Lyckan är lik en parfym; vi kan inte stänka den på en annan utan att ett par droppar faller på oss själva.

Alla inlägg den 8 november 2010

Av Lindah - 8 november 2010 23:15

Att vela så mycket mera än vad man gör, kan vara svårt. Ibland blir jag så frustrerad på mig som inte gör mera, jag borde göra mera..
Men för att göra mera måste jag engagera mig mera, vela mera, & verkligen göra det..
Annars är det jag som kan stoppa skägget i brevlådan & pilla tilbaka finget i näsan & bli en förlorare...

Vilket jag inte vill! Men det är svårt, det är så svårt, saker som inte alls har varit svåra, blir svåra, utan anledning..

Jag gillar det inte, men jag har försökt gång på gång, utan något positivt resultat..

Kanske det är nu jag borde ge ännu mera än vad jag tidigare gett, vad vet jag?


Man blir så trött, besviken & arg på sig själv, när man vill, men det blir aldrig någonting, då är det så mycket enklare att ge upp, än att ta tag i det igen.

Ibland blir jag verkligen sur över hur jag fungerar som person, men att ändra på sig själv ska väl inte vara så damn hard, eller?


Att försöka vara positiv har jag många gånger försökt, men när inte det längre fungerar så blir jag arg, & slänger heldre saker i väggen, svär & sen skiter jag i det, för då vet jag, att om jag försöker igen, kommer det bli ännu ett misslyckande som slutar i samma kaos som det gjorde sist jag försökte..

Ibland vore det nog enklare att klona mig, men när dem gör det, så tar dom mina dåliga egenskaper & försöker skapa någonting positivt av det, så kanske allting skulle fungera - för den klonade mig, jag - orginalet, hade ju varit likadan i slutändan..


Ne, nu är det dags att sluta med att bara klaga, dags att börja försöka förändra de negativa som finns i mig - till någonting positivt!...


/ Lindah

Presentation


Linda Maria Jonsson är mitt fullständiga namn. Jag bor i en liten men mysig etta i Bollnäs. Jobbar inom vården - anställd som tim vikarie.
och här skriver jag allt som faller mig in, på gott och ont.
Enjoy

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards