Lyckan är lik en parfym; vi kan inte stänka den på en annan utan att ett par droppar faller på oss själva.

Direktlänk till inlägg 25 juni 2010

Here it is, from my heart

Av Lindah - 25 juni 2010 12:10


Idag ska jag iväg & jobba igen efter två dagars ledighet (men de känns som en evighet faktiskt), börjar jobba klockan två, sen jobbar jag till kvart över nio typ, kan bli nio också, beror lite på hur'e ser ut.. Hehe


Jag har börjat vakna tidigare på mornarna faktiskt! Måste säga att jag är stolt över mig själv, istället för att sova till två tre så kan jag vakna vid tio halv elva, vilket faktiskt är skönt, men dagarna blir så mycket längre, men de är litre trevligt faktiskt. hehe!


Ikväll är en typisk kväll för alla - unga som gammla att supa omkull, vilket för mig låter väldigt tråkigt faktiskt... Varför ska man supa omkull bara för att det är en "högtids dag" när man kan göra det när man vill? Men men, vill svenska folket dricka sig redlös idag, så får dom göra det.

Själv så ska jag vara duktig & ta hand om Sverige's gamlingar hela kvällen (eller ja, från två till nio) men iaf. Hehe, de tycker jag ska bli väldigt trevligt, för "mina"  pensionärer är verkligen söta faktiskt (så länge dom är på bra humör) Haha!


Jag tycker att jag har vart så öppen med det jag bara kan bli, det känns som att jag vissa gånger har gjort det alldeles för självklart.. Men det är bara för att jag verkligen vågar ta luften under mina vingar bara för att se vart dem skulle ta mig..

& bär mina vingar mig till dit jag vill, så skulle jag bli mer än underbart glad faktiskt.
Jag satsar på detta, jag visar det, jag säger det, jag skriver det, syns det inte, så vet då jag inte vad mera man kan göra...


Jag har drömmt en massa konstiga drömmar de senaste nätterna, saker som jag har tänkt mycket på, å sånt som jag varit irriterad & arg över, alla dessa saker har jag drömmt om, vilket har varit konstigt, men ändå på något sätt väldigt skönt faktiskt... De känns liksom som att det har varit ett sätt att rensa alla tankar på, men det har blivit väldigt konstiga drömmar utav det, nästan så jag har börjar funderat på vad det egentligen är som jag går runt & tänker på hela tiden, haha!

Men men, huvudsaken är väl att man rensar skallen ibland när den börjar bli lite för full, eller hur?


Det ser ut som att det kommer börja regna idag, vilket jag verkligen inte hoppas på! För jag ska cykla till & från jobbet, så regn är det sista jag är sugen på just nu. Fast jag älskar visserligen regnväder, men ändå, jag vill komma torr till jobbet, lika så hem, det kan få regna hur mycket det vill, bara jag slipper cykla i det..


Jag borde umgås mera med mina vänner faktiskt, borde hälsa på dom, vara med dom, bara prata med dom oftare känns det som.. De liksom känns som om jag glömt bort hälften av mina vänner, & så vill jag inte ha det, & jag vill framför allt inte att dom ska tro att dom är bortglömda, för det är dom verkligen inte!..
Det har bara varit mycket nu, först med skolan, sen med studenten å balen, å nu är det jobbet.. Men jag lovar, jag ska göra tid för er också, de ska jag se till!


Nej nu ska jag sluta skriva här & göra någonting annat... Hörs kanske senare ikväll eller imorn eller nå, ajja, ni märker när jag är här igen! HIHI


tjingtjing /  L

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lindah - 15 oktober 2013 23:42

Hösten. Så jag Älskar hösten. Det är vackert ute, trädens löv skiftar i vackra färger. Jag får gå runt i kängor, mössa, halsduk. Luften känns fräsch och uppfriskande. Men det bästa är att jag kan göra det som jag som barn (som alla barn) älsk...

Av Lindah - 14 augusti 2013 22:41

Ibland bara lättar allt, tyngden jag har haft på mina axlar som tyngt ner hela mig har lättat. Och den lättade utan att jag behövde lyfta ett finger, vilket gjorde mig så lättad att jag nästintill började gråta. Jag har nu fått ännu ett vikariat, och...

Av Lindah - 12 augusti 2013 23:11

Ibland blir jag tyst och stänger ute världen för jag behöver tänka och vara för mig själv och inte dela mina tankar med omvärlden. Men för omväxling tänker jag dela med mig av en tanke som smått gnager lite, och därav drar jag mig för att ställa fr...

Av Lindah - 6 augusti 2013 23:15


Jag sitter på balkongen och lyssnar till det dova mullrandet som kryper närmare. Regnet nuddar balkong taket och ger ifrån sig ett lugnande ljud. Himlen lyses upp av de stora blixtrarna som leker. Jag måste säga att jag har det väldigt bra nu, jag tr...

Av Lindah - 6 december 2012 01:38

Snön yrar ifrån himlen och letar sin väg ner till marken. Barnen står och tittar uppåt, med munnen öppen och tungan ute, de försöker fånga snöflingorna på deras tungor, precis som Pippi Långstrump gör. Alla husen ser mysiga och varma ut med alla ...

Presentation


Linda Maria Jonsson är mitt fullständiga namn. Jag bor i en liten men mysig etta i Bollnäs. Jobbar inom vården - anställd som tim vikarie.
och här skriver jag allt som faller mig in, på gott och ont.
Enjoy

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards