Lyckan är lik en parfym; vi kan inte stänka den på en annan utan att ett par droppar faller på oss själva.

Alla inlägg den 2 juli 2010

Av Lindah - 2 juli 2010 18:30

Det är mycket jag undrar över, det är mycket jag vill ha svar på.
Jag har drömmar som jag vill glömma, uppleva & andra vill jag bara fortsätta drömma..

I mitt huvud lever en miljard tankar, funderingar & förvirringar.


Livet är inte alltid en dans på röda rosor, det kan både jag & alla andra levande varelser konstatera.
Att ha två fötter, två ben, två armar & ett huvud fastsatt på en kropp är ibland inte det enklaste.
Många gånger har jag önskat att jag hade varit någonting annat, kanske en katt, kanin eller fisk, bara för att slippa vara mänsklig för en stund, för att slippa allt som har med mänskligheten att göra..


Att sväva runt i rymden, att vara viktlös, att va bortom tid & rum, det låter som någonting fantastiskt.
Att endast sväva runt, kunna kolla ner på våran planet & se alla länderna ihopsatta på en liten rund boll, att inte behöva vara mitt ibland allt kaos för en stund, att endast sväva runt långt ifrån allting...


Hur mycket jag än funderar på hur skönt det skulle vara att inte vara människa för en stund, eller hur det faktiskt skulle vara att sväva runt i rymden, eller någonting annat så kan jag ändå inte föreställa mig hur det skulle vara, eftersom allt jag är, & allt jag någonsin kommer att vara är människa - varken mer eller mindre.
Jag kommer alltid att fundera på hur det skulle vara att vara någonting annat, eller att sväva runt i rymden.
Jag kommer alltid att hålla mina drömmar vid liv & de drömmar som jag vill ha till verklighet är de drömmar jag komme att leva & sträva efter.


För är det någonting jag har lärt mig med att vara människa så är det att drömmar är en stor del utav livet, utan dem är vi livlösa.

Una vita una occasio - Ett liv en möjlighet är mitt motto, för det är allt vi har, det är allt vi borde ta vara på, så ta vara på livet & hitta möjligheten så klarar ni allt som ni vill.



 


Tjingtjing / L

Presentation


Linda Maria Jonsson är mitt fullständiga namn. Jag bor i en liten men mysig etta i Bollnäs. Jobbar inom vården - anställd som tim vikarie.
och här skriver jag allt som faller mig in, på gott och ont.
Enjoy

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards