Lyckan är lik en parfym; vi kan inte stänka den på en annan utan att ett par droppar faller på oss själva.

Direktlänk till inlägg 23 juni 2011

; The bitter sweet

Av Lindah - 23 juni 2011 12:18

Idag är en typiskt dag då allt jag vill är att linda in mig i täcket och sen bara ligga i sängen utan att göra någonting, utan att prata med någon, utan att kliva upp, utan att bry mig om världen som faktiskt existerar. Bara glömma alla måsten, alla människor, endast för en enda dag.
Bara stänga in mig och låta mig vara själv, utan att säga ett enda ord till en annan människa.

Men jag kan inte göra så idag, även fast jag verkligen skulle vilja.

Har man ett jobb så måste man jobba, vilket enligt mig just nu är ganska tråkigt.

För jag skulle behöva en dag för mig själv, för bara mig själv. Känns som att jag har varit runt andra människor för mycket ett tag nu, jag har inte hunnit vara själv, och jag är en sån mäniska som behöver få vara för mig själv lite då och då, annars tycker jag bara att allting blir för mycket.
Men misstolka mig rätt nu, jag tycker det är jätte roligt att vara bland människor, jag gillar att vara med både familj och vänner, men jag behöver ändå få vara själv.
Annars vet jag inte hur min hjärna skulle fungera om jag inte fick vara själv de gånger jag känner att jag behöver det.
Jag antar att jag skulle vara en bittrare människa än vad jag redan är stund vis, och det vill jag inte bli.


Så i helgen ska jag nog se till att lördagen och söndagen blir mina ensama dagar, de låter så skönt. Att bara vara själv, att bara ligga i sängen, lyssna på musik, eller glo på dåliga filmer.

Ligga i badkaret och drunkna i musik och tankar, bara släppa allting runt omkring för stunden och slippa tänka på allt för mycket, slippa känna att man för det mesta ska vara glad, slippa tänka på, ja det mesta.


Jag låter nästan som en människa som inte alls gillar att vara bland folk, och om jag är bland folk så fuckar jag ur, haha. Men nej, så är det inte.
Alla människor behöver egentid mer eller mindre, så är det bara. Och jag känner att lite egentid nu skulle inte alls skada, det skulle verkligen behövas. Så då ska jag skaffa mig egentid också, så att jag kan tänka, dampa, och släppa loss allt. Och sedan så är allting bra sen.


Alltså herre jävlar vad jag låter som en störd människa, eller är det bara jag som tycker det just nu? Haha, ibland är det ganska roligt att läsa det man har skrivit, för jag börjar alltid fundera på vad alla andra tänker på när dom läser detta, vad dom får för bild av mig (dom som inte känner mig så bra) samt så funderar jag på vad dom som känner mig tänker, för det är många som känner mig, men som inte tänker på att jag då och då stänger av och ignorerar allt och alla för en stund bara för att jag ska få min egentid..


Men tur är det att vi alla fungerar olika, för annars vettifan vad världen skulle vara för jävla upp och nervänd pannkaka. Smått kaotiskt kan jag tänka mig att världen skulle vara då.
Men det är den väl redan?


Hur många barn är det inte som inte har ett tak över huvudet, inga föräldrar, ingenting. Och här sitter vi och klagar på att vi inte får det vi vill ha och att våra föräldrar lagar äcklig mat.
Hur mycket pengar skickar inte vi Svenskar till andra länder och hjälper fattiga och gatubarn, men hur mycket bidrar vi till Sveriges fattiga människor, och Sveriges gatubarn?
Har vi tänkt tanken att om vi lagt pengarna på vårat eget land så kan vi hjälpa den skaran här som ingenting har?
Det hade enligt mig varit det bästa, och sedan när vi ser att Sverige rör sig framåt, att antalet gatubarn och hemlösa i sverige minskar, så kan vi då börja tänka på att ge bidrag till andra länder.


Men nej, de flesta svenskar bara sitter hemma och blundar, för det man inte ser de finns inte. "Sverige har inte såna problem, nej nej, sverige är ett bra land, förutom att skatten är hög, bensinen är dyr, det är dyrt att hamna på äldreboende, det är svårt att få jobb, det är dyrt att plugga på högskola, men en sak som är säkert, gatubarn i sverige de finns inte, jag skickar hellre mina pengar till något annat land där jag inte ens vet om mina pengar hjälper eller inte. "

Är det så äckligt blinda de flesta svenskarna är? Eller är det jag som inte ser det vi gör här, hur är det egentligen?!

Jag tror inte att jag har helt fel, tyvärr. Det finns så mycket svenska folket skulle kunna göra för sverige, och jag säger inte att det är en dålig sak att hjälpa andra länder, men vilka andra länder hjälper sverige om det skulle hända något, vilket land skickar pengar till de bättre behövande i sverige, vem tar hand om sveriges gatubarn och fattiga?! 

Ska det bli någon skillnad så får sveriges befolkning öppna ögonen och kanske ändra prioriteringarna lite, istället för att bara sitta och klaga (vilket även jag gör just nu).


Nej nu ska jag sluta sitta här och skriva en massa onödigt nonsens som ingen ens kommer att orka läsa klart, jag ska slänga omkull mig i soffan nu, dra täcker över huvudet och bläddra igenom de få kanaler jag har på min tv och se om det finns någonting värt att kolla på innan jag vandrar iväg till jobbet. Hoppas iaf att ni inte är lika bitter som mig, eller nej, jag är inte bitter, jag är trött, jag känner mig trött, hela jag är trött trött trött. Och lite slut som människa känns det som. Men men, efter jobbet blir det hem och sova, kanske ta sig ett bad först, sen sova, sen upp och jobba igen imorgon, yaaaaay.. Men ledig lördag söndag, så klaga allt för mycket ska jag inte göra nu när jag redan har klagat en hel jävla fucking del. haha. Det roliga är att jag nu sitter här och ler och tycker att jag är knäpp, haha. Att skriva av sig lite hjälper till en viss del, och det är ju awesome!


Hejdå och fuck you alla jävlar som har semester, jag hatar er en aning, jag ska ta eran semester ifrån er, jag ska se till så att det endast regnar hela eran semester, samt så ska jag på något sätt fixa en fet jävla översvämning så ni inte kommer någonstans alls på eran semester! (förutom pappa å alla andra som jag tycker om som har semester, dom kan få det bra där dom är! hahaahahahahaha)

 
 
Ingen bild

Tobbe G

23 juni 2011 12:56

Ja de kan faktiskt vara ganska skönt att vara själv och reda ut allt man har i skallen ;)

Lindah

23 juni 2011 22:23

Ja jag menar ju det, annars vettifan hur övertungt huvudet hade vart :P haha

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lindah - 15 oktober 2013 23:42

Hösten. Så jag Älskar hösten. Det är vackert ute, trädens löv skiftar i vackra färger. Jag får gå runt i kängor, mössa, halsduk. Luften känns fräsch och uppfriskande. Men det bästa är att jag kan göra det som jag som barn (som alla barn) älsk...

Av Lindah - 14 augusti 2013 22:41

Ibland bara lättar allt, tyngden jag har haft på mina axlar som tyngt ner hela mig har lättat. Och den lättade utan att jag behövde lyfta ett finger, vilket gjorde mig så lättad att jag nästintill började gråta. Jag har nu fått ännu ett vikariat, och...

Av Lindah - 12 augusti 2013 23:11

Ibland blir jag tyst och stänger ute världen för jag behöver tänka och vara för mig själv och inte dela mina tankar med omvärlden. Men för omväxling tänker jag dela med mig av en tanke som smått gnager lite, och därav drar jag mig för att ställa fr...

Av Lindah - 6 augusti 2013 23:15


Jag sitter på balkongen och lyssnar till det dova mullrandet som kryper närmare. Regnet nuddar balkong taket och ger ifrån sig ett lugnande ljud. Himlen lyses upp av de stora blixtrarna som leker. Jag måste säga att jag har det väldigt bra nu, jag tr...

Av Lindah - 6 december 2012 01:38

Snön yrar ifrån himlen och letar sin väg ner till marken. Barnen står och tittar uppåt, med munnen öppen och tungan ute, de försöker fånga snöflingorna på deras tungor, precis som Pippi Långstrump gör. Alla husen ser mysiga och varma ut med alla ...

Presentation


Linda Maria Jonsson är mitt fullständiga namn. Jag bor i en liten men mysig etta i Bollnäs. Jobbar inom vården - anställd som tim vikarie.
och här skriver jag allt som faller mig in, på gott och ont.
Enjoy

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards