Lyckan är lik en parfym; vi kan inte stänka den på en annan utan att ett par droppar faller på oss själva.

Alla inlägg under augusti 2012

Av Lindah - 29 augusti 2012 00:31

   


-You look so beautiful in white-

Älskade vackra Storasyster, att jag inte höll tal på bröllopet, ångrar det lite. För det finns så mycket fint att säga om dig, för du är den människan som alltid vill andra väl, som alltid finns där, och som alltid har den där varma kärleken till din familj och dina vänner.
Du är den människan som stoppade om mig när jag hade vettenkoppor, bäddade ned mig i soffan, hämtade kuddar, fixade fram en VHS med Disney Dags på, satt där och tittade på det med mig, och pysslade om mig,
Du var även den människan som vissa kvällar skrämde mig med att få mig att tro på att det var en häxa som satt ute på staketet som pratade med mig, och jag blev rädd, så rädd...
Du är den storasystern som alltid kommer att vara den bästa för mig, den som jag alltid kommer att ha närmast hjärtat.
Du är den människan som vet dina drömmar, strävar efter dem, och sedan upplever dem.

Jag är så oerhört glad för dig att du funnit den människan på jorden som kan ge dig all den lycka som du förtjänar, och han kommer nu att hålla din hand genom hela livet, han kommer alltid att älska dig ovillkorligt.
Ni är så vackra tillsammans, och han är nog den lyckligaste människan på jorden som får ha dig som sin Hustru, Bästa vän och livskamrat.


Så fina och vackra ni var på eran dag gjorde mig varm, i era ögon strålade det lycka, kärlek och allt därtill.


Jag önskar er all lycka i livet, och hoppas att ni får uppleva alla era drömmar tillsammans, för det är ni värd.


Sandra, storasyster, jag älskar dig, och det kommer jag alltid att göra, till månen och tillbaka !


/ Lillasyster

Av Lindah - 8 augusti 2012 22:17

Idag när jag satt på bussen hem ifrån jobbet så tänkte jag på en sak när jag såg massa kossor i en hage.

Har alltid reflekterat över vilket skönt liv en hund eller katt har, men aldrig riktigt reflekterat över kossor, men då slog det mig..

 

Vilket skönt liv det skulle vara att leva som en kossa.

Man får en stog hage att vara i fullt av andra kossor att bekanta sig med.

Ingen bryr sig om vart du skiter, när du skiter eller hur mycket det luktar, för alla andra bajsar vart de vill också, och man behöver aldrig hålla sig när man är kissnödig/bajsnödig, utan det är bara att ställa sig på ett bra ställe och släppa lös allt..

 

Samt så om du inte hittar en tjur att para dig med, så kan det vara tjuren som hittar dig, och vipps har du en kalv!

Den tittar inte endast bara du till, utan får hjälp utav de andra kossorna som också har sina kalvar i samma hage.

Alltså behöver de ej betala dagis och vandra till/från dagis.

Utan du kan lägga dig ner och vila en stund och ha ena örat öppet utefall din kalv skulle roma lite så hör du det och kliver då upp och tittar efter vad den vill.

 

Samt så behöver du inte oroa dig över din telefon, dator eller tv, för det vet du inte alls vad det är förnågonting. Utan du lever ditt liv i det sköna gröna gräset och traskar på precis som du vill och mår bra.

 

Du kan vara ute alla sommarens fina dagar utan att behöva vandra till jobbet eller så, utan du bara är. Tittar vad de andra kossorna i hagen har för sig, äter gräs, dricker vatten, lunkar på, lägger dig i skuggan av ett träd, ja bara tar dagen som den kommer.

 

Du behöver heller ej oroa dig för att äta upp en fin blomma och fundera över om du kommer må dåligt över den, utan du äter den där fina lilla/rosa/gula blomman med bra samvete bara för att den såg sådär väldigt inbjudande ut.

 

Och du behöver inte heller betala för mat, hyra, el eller någonting annat då husbonden betalar allting åt dig och ser till så att du har det bra.

 

Du behöver inte heller oroa dig för att de andra kossorna tycker du är tjock, eller så. För om du skulle vara lite rund så är du bara en lite sötare kossa, och har man sju magar kan man inte vara smal heller, vart skulle då alla magar ta vägen någonstans?

 

Nackdelen kan ju vara att när du blivit tillräckligt gammal, rund och fin så bestämmer sig husbonden för att nu är det dags att köra dig till slaktaren för att bli lite finmat.
Men vad gör det när man har levt ett fint och fridfullt liv hela tiden då?
Ja, livet som en kossa kanske inte är så dåligt ändå, de låter inte så pjåkigt i alla fall tycker jag, låter ganska lugnt och fridfullt faktiskt.


Och det dära med slakten, jag menar, alla måste ju dö någon gång, så varför inte när allting är så bra som det bara kan bli och man är mitt i sina bästa dagar i livet, då dör man ju och vet att ja, mitt liv var ett förjävla bra liv. Så varför inte..
Kanske man skulle blivit kossa istället för människa och haft ett problemfritt liv?
Jag menar, dom har till och med en svans som dom kan vifta bort flugor med, eller varför inte vifta den på en närstående kossa bara för att irriteras en stund.

Haha, ja jag vet. Jag är inte den friskaste människan här i världen, men jag trivs bra jag ! haha

 

over and out

Linda m Jonsson

Av Lindah - 7 augusti 2012 23:22

Just nu ligger jag i min soffa, lyssnar på musik och önskar att jag vore någon annanstans, men jag vet inte vart.

Idag har varit en sådan där hopplös dag där ingenting egentligen har blivit som jag velat, och jag har haft en fruktansvärd huvudvärk som inte någonting kan bota verkar det som, och det går mig på nerverna..

 

Idag har jag velat göra så mycket, men ingenting av det har blivit av tack vare denna fina huvudvärk (har haft huvudvärk ofta nu de senaste dagarna och de har inte varit lindrigt heller) så det jag hoppas på nu är att morgondagen är snällare mot mig.
Skulle behöva fixa med lite småsaker.

 

Jag vet att det har regnat idag, men just nu vill jag ha regn i stora mängder, mullrande åska samt stora blixtrar på himmelen.
Att somna till regn och åska är enormt mysigt, och att sitta och titta på blixtrar på himmelen är så mäktigt.

 

---

Ja, jag skulle försöka skriva någonting med betydelse nu, men det blev ju inte alls så som jag tänkt det, blev endast en massa annat skit. Bättre lycka nästa gång antar jag, för just nu i dessa sekunder  så kommer det fan ingenting vettigare ut ur min skalle.
Behövde bara klaga av mig någonstans, ja idag är det lite utav Bitterfittan i mig som kommer fram, blir lätt så när jag är irriterad, lite småbitter, frustrerad och har denna huvudvärk, inte den bästa blandningen precis..

 

Over and out

Linda m Jonsson

Presentation


Linda Maria Jonsson är mitt fullständiga namn. Jag bor i en liten men mysig etta i Bollnäs. Jobbar inom vården - anställd som tim vikarie.
och här skriver jag allt som faller mig in, på gott och ont.
Enjoy

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards