Lyckan är lik en parfym; vi kan inte stänka den på en annan utan att ett par droppar faller på oss själva.

Direktlänk till inlägg 5 april 2011

; Have you ever seen the rain

Av Lindah - 5 april 2011 13:59

Idag när jag vaknade var det iaf solsken, men de försvann .. Surt som fan, men men..
Får hoppas på bra väder imorgon när jag ska till Gävle för att hälsa på min storasyster istället!


Idag har jag hitills bara druckit kaffe, vart ute på promenad med hunden, sen nu snart ska jag iväg till Resursen och lämna in lite papper så jag får lön, även så ska jag skriva in mig i boken någon månad framöver, samt fråga om dom har lite mera jobb nu jag kan ta så att man kan planera lite denna månad.

Skulle vara grymt glad om dom har några nätter åt mig, för de tycker jag om! Hehe..


Mer som händer idag är två hundpromenader på kvällen, sen bänka mig i soffan och änligen go på Desperata hemmafruar! Så jag längtat! Haha, ska även vandra iväg och köpa snus, och mamma sina stinkiga cigaretter.. Haha!


Just nu sitter jag och lyssnar på Magnus Uggla - Mälarö Kyrka, på pappas spotify playlist. Tänker på pappa när jag hör den faktiskt, för han ser alltid så glad ut när han hör den, och sjunger fint gör han också, eller?.. haha.

I min familj så sjunger vi hellre än bra, nästan så vi borde söka till Tallang för tt visa upp våra sångröster, de hade vart nå de.. Haha!


När jag var ute och gick med hunden idag så såg jag att det börjat bli lite översvämningar i Lortbäcken, och jag fick världens bästa snilleblixt direkt!
Fatta va jävla sjukt kul (om jag hade haft en..) gummibåt, lagt ner den i bäcken och bara suttit där några timmar och sätt störd ut. Hahah! Nästan så jag borde skaffa mig en gummibåt alltså så jag kan göra det, för de såg roligt ut i mina tankar alltså..
Sitta där med en vän som är lika störd som jag, bara må bra och guppa runt på en liten bit av vattnet.. Haha. Aah, de hade vart nå de alltså!
Titta på de lilla folket som går förbi, ge dom ett gott skratt.. Aah, ne de hade vart nå de alltså.

Eller till sommarn sätta sig i den lilla "dammen" med en gummibåt, de har jag velat gjort i flera år, varför vet jag inte, utan bara för att.. De måste jag göra i sommar, kanske borde skriva mig en lista med sjuka saker som jag vill göra i sommar, de hade vart nå de, och innan sommarn är sjuk ska jag ha prickat av allt! Aah fan de vore nå de, ska fan göra en sån lista, de hade vart så jävla värt!


Kanske man skulle ta fram pulkan igen och åka ner för Bollebacken en gång iår också innan all snö är borta? Har ju inte gjort de än iår, de är illa, riktigt illa Linda! Fy skämmes på mig! Hahaha..


Ne nu ska jag sluta skriva, och göra något vettigt som att kika om mamma är klar med att duscha så vi kan vandra iväg en sväng..


Over and out / Linda M Jonsson

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lindah - 15 oktober 2013 23:42

Hösten. Så jag Älskar hösten. Det är vackert ute, trädens löv skiftar i vackra färger. Jag får gå runt i kängor, mössa, halsduk. Luften känns fräsch och uppfriskande. Men det bästa är att jag kan göra det som jag som barn (som alla barn) älsk...

Av Lindah - 14 augusti 2013 22:41

Ibland bara lättar allt, tyngden jag har haft på mina axlar som tyngt ner hela mig har lättat. Och den lättade utan att jag behövde lyfta ett finger, vilket gjorde mig så lättad att jag nästintill började gråta. Jag har nu fått ännu ett vikariat, och...

Av Lindah - 12 augusti 2013 23:11

Ibland blir jag tyst och stänger ute världen för jag behöver tänka och vara för mig själv och inte dela mina tankar med omvärlden. Men för omväxling tänker jag dela med mig av en tanke som smått gnager lite, och därav drar jag mig för att ställa fr...

Av Lindah - 6 augusti 2013 23:15


Jag sitter på balkongen och lyssnar till det dova mullrandet som kryper närmare. Regnet nuddar balkong taket och ger ifrån sig ett lugnande ljud. Himlen lyses upp av de stora blixtrarna som leker. Jag måste säga att jag har det väldigt bra nu, jag tr...

Av Lindah - 6 december 2012 01:38

Snön yrar ifrån himlen och letar sin väg ner till marken. Barnen står och tittar uppåt, med munnen öppen och tungan ute, de försöker fånga snöflingorna på deras tungor, precis som Pippi Långstrump gör. Alla husen ser mysiga och varma ut med alla ...

Presentation


Linda Maria Jonsson är mitt fullständiga namn. Jag bor i en liten men mysig etta i Bollnäs. Jobbar inom vården - anställd som tim vikarie.
och här skriver jag allt som faller mig in, på gott och ont.
Enjoy

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards