Lyckan är lik en parfym; vi kan inte stänka den på en annan utan att ett par droppar faller på oss själva.

Direktlänk till inlägg 8 augusti 2012

; Life As A Cow

Av Lindah - 8 augusti 2012 22:17

Idag när jag satt på bussen hem ifrån jobbet så tänkte jag på en sak när jag såg massa kossor i en hage.

Har alltid reflekterat över vilket skönt liv en hund eller katt har, men aldrig riktigt reflekterat över kossor, men då slog det mig..

 

Vilket skönt liv det skulle vara att leva som en kossa.

Man får en stog hage att vara i fullt av andra kossor att bekanta sig med.

Ingen bryr sig om vart du skiter, när du skiter eller hur mycket det luktar, för alla andra bajsar vart de vill också, och man behöver aldrig hålla sig när man är kissnödig/bajsnödig, utan det är bara att ställa sig på ett bra ställe och släppa lös allt..

 

Samt så om du inte hittar en tjur att para dig med, så kan det vara tjuren som hittar dig, och vipps har du en kalv!

Den tittar inte endast bara du till, utan får hjälp utav de andra kossorna som också har sina kalvar i samma hage.

Alltså behöver de ej betala dagis och vandra till/från dagis.

Utan du kan lägga dig ner och vila en stund och ha ena örat öppet utefall din kalv skulle roma lite så hör du det och kliver då upp och tittar efter vad den vill.

 

Samt så behöver du inte oroa dig över din telefon, dator eller tv, för det vet du inte alls vad det är förnågonting. Utan du lever ditt liv i det sköna gröna gräset och traskar på precis som du vill och mår bra.

 

Du kan vara ute alla sommarens fina dagar utan att behöva vandra till jobbet eller så, utan du bara är. Tittar vad de andra kossorna i hagen har för sig, äter gräs, dricker vatten, lunkar på, lägger dig i skuggan av ett träd, ja bara tar dagen som den kommer.

 

Du behöver heller ej oroa dig för att äta upp en fin blomma och fundera över om du kommer må dåligt över den, utan du äter den där fina lilla/rosa/gula blomman med bra samvete bara för att den såg sådär väldigt inbjudande ut.

 

Och du behöver inte heller betala för mat, hyra, el eller någonting annat då husbonden betalar allting åt dig och ser till så att du har det bra.

 

Du behöver inte heller oroa dig för att de andra kossorna tycker du är tjock, eller så. För om du skulle vara lite rund så är du bara en lite sötare kossa, och har man sju magar kan man inte vara smal heller, vart skulle då alla magar ta vägen någonstans?

 

Nackdelen kan ju vara att när du blivit tillräckligt gammal, rund och fin så bestämmer sig husbonden för att nu är det dags att köra dig till slaktaren för att bli lite finmat.
Men vad gör det när man har levt ett fint och fridfullt liv hela tiden då?
Ja, livet som en kossa kanske inte är så dåligt ändå, de låter inte så pjåkigt i alla fall tycker jag, låter ganska lugnt och fridfullt faktiskt.


Och det dära med slakten, jag menar, alla måste ju dö någon gång, så varför inte när allting är så bra som det bara kan bli och man är mitt i sina bästa dagar i livet, då dör man ju och vet att ja, mitt liv var ett förjävla bra liv. Så varför inte..
Kanske man skulle blivit kossa istället för människa och haft ett problemfritt liv?
Jag menar, dom har till och med en svans som dom kan vifta bort flugor med, eller varför inte vifta den på en närstående kossa bara för att irriteras en stund.

Haha, ja jag vet. Jag är inte den friskaste människan här i världen, men jag trivs bra jag ! haha

 

over and out

Linda m Jonsson

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lindah - 15 oktober 2013 23:42

Hösten. Så jag Älskar hösten. Det är vackert ute, trädens löv skiftar i vackra färger. Jag får gå runt i kängor, mössa, halsduk. Luften känns fräsch och uppfriskande. Men det bästa är att jag kan göra det som jag som barn (som alla barn) älsk...

Av Lindah - 14 augusti 2013 22:41

Ibland bara lättar allt, tyngden jag har haft på mina axlar som tyngt ner hela mig har lättat. Och den lättade utan att jag behövde lyfta ett finger, vilket gjorde mig så lättad att jag nästintill började gråta. Jag har nu fått ännu ett vikariat, och...

Av Lindah - 12 augusti 2013 23:11

Ibland blir jag tyst och stänger ute världen för jag behöver tänka och vara för mig själv och inte dela mina tankar med omvärlden. Men för omväxling tänker jag dela med mig av en tanke som smått gnager lite, och därav drar jag mig för att ställa fr...

Av Lindah - 6 augusti 2013 23:15


Jag sitter på balkongen och lyssnar till det dova mullrandet som kryper närmare. Regnet nuddar balkong taket och ger ifrån sig ett lugnande ljud. Himlen lyses upp av de stora blixtrarna som leker. Jag måste säga att jag har det väldigt bra nu, jag tr...

Av Lindah - 6 december 2012 01:38

Snön yrar ifrån himlen och letar sin väg ner till marken. Barnen står och tittar uppåt, med munnen öppen och tungan ute, de försöker fånga snöflingorna på deras tungor, precis som Pippi Långstrump gör. Alla husen ser mysiga och varma ut med alla ...

Presentation


Linda Maria Jonsson är mitt fullständiga namn. Jag bor i en liten men mysig etta i Bollnäs. Jobbar inom vården - anställd som tim vikarie.
och här skriver jag allt som faller mig in, på gott och ont.
Enjoy

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards