Lyckan är lik en parfym; vi kan inte stänka den på en annan utan att ett par droppar faller på oss själva.

Direktlänk till inlägg 29 maj 2012

; Music saved my life

Av Lindah - 29 maj 2012 23:00

Nu de senaste två timmarna av denna kväll så jag har jag och Tracy Chapman myst i min lägenhet, och gör det fortfarande. Blandat med leenden och tårar sitter jag här på golvet i min lägenhet med endast skenet ifrån min dator och de tre ljus som står på min byrå och den ljuva stämman ifrån just Tracy Chapman.
Vi har haft det trevligt, och mestadels har det varit leenden, men sen helt plötsligt försvinner leendet bakom de tårar som rullar ner, men efter en stund är det tårar blandat med ett leende.
Jag förstår inte hur den människan kan få mig så trollbunden av musiken. Det är oerhört skönt faktiskt.

Men det är en sida i min som inte ens jag förstår.

Som nu när jag är själv i min lägenhet, så på någotvis så trycker jag själv på mina dåliga knappar och framkallar tårar. Kanske det är för att lätta på allt som finns inuti mig, eller kanske för att jag har mycket enklare att visa känslor när jag är själv.
Det är som det är de där, men på någotvis så är det skönt och förlösande, och det är ju huvudsaken.


Jag funderar på att ta med mig musiken i säng om en liten stund, känns som att det behövs ligga bekvämt i sängen, ryggläge, titta upp i taket på mina barnsliga självlysande stjärnor som finns där, och sedan bara låta tankarna flöda, och för hoppningsvis så hoppar några ut ur det lilla huvud min kropp släpar runt på.


Det mycket jag vill göra, mycket jag vill lära mig, mycket jag vill bli bättre på.
Det känns på något sätt som det är rätt tid att göra nya saker och lära sig flera saker.
Men frågan är ju då, vad ska jag lära mig och vad ska jag göra ?
Det tåls att tänka på, jag kommer nog på det vid rätt tillfälle skulle jag tro, det brukar bli så.
Eller så hoppar jag bara in i ett tillfälle, haha.


Åh vad jag älskar att rensa huvudet till riktigt bra musik. Fortsätter det såhär så blir morgon dagen helt toppen, det känns som att det kan bli så.
Bara jag har rätt inställning och somnar med rätt inställning så brukar det lösa sig, bara jag vaknar med rätt inställning också.
För det är ju kruxet i det hela, att vakna med rätt inställning, fötterna på rätt sida jorden och leendet på läpparna och sedan känna hur livet bara finns till för mig och alla mina ambitioner.
Men med tanke på vilken underbar friskluft jag andats in idag så ska det inte vara några problem alls tror jag.
Jag är egentligen en halv negativ människa och trivs med det, för på något sätt är det jag, de bara är så.
Men kanske även jag ska konvertera en liten smula över till att bli lite mera positiv till saker ?
Ja om det blir så, då lär ju ni som läser märka det, för då blir väl detta en över positiv blogg.
Men frågan är om det skulle vara någonting bra eller negativt ?
Jag har ingen aning och orkar inte fundera kring det nu.

För just nu känns det bra, allt känns bra, och så ska jag låta det vara.


Over and out / Linda m Jonsson 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lindah - 15 oktober 2013 23:42

Hösten. Så jag Älskar hösten. Det är vackert ute, trädens löv skiftar i vackra färger. Jag får gå runt i kängor, mössa, halsduk. Luften känns fräsch och uppfriskande. Men det bästa är att jag kan göra det som jag som barn (som alla barn) älsk...

Av Lindah - 14 augusti 2013 22:41

Ibland bara lättar allt, tyngden jag har haft på mina axlar som tyngt ner hela mig har lättat. Och den lättade utan att jag behövde lyfta ett finger, vilket gjorde mig så lättad att jag nästintill började gråta. Jag har nu fått ännu ett vikariat, och...

Av Lindah - 12 augusti 2013 23:11

Ibland blir jag tyst och stänger ute världen för jag behöver tänka och vara för mig själv och inte dela mina tankar med omvärlden. Men för omväxling tänker jag dela med mig av en tanke som smått gnager lite, och därav drar jag mig för att ställa fr...

Av Lindah - 6 augusti 2013 23:15


Jag sitter på balkongen och lyssnar till det dova mullrandet som kryper närmare. Regnet nuddar balkong taket och ger ifrån sig ett lugnande ljud. Himlen lyses upp av de stora blixtrarna som leker. Jag måste säga att jag har det väldigt bra nu, jag tr...

Av Lindah - 6 december 2012 01:38

Snön yrar ifrån himlen och letar sin väg ner till marken. Barnen står och tittar uppåt, med munnen öppen och tungan ute, de försöker fånga snöflingorna på deras tungor, precis som Pippi Långstrump gör. Alla husen ser mysiga och varma ut med alla ...

Presentation


Linda Maria Jonsson är mitt fullständiga namn. Jag bor i en liten men mysig etta i Bollnäs. Jobbar inom vården - anställd som tim vikarie.
och här skriver jag allt som faller mig in, på gott och ont.
Enjoy

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards