Lyckan är lik en parfym; vi kan inte stänka den på en annan utan att ett par droppar faller på oss själva.

Alla inlägg under juli 2011

Av Lindah - 30 juli 2011 14:53

Var barnvakt åt världens sötaste lilla skit i onsdags till torsdags, hur mysigt som hellst.

Finns nog ingen gladare och lättare unge än lilla Jonas!

Han är så lmysig och söt, hade det hur roligt som hellst med honom.
Mack tyckte om honom också, gick hur bra som hellst de, nemas problemas !

Slänger upp lite bilder på den söta ungen, och min lillasyster, haha !


       



Idag jobbar jag den roliga delade turen, fyfan säger jag ! Menmen, det blir pengar, så man får se det, annars skulle jag verkligen inte stå ut med de turerna, jobbar 11 timmar på en dag, hur drygt som hellst!

Men ikväll efter jobbet så ska jag unna mig en Crusing på stan och kika på de läckra, fina, vackra bilarna och höra motorljuden mullra som bara den !

Längtar redan, har redan sätt en del fina bilar ute idag, vilket gör mig smått lycklig faktiskt !

Fina gammla bilar och sommar hör ihop, de är bara så det ska vara !



Var på Elgiganten nyss med pappa och skaffade mig en ny TV, så hoppas då att denna fungerar som den ska, annars är det jag som dampar loss som bara den vill jag lova. Haha!


Har även hunnit med att hjälpa min väldigt gravida vän att flytta också på de dagar jag varit ledig, dom kommer att få det jätte fint i den nya lägenheten, och fina tapeter har dom valt också, så de kommer bli as kalas de där.


Ne, nu ska jag väl dö en sväng eller nå medans jag fortfarande har min lilla jävla rast. Haha !


Ha det bra så slänger jag nog upp bilder på bilar sen när jag känner för det och har tid för det.


/ Linda m Jonsson

Av Lindah - 22 juli 2011 00:02

Jag sitter hopkurad i min soffa, inlindad i mitt täcke och lyssnar på musik som får mig att tänka.
Det är ganska skönt att tänka ikväll, även fast jag vet att jag just nu borde ligga i min säng och försöka sova för natten, men jag vet att just nu är det lönlöst, för jag är inte trött, och att då försöka sova blir helt hopplöst, vilket resulterar i att jag endast ligger där i sängen och vrider och vänder på mig tills jag blir ännu mera pigg, vilket inte alls är positivt.


Som sagt så sitter jag här och tänker, det känns faktiskt skönt, för just nu känns det som att det är en hel del av mina tankar som börjar släppa fästet kring min tankebana, vilket känns som en stor lättnad. Kanske till och med kan vakna med ett stort leende imorgon och gå till jobbet tidigt på morgonen med lätta steg som bär mig med glädje och lätthet ? De skulle faktiskt vara riktigt skönt, för de senaste mornarna har jag gått med tunga steg samt ett väldigt tung huvud har det känts som.

Men kan ha varit för att jag de senaste nätterna sovit väldigt dåligt, vilket resulterar sig i ett dåligt humör varje kommande dag efter varje nästan sömnlös natt.

Så det ska då verkligen bli skönt med en ledig helg, eller ja, i alla fall en ledig lördag söndag. De behövs verkligen nu om jag någon gång ska fungera som människa igen .


Satt även på balkongen en sväng ikväll, och då såg jag att himlen var vacker, ja jag tänkte på den .. Och så fort jag såg den så sprang jag självklart efter min kamera, jag hade lust att springa ut och knäppa bättre kort, men jag orkade inte, så det blev något kort ifrån balkongen i alla fall. Den var så fin, jag tycker om att natuern kan vara så oerhört vacker ibland.


Hela dagen idag har jag varit grymt sugen på att hösten skall krypa fram, jag saknar alla de färgerna hösten har, jag saknar att kunna gå med stora halsdukar virade hundra varv runt halsen, jag saknar den friska luften, jag saknar de mysiga varma kläderna, jag saknar allting med hösten.
Ja, hösten är nog min favorit årstid på året, finns ingen årstid som slår hösten enligt mig.
Regninga mysiga kvällar och dagar, löven faller, allting blir helt plötsligt så mycket mysigare.
Så nu sitter jag här och håller tummarna på att det skall vara höst när jag vaknar, men även jag vet att jag får vänta ett x antal nätter till innan det är höst utanför mitt fönster .
Men jag väntar spänt, jag väntar med glädje och lycka. Ja, snälla, ge mig hösten nu ?

Ingen skulle bli lyckligare än mig då, det kan jag garantera .

Och för övrigt, så är jag ingen sommar människa som dyrkar värmen eller solen så himlans mycket, visst är det skönt med sol och sommar, men det är ingenting jag föredrar mest av allt som sagt...



Kvällens fina himmel :

   






och för övrigt så har jag nog världens sötaste och mysigaste hund som finns, speciellt söt när han sover !


     


Nu ska denna människa i alla fall försöka att sova, det är värt ett försök nu, så tar hunden med mig och bäddar ner oss i sängen, godnatt!

/ Linda m Jonsson

Av Lindah - 15 juli 2011 22:00

Just nu för tillfället så ligger jag slängd i soffan med ett glas vin i handen, smakade förjävla bra nu faktiskt !

Och skönt var det att vara ensam nu, kändes som att de behövdes en sväng ensamhet nu, men lite tomt faktiskt, ingen glad liten Mack med en överlyckligt viftande svans möttes jag av när jag kom hem idag, han är hos mamma och pappa inatt medans jag jobbar eftersom jag jobbar kväll idag och morgon imorn.

Kommer bli tomt att sova helt själv inatt tror jag, för Mack ligger alltid nära mig och jag lägger armen på honom. Men de ska gå bra de också, slipper jag ha i tankarna att jag kanske mosar honom i sömnen, hahahaha !


Just nu så bara far och flyger det en miljon tankar i mitt huvud, om allt och ingenting. Skönt att tänka faktiskt. Men just nu önskar jag att det vore spöregn ute, åska en massa och blixtra ännu mera, för då hade jag tagit mitt täcke och satt mig ute på balkongen och bara suttit där och myst som bara den, precis det jag vill nu. Bara vara själv, titta på någonting så vackert som blixtrar och höra det mullrande åskljudet. Men får hoppas att det blir sånt väder på måndag, på min lediga dag, för då kan jag njuta av det fullt ut, skulle vara så perfekt faktiskt! hehe



Ne, nu får det bli duschen så ska jag se om det går någonting dåligt på tv'n sen att fördriva kvällen med, sen blir det ju sängen i förhopningsvis en skaplig tid .

Nattinatti


/ Linda m Jonsson

Av Lindah - 15 juli 2011 01:33

Just nu sitter jag nöjd i min soffa, känner mig så himlans nöjd så det finns inte.
Har varit på ikea idag med mamma och pappa, köpte en del saker till lägenheten, så nu ser det mycket bättre ut här. Så nöjd!

Nu ser jag bara en massa små saker jag vill fixa till och så, sen är jag hur nöjd som helst med mitt lilla kryp in, så nu är allting som det ska vara.

Blev även helt plötsligt sugen på ett glas vin, men det får vara, ska snart försöka sova, ska upp imorgon och dammsuga och städa här hemma, sen ska jag iväg och jobba, så jag får pengar. haha!

Fick även en dammsugare av pappa och mamma idag, tack så mycket pappii & mammii <3 ! Den ska provas imorgon, så hopas den är bra för här finns det mycket skit just nu att dammsuga upp, men de ska den nog allt fixa. hehe.


Var även till nya Mackmyra Whisky byn idag för att kika runt, hoppades på en guidad tur, men vi kom försent. Lite kul var det, dom såg min tatuering jag har på armen, och där står det ju Mackmyra Destilleri, och när dom som jobbade där såg den så blev dom ganska imponderad av den och vela knäppa kort på den, även kanske ta med den i deras tidning, riktigt kul att även dom tyckte om den. Dom pratade hur mycket som helst om den, och när en ny anställd kom så sa dom - har du sätt hennes tatuering?! Titta på den! Och den tog bara tre timmar bla bla bla, haha.
Men riktigt kul att dom tyckte att den var fin faktiskt. Alltid kul det när man får beröm för något man själv är väldigt nöjd med. hehe.


Ska försöka häva mig i säng nu så jag kommer upp imorgon, ska ju även ut med lill fisen Smacken så.

Ska försöka slänga upp bilder på mitt kryp in i helgen också om jag har ork och lust till det, får se hur det blir med den saken. Annars kommer det vid ett annat tillfälle eller nå. haha.

måste slänga hundra jävla kartonger och skit imorgon, vilket är mycket mindre roande, men men sånt som skall göras de också! haha.


Godnatt nu Sverige !

/ Linda m Jonsson 

Av Lindah - 8 juli 2011 18:56

Just nu sitter jag hemma och väntar på att den lilla skaran folk ska bli klar så dom kommer, så man sedan i sin tur kan dra ut, sätta sig ute och grilla och dricka öl och bara må bra!
Idag är en bra dag, ingen dag jag tänker sitta här och skriva en massa bittra saker, ganska så bra va? haha!
Har jobbat idag, de gick jätte bra och allting flöt på precis som det skulle göra, sen blev det hem, duscha, rasta hunden, ner på stan för att vandra in på glasbanken och göra av med lite pengar, sen in på lindex och köpa en bh - som jag upptäckte var trasig när jag kom hem (!), sen blev det hem igen, och här sitter jag nu och tycker att folket kan komma nu!
Sugen på öl och god grillad mat nu! med trevligt sällskap.

Ikväll blir det utgång för hela slanten, vilket gillas!


Slänger även upp lite bilder ifrån Midsommar, bättre sent än aldrig har jag hört, haha!


                 

Flera bilder kommer senare så ni vet det ! 
Nu kommer folket snart, så ska sluta skriva massa tråk här! SKÅL OCH HEJ!

/ Linda M Jonsson 

Av Lindah - 5 juli 2011 23:16

Det finns en låt just nu, som de flesta lyssnar på och älskar, den spelas hela tiden på radion, folk lägger upp den i bloggarna och överallt. Alla tycker att låten är så speciell och dom fullkomligt älskar den för att den är mysig, och han har sån bra röst och allt vad nu folk än säger om honom.
Men den låten tar fram allt dåligt i mig, eller dåligt vet jag inte, men den får mig att tänka, och den får mig alltid att gråta. Jag tycker inte att låten är bra eller något annat. Första gången jag hörde den grät jag inte, tack och lov! Men nu, så fort jag hör den får jag en klump i magen och tårarna kommer fram och det känns som att någon har lagt ett berg på mina axlar plus en tio-ton sten i min mage.

Jag klarar verkligen inte av låten, och varför vet jag inte. Men något är det med den som får mig att må pyton, men jag kan inte sätta fingret på vad riktigt, vilket gör mig lite smått galen.

Det spelar absolut ingen roll vilket humör jag är på när jag hör låten, känslorna och klumpen lyckas ändå komma fram, även fast jag är på mitt bästa humör och är galen och över glad, så kommer känslorna och tyngderna smygandes, sen sitter jag där och gråter, känslorn bara väller över, och jag tycker inte om det alls!


Det är jobbigt när man inte kan styra sina känslor, speciellt när man inte vet varifrån dom kommer, jag tycker inte om det, jag verkligen hatar det!
Jag har alltid varit en väldigt lätt rörd person, väldigt lätt för att tårarna ska komma fram, men ändå. Jag tror nog att det bara är en eller två låtar till som alltid fått mig att gråta när jag hört dem utan att veta varför.

Ibland önskar jag verkligen att jag bara kunde klippa av känslorna i kroppen, eller så vill jag kunna styra dom själv, de hade nog varit det bästa, men nu fungerar ju inte människan så, vilket är synd!

Jag menar, vem i denna värld vill bli så känslomessigt påverkad utav något som en låt, som får en att känna sig som skit, precis som att hela världen precis har rasat, och brister ut i gråt, endast av en enda låt? Ja inte vill jag de i alla fall, men jag kan inte göra så mycket åt den saken.
Antar att det bara är till att gilla läget, vilket känns ganska så surt!...


Menmen, nu ska jag sluta med att bara skriva tråkiga och deprimerande saker här i bloggen, tycker det har varit lite för mycket sånt nu på senaste tiden, men har varit så sjukt trött och less på allting nu, men det är på grund av jobbet mycket. Inte för att det är jobbigt, utan för att jag har nog jobbat lite mera än vad jag borde ha gjort, men man kan inte heller göra så mycket åt den saken när man går på schema antar jag. Ska nog ta mig en välbehövlig veckas semester efter sommaren tror jag, eller i alla fall tre fyra dagar irad och inte göra någnting, de skulle kännas så jäklarns skönt så de finns inte! Så ska spekulera lite kring det, samt vad man kan göra eller nå.

Funderar lite på att få med mig någon till stugan kanske, det är så mysigt där! Ute på landet, långt ifrån människor, ingen el eller vatten, bara skog och grusvägar. Så mysigt! Skulle vara så skönt att åka dit och verkligen bara koppla av, vandra runt på vägarna, koppla av och glömma alla måsten för en stund. Åååh, jag vill verkligen! Får hoppas på att det blir så, för jag vill verkligen!


Just nu så sitter jag självklart framför datorn och bloggar (haha vad annars?) små kikar lite på TV också, men de är inget speciellt bra på den just nu, eller ärligt talat så vet jag inte vad det är jag kollar på, så intressant var det!.. Haha!

För ett tag sen var jag hemma hos Jonas och hälsade på, hans mamma och syster är där, samt hans systerson! Så liten och söt!

Ska äta lunch med dom imorgon, mamma kommer hon också, riktigt trevligt ska de bli faktiskt. Har jag någonting att fördriva med medans jag går på timmar, så de uppskattas ! hehe


Har jag tur så blir det rock kryssning i september, håller verkligen tummarna för det, skulle vara så sjukt jävla roligt. Så blir det av så blir Linda en gnutta lycklig! Så de så!


Ne nu ska jag klappa på Smacken som ligger brevid mig och verkligen vill att jag ska klappa på honom, han är så liten och söt när han ligger och bara tittar på mig och tassar på mig för att jag ska klappa honom, de är min lilla gofis de! haha


/ Linda m Jonsson 

Av Lindah - 3 juli 2011 15:00

Hemma på timmar nu, men dock bara en timme kvar utav de tre jag hade... Men men, sånt är livet.

Trött som en jävla nyäten fiskpinne är jag också vill jag lova!

När jag slutade klockan ett så kom mamma och pappa å hämtade upp mig, åkte hem till mig och hämtade min TV och kvittot på den makapären, svängde förbi elgiganten och lämnade in den, snäll som dom är så fick jag låna med mig en tv hem, och de tackade jag ja till direkt. Haha!

Sen åkte vi och handlade på ica, så nu har jag fyllt på kylskåpet lite grann också!


Sen kom jag hem till lägenheten och insåg att jag hade stökigare än vad jag fick för mig, ska snart ta tag lite i röran för att få undan lite av allt stökiga i alla fall!

Har precis käkat klart, lagade mig kyckling, stekt potatis och chili/lime sås, satt riktigt fint de vill jag lova!


Ikväll ska jag duscha så fort jag kommer hem, sen slänga mig ner i sängen och svulla med chips tror jag, de låter som en bra plan, lite belöning ska jag också ha för att jag har orkat med denna jävla jobbhelg som det nu blev.

Ska försöka sluta vara så grymt jävla bitter nu, hoppas på att kvällen på jobbet blir lugn å inte stressig, men hoppas kan man ju alltid göra, sen så är det en annan femma hur det blir.


Nej nu blir det stress städa en sväng, medans jag lyssnar på hög musik! Så jävla värt, sen blir det vandra iväg till jobbet, vilket inte mina döda ben vill göra, men sak samma. Slänga sig i ett bad när jag kommer hem sen, kanske mysa till fötterna också lite granna. får se hur det blir och vad jag då orkar med.


Haha!


Haddå !

Av Lindah - 2 juli 2011 21:50

Fyfitta vad jag är boitter nu, så jävla bitter en människa kan bli! 
Hela min rygg känns halft av, hela jag är halft av känns det som, min handled är helt jävla cp stört fucked up, just nu känner jag för att dränka mig i badkaret, så jävla bitter är jag...

Började jobba 06:45, slutade inte förens 21:00 pga att vikarien som skulle komma in 13:00 aldrig kom, och dök aldrig upp heller, ringde vid 16 tiden och sa att personen var sjuk i feber eller nå sånt, så jävla bittert, har jobbat konstant i 14 timmar och 15 minuter för att vara exakt!
och imorgon har jag en delad tur, börjar 7 slutar 13, ledig mellan 13-16 sen börjar jag jobba igen klockan 16 och slutar 21. fyfan vilken jävla slaktar helg!
Nu för tillfället ångrar jag lite att jag sa ja till att jobba, och jag vet att jag bara har mig själv att skylla..

Men jag jobbade heldre över än att någon skulle få jobba kvällen själv, men jag tänker då för fan inte göra om detta på ett bra jävla tag, hellst aldrig mera i hela mitt jävla fucking liv!


Nu ska jag leta fram en film att glo på, sen slänga mig i sängen och dö tills imorgon då väckar klockan ringer och jag kommer känna att jag vill slakta hela jävla världen ungefärt!


Godnatt för fan och den som väcker mig inatt kan för den delen känna sig jävligt slaktad !


Bitter fittan Linda DeLuxe! -.-'''''' 

Presentation


Linda Maria Jonsson är mitt fullständiga namn. Jag bor i en liten men mysig etta i Bollnäs. Jobbar inom vården - anställd som tim vikarie.
och här skriver jag allt som faller mig in, på gott och ont.
Enjoy

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards