Lyckan är lik en parfym; vi kan inte stänka den på en annan utan att ett par droppar faller på oss själva.

Direktlänk till inlägg 21 april 2011

; Mr Frog, I'm Sorry !

Av Lindah - 21 april 2011 21:59

Äntligen är jag ledig en hel helg, de var då på tiden de tycker jag! Har jobbat fyra/fem helger irad nu, så ska bli hur skönt som hellst med ledigt Fredag, Lördag OCH Söndag! Slappa ska jag göra, och vara med kompisar. Kan ju inte bli bättre än så!

Hoppas självklart på fint väder också så att jag kan vara ute mycket och bara njuta, kanske slänga sig ute på Gräsmattan (ska man verkligen säga så fast det är mer ruttet än gräs på den?!) jag ändrar mig - kanske slänga sig ute på Ruttenmattan och dö bort en stund med musik och värme, ja inte fan låter de fel inte! hehe


Men nästa vecka blir dock en lite jobbigare vecka, jobbar alla veckans sju dagar, men de resulterar i pengar, så inte gråter jag av de (eller jo, gråter en aning inombords, men de ska då jag greja allt!)
Sen veckan efter så tänker jag bara gå på schemat jag har, för att få ta det lite lugnt en stund iallafall. De behövs det också emellanåt, och de är man värd emellan åt också att ta det lugnt och bara vara lite, ha ledigt och göra vafan man vill!


Lillasyster trivs hur bra som hellst i Spanien, men vem skulle inte göra det? haha

Just nu är hon dock lite små krasslig, så får hoppas att hon blir bra snart så hon kan göra allting hon vill, skulle vara tråkigt om hon missade lite saker och så.
Men börjar faktiskt sakna den lilla rövaren en aning! För de är roligt när hon är hemma, de är till och med roligt att bråka med henne ibland, men det är ju de som kallas syskonkärlek! haha

Men inte så långt kvar tills hon kommer hem, drygt tre veckor kanske, så de kommer gå fort.

Men är hon brun när hon kommer hem så vet jag en som ska få stryk av mig! haha!

Jag vet jag vet, jag är en väldigt snäll storasyster av mig! Haha


Men igår ni! då jävlar skrek jag när jag var på väg ner på tranan!

Jag gick på en slänt bara för jag genade över vägen. Och så var det en massa ruttna löv där, och i mörker så är det lite svårt att skilja på löv och andra föremål..

Så jag gick där lite glad och muppig som jag kan vara, klev på löven och hade det bra i mörkret där jag gick, och så TJOPP! så trodde jag att det var ett löv, men det var de självklart inte, utan en fet jävla padda/groda som jag klev på!
Blev måttligt förvånad, skrek till och funderade hur fan lövet lyckades hoppa iväg, tills jag insåg att det var inte ett löv.. Kände mig lagomt dum då faktiskt, Linda the Djurplågare liksom! haha...

Men kul var det sen, fast ja, stackars den lilla prinsen som hoppade iväg. Han kan inte ha det lätt inte.
Så lilla groda/padda, om du behövt träffa Mr.Psykolog och får en fet räkning, så skicka den till mig så betalar jag självklart den, jag vill inte att du ska må psykiskt dåligt över att jag trampade på dig!
Men kanske är det du som borde betala pengar till mig för att du förklädde dig som ett löv?!

Nää, vi glömmer detta så vi båda kan gå vidare, tycker jag!


Snart ska lilla jag krypa ner i sängen och glo på en film och somna tidigt, de låter vettigt och underbart jävla skönt! Så det blir min kväll ikväll det.


Och jävlar vilket värdelöst blogginlägg detta blev då! hahaha, men men, Like i give a fuck?! Naa'aaa !


Over and Out / Linda M Jonsson

 
 
Ingen bild

EMELIE :D

25 april 2011 00:02

Saknar dig söt <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lindah - 15 oktober 2013 23:42

Hösten. Så jag Älskar hösten. Det är vackert ute, trädens löv skiftar i vackra färger. Jag får gå runt i kängor, mössa, halsduk. Luften känns fräsch och uppfriskande. Men det bästa är att jag kan göra det som jag som barn (som alla barn) älsk...

Av Lindah - 14 augusti 2013 22:41

Ibland bara lättar allt, tyngden jag har haft på mina axlar som tyngt ner hela mig har lättat. Och den lättade utan att jag behövde lyfta ett finger, vilket gjorde mig så lättad att jag nästintill började gråta. Jag har nu fått ännu ett vikariat, och...

Av Lindah - 12 augusti 2013 23:11

Ibland blir jag tyst och stänger ute världen för jag behöver tänka och vara för mig själv och inte dela mina tankar med omvärlden. Men för omväxling tänker jag dela med mig av en tanke som smått gnager lite, och därav drar jag mig för att ställa fr...

Av Lindah - 6 augusti 2013 23:15


Jag sitter på balkongen och lyssnar till det dova mullrandet som kryper närmare. Regnet nuddar balkong taket och ger ifrån sig ett lugnande ljud. Himlen lyses upp av de stora blixtrarna som leker. Jag måste säga att jag har det väldigt bra nu, jag tr...

Av Lindah - 6 december 2012 01:38

Snön yrar ifrån himlen och letar sin väg ner till marken. Barnen står och tittar uppåt, med munnen öppen och tungan ute, de försöker fånga snöflingorna på deras tungor, precis som Pippi Långstrump gör. Alla husen ser mysiga och varma ut med alla ...

Presentation


Linda Maria Jonsson är mitt fullständiga namn. Jag bor i en liten men mysig etta i Bollnäs. Jobbar inom vården - anställd som tim vikarie.
och här skriver jag allt som faller mig in, på gott och ont.
Enjoy

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards