Lyckan är lik en parfym; vi kan inte stänka den på en annan utan att ett par droppar faller på oss själva.

Alla inlägg under juni 2010

Av Lindah - 7 juni 2010 00:02

Jag vet att jag har varit riktigt dålig på att uppdatera här den senaste veckan/veckorna.. Men det har varit väldigt mycket nu för mig den senaste tiden i skolan...
Jag har suttit hemma & gråtit över skolarbeten jag har haft kvar, jag har gråtit för mina lärare när jag pratat med dem om mitt skolarbete & massa sånt... Så jag har inte haft någon tanke alls på att blogga under den tiden, visst har jag velat, men jag har inte tagit mig den tiden..

Tur var väl det ändå, jag blev klar med de tre kurserna som jag skulle, nu har jag bara dem tre som jag förlängt kvar..
Nog för att jag vet att jag inte är misslyckad, men på något vis så känner jag mig ändå misslyckad för att jag inte klarade av dom också.. Att jag inte engagerade mig lite mera i skolan under dessa tre år än vad jag har gjort.. Men men, ibland måste man få vara lite misslyckad också antar jag, hur ska man annars kunna bli lyckad om man aldrig prövat på att vara misslyckad?..


De börjar kännas att skolan snart är slut, vilket börjar göra mig nervös, riktigt nervös också faktiskt!.. Jag vet ingenting annat än att gå i skolan, men helt plötsligt så slungas jag ut i vuxenlivet med jobb & hela den baletten, säger jag att jag verkligen inte är nervös så ljuger jag riktigt dåligt!

Jag har ingen aning vad som händer efter skolan mera än att jag har sommarjobb, men efter det då? Ska jag gå hemma & vara arbetslös & bara rulla tummarna, eller får jag jobb & kan flytta hemifrån, kanske till och med ifrån Bollnäs ? jag har ingen aning & det skrämmer mig faktiskt, uff!

Sista veckan med klassen också, de gillas verkligen inte! jag kommer ihåg första dagen så väl, när jag kom hem ifrån skolan så sa jag till mamma att jag verkligen inte skulle gå kvar i en klass med bara en jävla massa bimbos som bara bryr sig om killar smink & kläder, de gick absolut inte för sig för mig!..
För i sjuan till nian var jag oftast med killarna i klassen, för de flesta tjejer i min förra klass var jag inte helt överrens med.. haha!
Men efter en vecka i OP07 så trivdes jag redan, vilket jag innan trodde skulle vara helt omöjligt! Men sen var jag fast, alla var så öppna, & ingen var sådär speciellt bitchig av sig som jag trodde första dagen.
Jag är mer än glad över att jag stannade kvar i klassen, för utan den här klassen hade jag nog inte vela gått klart gymnasiet, plus att jag hade gått misste om ett gäng undrbara människor som jag idag inte kan tänka mig att vara utan en skoldag!



       


Här är lite bilder ifrån Balen, flera kommer sen antar jag.
& imorgon så ska jag försöka klämma in att slänga upp bilder på klassen med de senaste vi har gjort tillsammans (:

Men nu ska jag slänga mig i sängen & drömma mig bort för att sedan orkar med skolan imorgon, ska till Hille imorgon & mysa med klassen, fruktar att det kan komma ett x antar många tårar imorgon. jag vill inte vill inte vill inte lämna klassen!...


Tjingtjing / L

Presentation


Linda Maria Jonsson är mitt fullständiga namn. Jag bor i en liten men mysig etta i Bollnäs. Jobbar inom vården - anställd som tim vikarie.
och här skriver jag allt som faller mig in, på gott och ont.
Enjoy

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards