Lyckan är lik en parfym; vi kan inte stänka den på en annan utan att ett par droppar faller på oss själva.

Direktlänk till inlägg 11 juni 2011

; Stupid girl

Av Lindah - 11 juni 2011 23:26

Hej jag heter Linda och börjar fundera på om jag är blond eller om jag bara har förmåga att vara blond ändå, jag har trotts allt en blond mamma, kanske där felet är?!


Vad jag än gör så lyckas jag mer eller mindre göra bort mig totalt! Jag fattar inte hur jag lyckas, men jag lyckas då alltid oftast med någonting som jag inte borde lyckas med ...


Idag när jag kom hem ifrån jobbet så skulle jag öppna dörren till balkongen för att få in lite luft, men jag blev skit rädd för att det stod en gubbe och skylift (stavning) och målade utsidan på min balkong, jag blev rädd och reagerade ungefärt - Vafan gör du här?! Haha, mm lyckat jag vet! (Men de värsta har inte kommit än..)

De var så varmt och äckligt så jag gick och duschade för att känna mig lite fräsch en stund, självklart virar jag bara handduken runt midjan och glömmer totalt att gubben står utanför och målar balkongen, så jag går ut ur duschen och badrummet och tänker inte mera på det. Börjar gå runt i min lilla lägenhet, och sen så kommer jag på mig själv när jag kikar ut på balkongen att gubben målar, och självklart så ser han mig där i handduken...


Så jag sprang fort som fan undan och letade reda på kläder som åkter på direkt..

Hur jävla duktig är inte jag då? Jag menar, jag visste ju för fan att han var där, vart han var och vad han gjorde, och jag visste ju att jag öppnade den där jävla balkong dörren...


Jaaa, inte fan kallar jag mig själv smart inte, och jag får mer och mer bevis på att jag inte är den smartaste nöten i stan.. Haha, jaa, men heter man Linda så gör man! hahahahaahaa..


för övrigt så var jag och handlade lite idag också, tyckte det var dags att fylla på kylskåpet och frysen lite grann, sen så följde jag med mammsen och pappsen hem och åt grillat, smakade smaskens!

Efter de så åt vi glass och jordgubbar, mmmm!


Sen så kom Johnna och Christian hit och vi åkte iväg och pratade lite grann på en filt vid vattnet, mysigt mysigt!


Var även hem på Lunchen och gick en promenad med Mack och Dannöö, var ut igår med familjen, Linda, Dannöö och Piraten. Slutade med att pappa och Danne dansade på bordet, vi sjöng kareoke (stavning)  och jag fick mig två/tre timmars sömn.

Så ska alldeles snart slänga omkull mig i sängen, för jag börjar bli lite trött just nu.


Är även ledig på måndag, men då kommer tapetseraren hit klockan sju på morgon, inte ens då får man sova, vilken jävla äckligt kass timing alltså.. Men men, blir till att sova hemhemma då iaf.


Ne, nu ska jag inte blogga mera för idag, nattinatti folket! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lindah - 15 oktober 2013 23:42

Hösten. Så jag Älskar hösten. Det är vackert ute, trädens löv skiftar i vackra färger. Jag får gå runt i kängor, mössa, halsduk. Luften känns fräsch och uppfriskande. Men det bästa är att jag kan göra det som jag som barn (som alla barn) älsk...

Av Lindah - 14 augusti 2013 22:41

Ibland bara lättar allt, tyngden jag har haft på mina axlar som tyngt ner hela mig har lättat. Och den lättade utan att jag behövde lyfta ett finger, vilket gjorde mig så lättad att jag nästintill började gråta. Jag har nu fått ännu ett vikariat, och...

Av Lindah - 12 augusti 2013 23:11

Ibland blir jag tyst och stänger ute världen för jag behöver tänka och vara för mig själv och inte dela mina tankar med omvärlden. Men för omväxling tänker jag dela med mig av en tanke som smått gnager lite, och därav drar jag mig för att ställa fr...

Av Lindah - 6 augusti 2013 23:15


Jag sitter på balkongen och lyssnar till det dova mullrandet som kryper närmare. Regnet nuddar balkong taket och ger ifrån sig ett lugnande ljud. Himlen lyses upp av de stora blixtrarna som leker. Jag måste säga att jag har det väldigt bra nu, jag tr...

Av Lindah - 6 december 2012 01:38

Snön yrar ifrån himlen och letar sin väg ner till marken. Barnen står och tittar uppåt, med munnen öppen och tungan ute, de försöker fånga snöflingorna på deras tungor, precis som Pippi Långstrump gör. Alla husen ser mysiga och varma ut med alla ...

Presentation


Linda Maria Jonsson är mitt fullständiga namn. Jag bor i en liten men mysig etta i Bollnäs. Jobbar inom vården - anställd som tim vikarie.
och här skriver jag allt som faller mig in, på gott och ont.
Enjoy

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards