Lyckan är lik en parfym; vi kan inte stänka den på en annan utan att ett par droppar faller på oss själva.

Direktlänk till inlägg 16 september 2012

; Heaven Is Far Away

Av Lindah - 16 september 2012 22:36

Saknad är en känsla som kan vara skön att känna ibland. Men då till människor man vet att man snart skall få träffa, för då vet man att människan ifråga betyder mycket, och att man inte är helt hel och fungerande utan den människan i sitt liv.
Men saknad utav en människa som ej längre är vid liv är dess värre en jobbig känsla att känna, fastän även den är fin.
Det som är de jobbigaste med den känslan är att man i det tillfället endast vill träffa människan, krama om, prata med, skratta med, dela allting som har hänt - med just den människan som ej finns.
Det ekar i huvudet att personen inte finns, det ekar i hjärtats slag att personen inte finns, det är tomt i den famn där man ömt vill hålla om personen, det är tyst för det finns ingen att högt dela sina ord med.
Det gör ont i mig varje gång jag känner saknaden av de människor som gått bort, hålet innuti mig växer då och blir stort, jag känner hur klumpen i magen växer, och hur tankarna svider.
Allt jag då vill göra är att springa långt ifrån allting och bara skrika rakt ut, för jag orkar inte med det alla gånger.
Att försöka vara stark hjälper inte heller, för stark kan man ej vara i alla situationer i livet.


Dock så vet jag att de som har gått bort har det bättre nu, utan sjukdomar, eller saknaden av deras andra hälft.
Dom är hela i hjärta och själ, det är de som gör mig glad mitt uppi all saknad - att veta att dem har det bättre nu, och att de ej behöver lida. 
Men ändå så svider det, ändå så gör det ont, ändå så ekar orden, ändå så finns det en förtvivlad människa som önskar att de fick en dag till med människan - endast för att hålla om, få säga allt man vill ha sagt, och framför allt för att för en dag inte längre känna den saknad som finns innuti som så länge har ekat..

 

  / Lindah M Jonsson

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lindah - 15 oktober 2013 23:42

Hösten. Så jag Älskar hösten. Det är vackert ute, trädens löv skiftar i vackra färger. Jag får gå runt i kängor, mössa, halsduk. Luften känns fräsch och uppfriskande. Men det bästa är att jag kan göra det som jag som barn (som alla barn) älsk...

Av Lindah - 14 augusti 2013 22:41

Ibland bara lättar allt, tyngden jag har haft på mina axlar som tyngt ner hela mig har lättat. Och den lättade utan att jag behövde lyfta ett finger, vilket gjorde mig så lättad att jag nästintill började gråta. Jag har nu fått ännu ett vikariat, och...

Av Lindah - 12 augusti 2013 23:11

Ibland blir jag tyst och stänger ute världen för jag behöver tänka och vara för mig själv och inte dela mina tankar med omvärlden. Men för omväxling tänker jag dela med mig av en tanke som smått gnager lite, och därav drar jag mig för att ställa fr...

Av Lindah - 6 augusti 2013 23:15


Jag sitter på balkongen och lyssnar till det dova mullrandet som kryper närmare. Regnet nuddar balkong taket och ger ifrån sig ett lugnande ljud. Himlen lyses upp av de stora blixtrarna som leker. Jag måste säga att jag har det väldigt bra nu, jag tr...

Av Lindah - 6 december 2012 01:38

Snön yrar ifrån himlen och letar sin väg ner till marken. Barnen står och tittar uppåt, med munnen öppen och tungan ute, de försöker fånga snöflingorna på deras tungor, precis som Pippi Långstrump gör. Alla husen ser mysiga och varma ut med alla ...

Presentation


Linda Maria Jonsson är mitt fullständiga namn. Jag bor i en liten men mysig etta i Bollnäs. Jobbar inom vården - anställd som tim vikarie.
och här skriver jag allt som faller mig in, på gott och ont.
Enjoy

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards