Lyckan är lik en parfym; vi kan inte stänka den på en annan utan att ett par droppar faller på oss själva.

Alla inlägg under november 2009

Av Lindah - 30 november 2009 23:00

Grattis Tom på 19 års dagen! Hoppas att du får en bra dag, & får äta god tårta :) Idag är det din dag hela dagen!


Idag har jag varit ledig ifrån skolan, det har hela Torsberg varit, studiedag typ eller nå. Så jag tänkte ta tag i min julklapps panik så jag bestämde att jag skulle åka till Gävle själv. Första tåget jag skulle med åkte precis mot Gävle när jag var på station, då blev Lindah inte alls glad!.. Andra tåget som gick hann jag med, tack & lov! Annars hade jag då inte blivit glad alls. När jag var i Gävle så hittade jag lite saker som jag var ute efter till folk. Eller ja, hittade till familjen. Är nästan klar med julklapparna nu, bara lite lite kvar. Känns skönt. Hittade till tjejerna i familjen + lillasysters kille. Så nu är det bara Pappa & Marcus kvar att hitta någonting till. Vad nu det ska vara.. Hmm..
Det är verkligen skönt att gå runt själv i Gävle & handla en massa saker om man har bra musik i öronen. Man slipper följa med in på en massa affärer man inte vill in på, man behöver inte ha koll så att man inte tappar bort varandra, utan det är bara att gå för sig själv, göra det man vill, gå in i de affärer man vill - helt underbart!

Vid tre-tiden så kom Marcus & gjorde mig sällskap efter han slutade skolan, de var väldigt trevligt. Pratade & skrattade, hade de allmänt trevligt liksom! Så Tack Marcus för sällskapet, de uppskattades verkligen :)


Juste! Jag köpte mig även en fulsnygg tröja! En vit T-shirt med Hulken på! Verkligen ful, men jag bara kände att den skulle jag ha, så var det bara. Så nu är jag ägare av en sån också! Hihi busigt (a)


Men vad ska jag önska mig i julklapp? Jag har verklige ingen aning.. Jag vet att jag vill ha en *ring till min Septum,

*Plugg/tunnel på 8 mm

*Töjning på 10 mm (kanske)

*Pengar till tatuering/systemkamera

*Någonting som någon gjort med kärlek bara till mig - något hemmagjort & pyssligt

*Manson T-shirt/Hood

*Riktigt bra högtalare till datorn
*STOR svart sjal

*Halsband skulle inte heller skada.

De är vad jag vet just nu, men har ingen aning annars liksom...
Synd att man inte har den julklapps fantasin man hade när man var liten, för då var det verkligen enkelt att hitta saker man verkligen önskade sig .. Hihi

Av Lindah - 28 november 2009 21:15

Mysdag idag eller vad ?! Vaknade ca. klockan två, klev upp kvart tio över två tror jag. Letade fram mina pyjamasbyxor & en riktigt fet t-shirt, vandrade sen upp med morgonfrillan kvar, sa godmorgon till familjen som svarade med god eftermiddag eller något sånt.. Haha! Satt sen halva dagen i fotöljen & kollade på TV, nog för att det inte var några bra program, men jag hade iaf någonting att göra för stunden. haha. Sen blev det att bara gå runt så hela dagen, utan att klä på sig ordentliga kläder, inte fixa bort mogronfrisyren. Hur underbart skönt som hellst!
Till middag blev det dela på en familjepizza med lillasyster & hennes Jimmy. Sen åkte vi iväg & hyrde två filmer, båda skräck. Den första filmen hade jag & Jenny sätt & Jimmy tyckte inte den var nå bra, så den stängde vi av när halva hade gått eller nå.. Sen kollade vi på en äcklig film! Handlade om en massa äckliga kackerlackor! Blää.. Under hela filmen så kändes det som om magen skulle vändas ut & in eller nå. Man mådde då fan illa när man kollade på den & man såg kackerlackor krypa ner i någons mun.. Nej fyfan vilken äcklig film! >.< Aldrig mera ska jag se den faktiskt, & det menar jag x)

Sen var den dagen slut typ, jag kommer inte ihåg att jag gjort någoting mera. Lagomt slö dag, men en lagomt skön underbart behövd dag kände jag. Så skönt att bara vara hemma & verligen bokstavligen inte göra någonting alls!


Nu ska jag skriva på dagens inlägg, så nu slutar jag skriva på detta :) Hihi!

Av Lindah - 27 november 2009 23:55

Idag har jag varit på skolan som vanligt, har varit helt okej faktiskt. Jobbade lite med PA känns skönt att komma en bit med det också..
Efter skolan gick jag hem, satte mig vid datorn & kollade runt, lyssnade på musik & så.
Sen blev det stan för manifestation för Mimmi, Vi Mot Droger hade fixat den. Måste säga att det var riktigt fint, det var många som brydde sig om vad som hänt, det en tung stämning, många delade tårar & kramar, folk höll varandras händer & helt plötsligt fanns hela Bollnäs där för varandra nästan..
Efter manifestationen så blev det kyrkan på minnesstunden. Även den var mycket fin.

Att Bollnäs ska öppna ögone så sent, när det redan hänt, när vi står här helt maktlösa & har hakorna i backen för att ingen riktigt kan ta in vad som har hänt, inte förens då inser vi att någonting har gått väldigt fel här, någonting i Bollnäs stämmer inte.. Det är för det första alldeles för mycket droger här i Bollnäs, & det är alldeles för enkelt för att få tag på alla dessa droger som finns över allt.. Det är så synd, tänk om Bollnäs agerat tidigare, kanske hade aldrig ett så ungt liv försvunnit då?..


Efter Minnesstunden begav jag mig hemåt för att få i mig lite mat, & sen blev det bandy. Den efterlängtade bandymatchen, Bollnäs - Broberg.
Jag var där med Berit, min lilla berit. Jag  trodde då att Bollnäs skulle förlora allting, men när det var ca. 20 minuter kvar så gjorde Bollnäs två helt underbara mål. Kunde inte varit bättre slut på dagen. Självklart så vann Bollnäs med 6 - 4. Hela Bollnäs klacken hoppade så glöggen i gubbarnas händer spilldes ut skulle jag nog tro. Så tyvärr Kjelle & alla andra som hejade på Broberg, ni fick inte riktigt som ni vela. haha!
Är jag hes & har ont i halsen imorgon så gör det mig ingenting alls! För jag skrek halsen av mig för Bollnäs, underbara Bollnäs. Så om det ger mig resultatet halsont i en dag så är det någonting som jag kan leva med & stå ut med.

SEGERN ÄR VÅR, SEGEN ÄR VÅR, VI HAR VUNNIT SEGERN ÄR VÅR!

8mm

Av Lindah - 27 november 2009 15:07

Igår fick jag tråkigt innan jag skulle sova, så jag tröck i, verkligen tröck i töjningen. Gick ju hur bra som hellst! (jag var allmänt irriterad på allting, tyckte att det var bäst att hitta på någontint att göra, så varför då inte trycka in något i örat istället för att vänta längre?) Bra blev det, det gör lite behagligt ont i örat, eller riktigt ont gör det inte, det är bara lite varmt i örat och det känns lite, men inte riktigt ont. Så nu är den i, bara vänta ett tag, sen blir det nog en ny igen, en på 10mm, men måste fundera lite till tror jag. Vem vet, kanske jag nöjer mig med bara 8mm? Sånt som märks med tiden faktiskt.. Haha.
Mitt humör idag har inte varit det bästa har jag märkt & tänkt på.. Har varit i stortsätt hur lätt irriterad som hellst, har bara vela sprungit hem, lagt mig i sängen och inte pratat med någon, inte göra något.. För även om det är något som jag sagt, som jag tänkt, som någon annan sagt, eller tänkt har jag i mitt huvud blivit arg eller bara irriterat mig som bara den på det, och allt bara för att min kropp vill ha snus... Det är faktiskt ganska illa, det vore enklare att bara ta en snus nu & sen må prima ballerina, men tyvärr så tänker inte jag ta den enkla genvägen, då kommer jag ju aldrig att kunna sluta...

Nej nu ska jag sluta skriva om mitt humör.. Ska knäppa kort så får ni se den rosa fula söta lilla 8mm som har plaserat sig i mitt lilla öra! - Nöjdnöjdnöjd Lindah!

Av Lindah - 26 november 2009 23:48

  Gaah! Jag önskar just nu att jag bara skulle kunna blunda, vakna några månader senare & slippa känna den krypande känslan i kroppen. Hela min kropp skriker efter en snus, hela min kropp vill att jag ska dämpa skriket genom att bara ta en snus. Min hjärna vet att om jag tar endast en snus, så blir jag lugn, jag känner mig avslappnad & kan då fokusera på annat än att försöka tugga tuggummi för att dämpa min längtan.

Just nu vill jag skrika lite, sen springa till affären, köpa mig en hel stock med snus, krypa ner i sängen med en snus under min läpp, sen krama om stocken tills jag somnar, vaknar sedan upp med stocken i min famnn. Sen ta en morgonsnus och må underbart.
Vissa dagar ångrar jag att jag försöker sluta, men att börja snusa igen då är att ge upp, & ge upp det är någonting jag inte vill. För jag vet att jag kan, bara jag vill.. Men när det blir såhär, när hela kroppen skriker efter den lilla underbara helt fantastiska påse med snus, så blir jag galen. Allt jag vill är att ta alla snusar i världen, ha dom för mig själv, leva lyckligt med dom resten av mitt liv.. Men jag gör det inte för att jag vet att även om det är jobbigt nu, så är det nog värt det.. Men just nu känner jag mig mest bara handikappad utan snus. När man ser sina vänner/pappa ta en snus efter maten eller när som hellst, så blir jag så sugen på en snus.

Man hör ljudet av en dosa öppnas, efter ett tag känner man lukten, man ser någon stoppa snusen under läppen, sen hör man ljudet av en dosa som stängs.. Hur underbart är det inte att vara den personen som håller dosan i hanen, som stoppar snusen under läppen? De går inte att förklara.. Det är någonting som jag verkligen saknar.
Kommer jag någonsin sluta sakna min snus, kommer jag alltid att ha denna känsla i kroppen?

Jag kommer fortfarande ihåg den gång jag tog min första snus, det var inte äckligt, de smakade annorlunda, spännande, det var någonting som var gott, som jag blev mer nyfiken på - det var någonting jag viste att jag vela ha mer av.


Nej, nu ska jag sluta sitta att skriva om snus här, desto mer jag skriver, desto mera vill jag ta mig en god en snus och pilla in under läppen.. Suck, kanske jag ska lägga mig i sängen & kolla på en film tills jag somnar, för att inte låta tankarna gå till den underbara snusen..

haha, nästan patetiskt vad jag saknar snus, men det är ju sant, jag verkligen saknar det! Baah !

Av Lindah - 26 november 2009 21:35

Skolan idag som vanligt, chappochino är nog nyaste ordet just nu, haha.
Skolan idag har varit lättsam & faktiskt rolig, de är ju alltid bra att skolan kan vara rolig också tycker jag faktiskt . Haha!


Men du gör mig så arg, så jäkla arg! Att du har mage att säga någonting sånt dära, helt öppet, helt jävla öppet. Du borde tänka dig lite för vad du säger, för det är många som börjar tröttna på ditt snack, en av dom som verkligen tröttnat är jag. Du kan inte hålla på hur du vill hela tiden, folk tröttnar & tycker tillslut bara att du är patetisk.. Man kan inte alltid göra vad man vill, eller säga det man tänker.. När du håller på som du gör så vill jag bara knäcka din näsa eller någonting, jag blir så förbannad på dig! - Inget namn sägs, men det finns folk som vet vem personen är, räcker så..


Efter skolan så gick jag på stan en sväng med Jossan, Emelie körde ner oss för hon skulle gå på stan med Nathalie, Pirre & Sonen Adrian.
Jossan & jag hade de trevligt, vi gick och hittade kläder till barbro, stiligt må jag säga, hon skulle bli så fin i kläderna så ojojoj!

Haha, sen lämnade jag Jossan på bussen, men jag kände att jag hade ett behov av att gå in på Glizz för att se om dom hade fått in någonting nytt & fint. Jag hittade en ny töjning till örat, en storlek större, en rosa liten sak. Kände att jag behövde den rosa saken, så jag köpte den. Den är så söt så, sitter i mitt öra just nu, trycker in det lite mera för varje kvart som går tror jag, känner att jag inte har så brottom med den in i örat, så tar det lugnt denna gång.. Haha!


När jag kom hem ifrån stan så kollade jag på TV för att fördriva tiden tills jag, mamma, pappa & Jimmy skulle åka till heden för att äta det Hotell & resturang lagat ihop, tre rätters middag, de satt inte helt fel. De mesta var gott, förutom den soppliknande saken i "snapps glaset" xD haha, den smakade inte alls gott. Men allt annat hade dom lyckats bra med tycker jag. Så HR-09 får tummen upp för maten, helt klart!


Just nu sitter jag & lyssnar på musik & bara mår bra. Sovmorgon imorn, skönt skönt! Alltid behövs det en sovmorgon lite här & där i veckan så man blir lite mera utvilad liksom, underbart!

Av Lindah - 25 november 2009 21:15

idag har jag varit i skolan, som vanligt. På idrotten var jag på Dollar, var boxning så jag kände inte för att vara med med tanke på min handled, den var inte snäll inte, uffa! Efter skolan gick jag hem & satt hemma, gjorde inte så mycket.
Vid halv fem gick jag mot station för att möta kusinen som kom med tåget kvart i fem. Vi gick på stan & kollade runt lite granna, sen gick vi hem & jag lagade plättar. Kan ni tänka er mig stå & steka plättar ?! Nee, jag tänkte väl de. Haha.
Sen satt vi & kollade på TV en sväng, sen var det dags för att vandra till station igen för att kusin min skulle hem till lilla Ljusdal igen.
Var en trevlig dag med en trevlig Kusin, så Tack Isabelle för dagen :]


Det var väl min dag i stora drag det, höhö!

Av Lindah - 24 november 2009 23:34

En mer livad dag idag, skolan blörjar liva upp sig lite mera, men den står ändå lite still..
Idag var det vanliga lektioner, tacka f*n för att drygBarbro ska ha milljoner timmar lektion bara för att allt hon kan är prata prata prata prata, & allt man vill är att somna somna somna somna... Tycker nästan synd om henne för att ha den effekten på eleverna, de kan inte kännas helt hundra bra.. Men jag menar, om en hel klass nästan somnar, & verkligen tycker att det är den tråkigaste lektionen på hela veckan så måste det ju ligga sanning i det hela.. Och att det är ett så långt pass (ungefärt hela dagen) gör det hela absolut inte bättre.. Men jag tror nästan att hon har ändrat sig lite på senaste tid, kanske hon själv har märkt att hon varit tråkig som bara den?.. Om hon gjort det ger jag henne en liten applåd, faktiskt. Hmm, nej nu känner jag mig lite taskig emot min lärare här.. Inte meningen att liksom vara taskig emot henne, men hade det varit en annan lärare som var likadan, hade jag skrivit av mig lite om den läraren också...


Men efter skolan idag gick jag & mötte mamma på mm (eller ja ICA KVANTUM som det nu heter..), hjälpte henne att bära hem lite mat å så. Sen blev det äta gomat! Kokt torsk med äggsås! Hur underbart som hellst, inte ofta man äter det heller, så det smakar ju smaskens när man väl äter det! Mumma mumma.
Sen efter maten sov jag på soffan ett tag, vilket verkligen var skönt- och behövligt. Sen så torkade jag disken, hur tråkigt som hellst..

Men sen så kom först Jossan hit, sen kom andra Jossan, vi tog hundarna ut på en promenad, vilket blev en promenad i lite över en timme. Vi pratade om allting mellan himmel & jord tror jag, vilket var så skönt. Alltid lika trevligt att kunna prata om allting med folk. Sen lämnade vi hundarna här, åkte till Hemköp & handlade lite frukter, en Juice & pepparkaksdeg, sen bar det av hem till Emelie där hon & Micke befann sig. När vi kom dit så kollade vi alla på Desperata hemmafruar & åt av allt det goda vi hade med oss, Vilket var väldigt trevligt, skönt samt mysigt. När det var slut så skulle Jossan köra mig hem, när vi satt i bilen så skrattade vi så vi hade kramp i hela magen tror jag.. Hahaha, så mycket var det längesen jag skrattade, skrattade precis hela vägen ifrån Emelie hem till mig. Verkligen asgarvade hela vägen, mina magmuskler har allt fått jobba lite nu (om jag nu har några magmuskler..Haha)

Så ett stort tack för idag brudar & Wezzlan! Har haft det riktigt trevligt, de här får göras om snart ! :)

Ovido - Quiz & Flashcards