för det vet jag fortfarande inte..
Men jag vet att jag delvis saknar allting, det gör jag, jag tänker inte ljuga & säga att jag inte saknar det till en del, för det gör jag verkligen...



Nej nu ska Lindah sova & tänka vidare en sväng ..
Tjingtjing

Av Lindah - 28 februari 2010 22:33

Follow me, everything is alright
I’ll be the one to tuck you in at night
And if you want to leave, I can guarantee
You won’t find nobody else like me


Du är det bästa jag vet, du är det bästa jag har,
lovar du att stanna, så lovar jag det med


- Minnen är någonting jag alltid kommer att hålla hårt i, det finns en person som förstår den översta texten, den personen hoppas jag förstår texten under den också, för jag kopierade lite ur min förra blogg..
..Jag bara känner mig lite sentimental just nu, lyssnar på musik med miljoner minnen, jag bara kan inte sluta tänka på det..
Du vet precis vem du är, du vet precis vad du betyder, du är inte bortglömd, du finns fortfarande kvar, du finns kvar lika mycket nu som då..



Av Lindah - 27 februari 2010 16:16

Igår & idag har jag varit på akuten, har varit spännande, fått varit med om lite saker, spännande!

Kan iaf säga att jag nu har förståelse på varför man ibland får vänta så länge på akuten, jag menar det kommer in ambulanser stup i kvarten, & dem som redan ligger i ett rum ropar efter smärtstillande & en massa andra saker, sen ska man hinna ta in nya patienter, man ska gå upp med personer till avdelingar/röntgen, man ska ta prover på dem, det är så mycket man ska hinna., Sen ska man hinna ta det lugnt själv också, sitta i någon minut innan man är uppe på benen igen..

...Så jag har som sagt förståelse på varför man kan få vänta, en gippsning kan ta ett tag om det är någon som skall göra det också.


Har haft det jätte bra på akuten, alla där var så snälla så, jätte trevligt personal måste jag säga!


Men nu är det då skönt med helg, igår kväll när jag kom hem var jag vakne i 30 minuter innan jag somnade, sov hur bra som hellst!
Dock fick jag inte sova så länge idag, för jag började 07.30
Men men, nu har jag iaf helg & kan sova ut imorgon, underbart :)


jag tror faktiskt jag ska vara riktigt onyttig idag, har inte käkat en pizza sen innan jul tror jag, låter riktigt gott med en sån nu, är faktiskt sugen på en också..
Så får se hur det blir när jag har bestämmt mig.


Tycker det var lite synd idag att jag jobbade, för annars hade jag kunnat följa med till Mellansjö till lillstugan där & kollat lite å bara mått bra.
Men tyvärr så jobbade jag, men får bli fler gånger dit tycker jag :)


Nej nu ska jag springa iväg på toa!

Tjingtjing

Av Lindah - 25 februari 2010 23:08

Jag & Anso var på ljusparty idag ! Mycket trevligt & vi köpte världens godluktande ljus! Ett av ljusen luktade man, verkligen man! Hur gott som hellst lukade dem! Sen köpte vi även Bambu ljus, luktade så fräsht & gott så de finns inte!
Synd bara att dom inte kommer förens en om ca. 2-3 veckor, jag vill att det ska lukta man i mitt rum nuuu! Haha (:


Hade iaf jätte roligt & skrattade en hel del, riktigt bra slut på dagen måste jag säga. Men kan man ha mer än roligt med Anso? Neej, skulle inte tro det va! :)


Dagen för övrigt har också varit bra, har gått hur bra som hellst på praktiken, just nu är jag bara lite nervös inför helgen.. Ska vara på akuten imorgon & på lördag. Känns lite nervöst men ändå hur roligt som hellst !

Det är verkligen jätte roligt att få springa runt & se en massa olika saker på sjukhuset, jag är så nyfiken av mig så jag trivs som fisken i vattnet när jag får vara med, kolla på, fråga & göra nya saker. Hur roligt som hellst måste jag säga :)


Jag är jätte glad nu! Meddlemmarna bara rullar in på KRIS just nu! Tror det är 117 st nu i Bollnäs, underbart ! :) & vi var den första föreningen i Sverige som nådde vårat Meddlemms mål, helt underbart ju! Åååh, är så glad att det går bra för KRIS. Ni som inte varit i lokalen & träffat allt folk, samt ni som inte är meddlemmar borde verkligen ta & kika in & bli meddlem, det är hur roligt som hellst, & folket där är oslagbart! (:
Så välkommen in! (vi håller till breve Solariet på Gärdet!)


Just nu känner jag mig lite trött, normalt vis brukar jag ligga i sängen & försöka sova nu, men kände att jag kunde vara uppe lite längre idag med tanke på att jag börjar kl.13.00 imorgon.
Men ska iaf alldeles snart sussa hade jag tänkt, lika bra att sova så att man är utvilad tills i morgon när jag jobbar till ca. 21.30 - 22.00 någongång, vet inte riktigt säkert men någonstans där iaf..


.. Synd att jag även jobbar på lördag, annars hade jag kunnat följa med till Mellansjö till lillstugan & kollat där medans pappa ska skotta taket & fixa lite.. Vill verkligen dit, det är så mysigt där så de finns inte!
Men får ta att åka dit i sommar & bo strömlöst, hur mysigt är inte det då?
Slippa bry sig i datorer & all annan skit, ska allt försöka dra ihop ett litet gäng & åka dit å bara må bra, skulle verkligen vara mysigt tycker jag iaf :)

Hoppas bara någon vill följa med mig dit, hihi.


Nej nu känner jag att det blir en film för min del iaf, så Godnatt folket!
Tjingtjing!

Av Lindah - 24 februari 2010 21:04

nu sitter jag här & skriker så mamma ringer & frågar vad det är frågan om...
Blir så jävla less! Först leder vi, & Bollnäs blev säkert alldeles för malliga över att vi ledde, sen på 10 min så släpper dom fitt***a in 3 jävla mål, tre jävla mål på tio minuter... Nej nu är då fan inte Lindah glad alls på en fläck!
FYFAN SÄGER JAG !


... ibland blir man bara så jävla less på bandy, iaf när det blir såhär..

FAAN!

Av Lindah - 24 februari 2010 19:10

Sitter & bara njuter nu, lyssnar på skön bra musik & äter Solroskärnor. Var sugen på någonting, (okej jag var sugen på godis men kände inte för att äta det idag..) så då gick jag & kollade runt, hittade solroskärnor & kände att det skulle smaka smaskens! - Vilket var precis vad det gjorde, underbart gott & nyttigt för den delen.

Praktiken idag har varit bra, fast på morgonen var jag på Lab, vilket var intrssant, deras maskiner var nog mest intressanta, men personalen där var verkligen super trevlig, alla var jätte snälla. Förstår inte hur en maskin kan göra så mycket bra & få fram allting, det är riktigt häftigt hur långt vi har kommit i utvecklingen!..
& någonting som jag tyckte var ganska "coolt" var att de personer som jobbade där med dessa maskiner & datorer var bara tjejer, & de sägs att mestadels killar jobbar med datorer & maskiner? Har de då tänkt på alla dessa tjejer som jobbar med all den teknik som finns på sjukhusen? Eller det kanske inte ränkas, vad vet jag?

Sen på eftermiddagen var jag med & kollade på när dem la in en Revil dosa eller hur det nu än stavas.. Det gick hur bra som hellst ända tills dess att de skulle sy igen, jag tål verkligen inte stygn.. Det är bland det äckligaste jag vet, bara för att jag vet att det är några stygn som håller ihop huden, det är bara äckligt! Jag kände mig lite illamående då, men även det gick bra.


Någonting jag har tänkt på, är att jag verkligen lider med de människor som har fått en totalvändning på deras liv.. Såg en kvinna som satt & kollade på hennes man som satt i rullstol & inte kunde prata, hon satt på stolen, kollade på honom & jag började fundera på vad hon tänkte på. Hon bara satt tyst & kollade på honom medans hon blev alldeles tårfylld i ögonen, sen när hon såg att jag såg det, så var hon snabb med att tårka bort tårarna & började prata om Melodifestivalen med mig..

Jag menar för kanske bara något år sedan så kunde hennes man prata & gå, han kunde prata med henne & hon behövde inte hjälpa honom, hon kunde göra vad hon vela & han vad han vela..
Sen helt plötsligt händer det någonting & hela livet vänds upp & ner, istället för att vara "bara" fru till honom, så blir han beroende av henne, hon blir mer eller mindre hans skötare hemma. Utan henne skulle han inte klara sig..
Sånt gör mig ledsen, för det är ju inte så man planerar ett liv med någon, utan man planerar det tillsammans, man är till en del beroende av varandra, men inte alls på samma sätt..


Man ser så mycket på ett sjukhus, även fast jag inte är på en avdelning så märker man mycket ändå. Folk är öppna, de berättar om sina liv, om sin sjukdoms historia, många av dem har varit med om så mycket hämska saker & är inte speciellt gamla.
Det får en att fundera ganska så mycket på ens eget liv, jag klagar bara jag är förkyld eller något, men de kalgar inte & det har det så många gånger värre än vad jag har.
Dom är verkligen starka som har accepterat att deras liv har blivit annorlunda än vad det tänkt sig ifrån början & de gör det bästa av situationen som de bara kan. Sånt folk är oerhört starka & målmedvetna tycker jag.
Tänk om man själv kunde ta allting med en sån possitiv intsällning :)


Nej nu ska jag fortsätta knapra på mina solrosfrön! Tjingtjing!

Av Lindah - 23 februari 2010 22:16

 

Idag har varit en toppen dag! Var dock trött på praktiken, vet inte varför men kände mig iaf helt slut i kropp & själ. Blev lite piggare när jag slutade & var påväg hem.
Men hann aldrig vara hemma något, för Emelie vela ha med sig mig & Jossan till Stallet, så vi hakade på. Hör & häpna! Både jag & Jossan är hästrädda, men vi båda red på Emelie's häst ! :o
Jag var så jä*vla rädd när jag satte mig på hästen så de fanns inte! När jag satt där uppe så måste jag ha sätt helt störd ut, satt & flina, samtidigt som mitt öga blev lite blött... Många känslar på en & samma gång antar jag, men det gick bra. Jag satt kvar på hästryggen tills jag skulle kliva av, så de gick bra. Dock läskigt när Emelie skulle springa lite med hästen, för lilla jag hoppade som fan upp & ned på sadeln, så jag skrek typ stanna.. haha :)

Är riktigt stolt över mig själv nu faktiskt måste jag säga (:

När jag skulle kliva av så skulle Emelie hjälpa mig, men jag ramlade så Emelie också ramlade, vi låg på backen & skrattade, riktigt roligt. Haha!

Sen hoppade Jossan på, & det gick också hur bra som hellst för henne, så gick jag breve Emelie & hästen tillbaka till stallet.

Är stolt över både mig & Jossan nu! Vi är så duktiga :)


Efter hästridningen bar det av hemåt, käkade & bytte lite kläder, sen bar det av ut i kylan igen, Jossan kom till mig så gick vi upp till Granberg för att möta Emelie (hade Myra med mig), sen gick vi till Mobackes, Kyrkan, Max & hem, tog ca. 60 min kanske lite mer också. Skönt var det, var inte fullt så kallt när man klädde sig riktigt inte. & Sen när man har så trevligt sällskap så tänker man inte så mycket på kylan heller :)


Sen nu sitter jag här, ganska rättså nyligen hem kommen ifrån Solariet, Jossan vela sola, så jag hackade på. Riktigt skönt faktiskt. Fast dock är jag lite rädd för att sola solarium också... Men det gick bra, kände mig inte så instängd idag, kanske var för att jag & Jossan låg & pratade med varandra en sväng genom väggen, Men det gick bra !


Så min dag idag har varit kanon, helt prefekt! Kakor köpte jag också, goda sådana också! hihi.
Nu ska jag skölja av mig i duschen en sväng tror jag & sen ska jag krypa ner i sängen & mysa ner mig framför en film att somna till (:

Tack för dagen idag Jossan & Emelie ! :) <3


Godnatt allesammans :)

Av Lindah - 22 februari 2010 17:58

Människo kroppen är verkligen vacker inuti (om man kollar på rätt ställen), kollar man på de ställen invändigt som har en massa synliga kärl så är den hur fin som hellst faktiskt. Svårt att förkalra för någon som inte själv har sett vad mina ögon har sett..


Men hur som hellst så idag har jag tagit en massa prover, sen har jag varit med & kollat på endoskopi. Jag ska bara säga att det är någonting jag aldrig tänker gå med på att göra i vaket tillstånd, ska jag någonsin i hela mitt liv göra det så ska jag vara gravt sövd! hahahaha!

Det gör så ont så att folk säger att det gör ondare än att föda barn & alla säger ju att föda barn gör ont som satan, men det är värt det, men endoskopi vaken när man kan vara sövd? Hmm, nej aldrig i hela livet!...

Jag tyckte så synd om dem som gjorde det idag, men jag tycker det var väldigt starkt gjort av dem att knappt ta något smärtstillande alls, men man såg verkligen på dem hur ont det gjorde.. Uffa & fy, nej aldrig endoskopi, nej!


Är trött som bara den idag, vet inte riktigt vad det är, kan ha varit att jag gick i säng lite för sent igår, med tanke på vilken tid jag har varit i säng hela förra veckan & veckan innan dess. Inte spec många sena kvällar då inte, men igår blev det lite sent, lite för sent när jag ska vara klar att gå hemifrån vid sju tiden på morgonen ...
Så ikväll blir det en tidigare kväll, ska även duscha ikväll, kanske bada om jag orkar det, men en dusch minst iaf, längtar nästan redan nu efter duschen faktiskt, hur skönt som hellst att duscha innan man hoppar ner till sängs för att sova ju!
Sen att krypa ner till sängs med nyrakade ben är ju skönt det med, slippa stubben man har nu, haha ! (:


ååh! Jag vill verkligen ha pengar på mobilen, jag käner mig helt ställd när jag inte har pengar på min telefon för att jag är så van att kunna sms'a när jag vill.. Men till helgen blir det då allt pengar på den igen! Hur underbart blir inte det då att vara social igen! Känner mig verkligen helt osocial & uttråkad utan mobilen, men ändå använder jag den mindre nu än vad jag har gjort, så jag är duktig faktiskt (:
Men jag kan verkligen inte säga att jag inte är beroende av min mobil, för det är jag nog mer eller mindre..
Jag vet inte hur det känns att bli av med en kroppsdel som man använder mycket, men jag känner mig lika ställd som att jag skulle ha tappat tummen som när jag inte har pengar på mobilen.. Det är hemskt men sant..

.. & Riktigt varför det är så kan jag inte riktig svara på, kanske beror på att jag är så pass van vid att ha mobilen med mig & jag vet att alla som vill nå mig kan nå mig när de vill, vart jag än är & hur mycket klockan än är. Det känns säkert på något vis, kanske därför det känns så svårt att "släppa taget om mobilen"? Jag vet inte, men jag börjar på bli duktig att lämna den hemma iaf - stolt lindah! haha


Jag har lite panik över balen faktiskt ! Vad ska jag ha för skor, jag måste sy upp min klänning, hitta något halsband om jag inte ska ha det jag fick utav mamma å pappa, jag måste hitta någon som kan fixa mitt hår om inte Malin vela göra det, jag måste lära mig gå i klackskor, jag måste fixa lite saker så att lillasyster kan sminka mig, jaa ... Det är en del Lilla Lindah ska göra innan dess... Vansinne egentligen med tanke på att "gå på bal är inte min grej" nog för att det kanske inte är någons direkta grej, men liksom,ja, jag är ganska långt ifrån att verkligen känna ett stort behov utav att gå på balen, jag gör det bara för att det är bland det sista jag kommer göra ihop med klassen, samt att man gör det endast en gång i livet tror jag... Så därför,för att skapa så många minnen jag bara kan med så många i klassen jag bara kan.. Medans vissa personer har tänkt på balklänning ända sen de gick i sjuan om inte tidigare.. Sån har jag verklgien inte varit. I tvåan funderade jag på att strunta i balen, men så blev det ju inte.. Nu sitter jag här med en klänning som är det dyraste plagget jag har just nu, & jag kommer bara att använda den en enda gång i hela mitt liv antar jag...


Hmm, nej nu ska Lindah syselsätta sig med någonting annat :) TjingTjing!

Ovido - Quiz & Flashcards