Lyckan är lik en parfym; vi kan inte stänka den på en annan utan att ett par droppar faller på oss själva.

Direktlänk till inlägg 22 juli 2011

; Lay your world on me

Av Lindah - 22 juli 2011 00:02

Jag sitter hopkurad i min soffa, inlindad i mitt täcke och lyssnar på musik som får mig att tänka.
Det är ganska skönt att tänka ikväll, även fast jag vet att jag just nu borde ligga i min säng och försöka sova för natten, men jag vet att just nu är det lönlöst, för jag är inte trött, och att då försöka sova blir helt hopplöst, vilket resulterar i att jag endast ligger där i sängen och vrider och vänder på mig tills jag blir ännu mera pigg, vilket inte alls är positivt.


Som sagt så sitter jag här och tänker, det känns faktiskt skönt, för just nu känns det som att det är en hel del av mina tankar som börjar släppa fästet kring min tankebana, vilket känns som en stor lättnad. Kanske till och med kan vakna med ett stort leende imorgon och gå till jobbet tidigt på morgonen med lätta steg som bär mig med glädje och lätthet ? De skulle faktiskt vara riktigt skönt, för de senaste mornarna har jag gått med tunga steg samt ett väldigt tung huvud har det känts som.

Men kan ha varit för att jag de senaste nätterna sovit väldigt dåligt, vilket resulterar sig i ett dåligt humör varje kommande dag efter varje nästan sömnlös natt.

Så det ska då verkligen bli skönt med en ledig helg, eller ja, i alla fall en ledig lördag söndag. De behövs verkligen nu om jag någon gång ska fungera som människa igen .


Satt även på balkongen en sväng ikväll, och då såg jag att himlen var vacker, ja jag tänkte på den .. Och så fort jag såg den så sprang jag självklart efter min kamera, jag hade lust att springa ut och knäppa bättre kort, men jag orkade inte, så det blev något kort ifrån balkongen i alla fall. Den var så fin, jag tycker om att natuern kan vara så oerhört vacker ibland.


Hela dagen idag har jag varit grymt sugen på att hösten skall krypa fram, jag saknar alla de färgerna hösten har, jag saknar att kunna gå med stora halsdukar virade hundra varv runt halsen, jag saknar den friska luften, jag saknar de mysiga varma kläderna, jag saknar allting med hösten.
Ja, hösten är nog min favorit årstid på året, finns ingen årstid som slår hösten enligt mig.
Regninga mysiga kvällar och dagar, löven faller, allting blir helt plötsligt så mycket mysigare.
Så nu sitter jag här och håller tummarna på att det skall vara höst när jag vaknar, men även jag vet att jag får vänta ett x antal nätter till innan det är höst utanför mitt fönster .
Men jag väntar spänt, jag väntar med glädje och lycka. Ja, snälla, ge mig hösten nu ?

Ingen skulle bli lyckligare än mig då, det kan jag garantera .

Och för övrigt, så är jag ingen sommar människa som dyrkar värmen eller solen så himlans mycket, visst är det skönt med sol och sommar, men det är ingenting jag föredrar mest av allt som sagt...



Kvällens fina himmel :

   






och för övrigt så har jag nog världens sötaste och mysigaste hund som finns, speciellt söt när han sover !


     


Nu ska denna människa i alla fall försöka att sova, det är värt ett försök nu, så tar hunden med mig och bäddar ner oss i sängen, godnatt!

/ Linda m Jonsson

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lindah - 15 oktober 2013 23:42

Hösten. Så jag Älskar hösten. Det är vackert ute, trädens löv skiftar i vackra färger. Jag får gå runt i kängor, mössa, halsduk. Luften känns fräsch och uppfriskande. Men det bästa är att jag kan göra det som jag som barn (som alla barn) älsk...

Av Lindah - 14 augusti 2013 22:41

Ibland bara lättar allt, tyngden jag har haft på mina axlar som tyngt ner hela mig har lättat. Och den lättade utan att jag behövde lyfta ett finger, vilket gjorde mig så lättad att jag nästintill började gråta. Jag har nu fått ännu ett vikariat, och...

Av Lindah - 12 augusti 2013 23:11

Ibland blir jag tyst och stänger ute världen för jag behöver tänka och vara för mig själv och inte dela mina tankar med omvärlden. Men för omväxling tänker jag dela med mig av en tanke som smått gnager lite, och därav drar jag mig för att ställa fr...

Av Lindah - 6 augusti 2013 23:15


Jag sitter på balkongen och lyssnar till det dova mullrandet som kryper närmare. Regnet nuddar balkong taket och ger ifrån sig ett lugnande ljud. Himlen lyses upp av de stora blixtrarna som leker. Jag måste säga att jag har det väldigt bra nu, jag tr...

Av Lindah - 6 december 2012 01:38

Snön yrar ifrån himlen och letar sin väg ner till marken. Barnen står och tittar uppåt, med munnen öppen och tungan ute, de försöker fånga snöflingorna på deras tungor, precis som Pippi Långstrump gör. Alla husen ser mysiga och varma ut med alla ...

Presentation


Linda Maria Jonsson är mitt fullständiga namn. Jag bor i en liten men mysig etta i Bollnäs. Jobbar inom vården - anställd som tim vikarie.
och här skriver jag allt som faller mig in, på gott och ont.
Enjoy

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards