Lyckan är lik en parfym; vi kan inte stänka den på en annan utan att ett par droppar faller på oss själva.

Direktlänk till inlägg 4 april 2011

; Confused ?

Av Lindah - 4 april 2011 14:28

Just nu är jag trött, riktigt trött, även fast jag är pigg. Aah jag vet de låter wierd, inte ens jag får det att gå ihop.. Men men! haha

Idag är det soligt ute, men har inte vart ut något än, kanske inte blir så idag heller.
Än så länge har jag bara klivit ur sängen, glott på TV, myst med hundarna och fått lite jobbdagar. Men jobbdagarna uppskattas, även fast det är längre pass, två av passen är 24timmars, och de tredje är strax över 11 timmar. Så nu kan man ta det lite lugnare med jobb denna månad om så skulle önskas, vilket låter skönt!


Fast just nu är jag less på allt som har med jobb att göra, även fast jag verkligen gillar att jobba, så har jag kommit in i en period där de bara känns drygt att gå till jobbet, kanske för att de har varit så att man har varit två vikarier på samma ställe och de har fått blivit som de blivit, vilket gör att man blir helt slut i hövve sen när man kommer hem, spec när man måste hålla koll på allting, tänka igenom om alla fått medicin och allt sånt, sen är det alltid en nackdel när den andra vikarien knappt kan svenska, men ja, man får helt enkelt bita ihop och leva med det också.


Men trotts att jag just nu känner så för jobb, så sitter jag och letar jobb, fasta jobb. Kanske det är därför jag är trött på det nu, för att jag aldrig har ett schema att gå efter, jag kan inte planera riktigt som jag vill, för jag vet att dem kan ringa och tjata en till att jobba fastän jag inte är uppskriven? Jag skulle nog tro det faktiskt, de är drygt, jobbigt och lite stressande.. För många gånger får man ställa in det man planerat för att man ska jobba, för man kan inte tacka nej för mycket heller, samt inte heller jobba ihjäl sig..


En annan sak jag är less på, de är att bo hemma.. Jag vill verkligen ha mig något eget nu, men de finns inga lägenheter ute som jag vill ha, och de lägenheter jag vill ha, de får jag inte, vilket jag kan tycka är en aning frustrerande... Men, jag får hoppas på en lägenhet snart, för de skulle kännas skönt och befriande!
De är inte det att jag inte trivs hemma, för det gör jag, men jag vill bara inte bo hemma, jag vill ha mitt eget, ta hand om mig själv, vara själv, göra allting på mitt sätt och istället kunna komma hem och hälsa på när jag känner för det. Så sitter och håller tummarna för att det ska komma en lägenhet som är till för mig, skulle vara så jävla skönt!


Flytta från Bollnäs? De låter lockande faktiskt, men att flytta själv till ett helt nytt ställe? Det är just den delen som inte låter lika lockande, men kanskeet som behövs för att man ska bli ännu starkare i sig själv? Vad vet jag, kanske jag borde pröva...
Men då skulle man vela ta med sig en handfull med människor härifrån som följde med, så man har någon där ifrån början så man slipper ruttna i en lägenhet eller nå bara. För de är ju mindre lockande..


Såg faktiskt ett jobb på en liten liten liten liten ort, pappa växte upp ca milen därifrån, de är då en riktig byhåla, men ändå så är den lite mysig, men nej, jag skulle nog inte vela bo där, eller? jag vet inte, det är lite på två vis faktiskt, kanske kanske inte? Men jag kan inte förklara de båda varför och varför inten'a... Haha, aah, idag är en av Linda's snurrigare dagar skulle jag tro, för idag vill jag allt, samtidigt som jag inte vill något alls. Och dom dagarna hatar jag lite, för jag förvirrar ofta mig själv då, så kanske man borde ta sig en lååång promenad i solen med musik i öronen på högsta volym för att slippa tänka så mycket på alla förvirrande saker?
Hmm, vi får se om jag gör så eller inte, men de lät ju inte helt fel faktiskt. Men någonting jag ska göra nu är iaf att slänga på mig lite vetiga kläder för idag, så jag kommer någon vart iaf, sen ska jag höra av mig till lite folk för att språka av mig en stund.


Over and out / Linda M Jonsson

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lindah - 15 oktober 2013 23:42

Hösten. Så jag Älskar hösten. Det är vackert ute, trädens löv skiftar i vackra färger. Jag får gå runt i kängor, mössa, halsduk. Luften känns fräsch och uppfriskande. Men det bästa är att jag kan göra det som jag som barn (som alla barn) älsk...

Av Lindah - 14 augusti 2013 22:41

Ibland bara lättar allt, tyngden jag har haft på mina axlar som tyngt ner hela mig har lättat. Och den lättade utan att jag behövde lyfta ett finger, vilket gjorde mig så lättad att jag nästintill började gråta. Jag har nu fått ännu ett vikariat, och...

Av Lindah - 12 augusti 2013 23:11

Ibland blir jag tyst och stänger ute världen för jag behöver tänka och vara för mig själv och inte dela mina tankar med omvärlden. Men för omväxling tänker jag dela med mig av en tanke som smått gnager lite, och därav drar jag mig för att ställa fr...

Av Lindah - 6 augusti 2013 23:15


Jag sitter på balkongen och lyssnar till det dova mullrandet som kryper närmare. Regnet nuddar balkong taket och ger ifrån sig ett lugnande ljud. Himlen lyses upp av de stora blixtrarna som leker. Jag måste säga att jag har det väldigt bra nu, jag tr...

Av Lindah - 6 december 2012 01:38

Snön yrar ifrån himlen och letar sin väg ner till marken. Barnen står och tittar uppåt, med munnen öppen och tungan ute, de försöker fånga snöflingorna på deras tungor, precis som Pippi Långstrump gör. Alla husen ser mysiga och varma ut med alla ...

Presentation


Linda Maria Jonsson är mitt fullständiga namn. Jag bor i en liten men mysig etta i Bollnäs. Jobbar inom vården - anställd som tim vikarie.
och här skriver jag allt som faller mig in, på gott och ont.
Enjoy

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards