Lyckan är lik en parfym; vi kan inte stänka den på en annan utan att ett par droppar faller på oss själva.

Direktlänk till inlägg 3 augusti 2011

; So they say

Av Lindah - 3 augusti 2011 22:29

Jag tycker verkigen inte om när bittert folk ska klaga på saker som de försöker få till en arbets relaterad åsikt, fastän det är en personlig åsikt.
Är det någonting som kan få mig riktigt irriterad så har ni de där.

Jag förstår inte, bara för att man själv inte kan förstå varför vissa människor väljer att göra vissa saker med sin kropp så ger det andra inte tillåtelse att klaga.

Och speciellt inte klaga på det sättet att de försöker få in det som en arbets relaterad fråga, fast det egentligen handlar om egen personlig åsikt.
Och självklart får man ha sina egna personliga åsikter, men då skall man lägga fram det på de sättet också, och inte försöka baka in det till en abets fråga som handlar om hygien och ens egna säkerhet.


Sen speciellt när människor i fråga klagar och säger till, fastän den personen inte ens har någonting att säga till om egentligen, för den människan har i sin tur ingen rätt att styra eller bestämma över andra så länge det inte tillhör den människans jobbuppgifter - vilket det inte alls gjorde i denna frågan.


Sånt kan få mig att tänka hur instängd och bitter en människa kan bli. Har den personen i fråga verkligen så lite att göra att den måste bry sig om vad andra människor gör, och hur andra människor väljer att göra ?
Nej det tycker jag verkligen inte.
Men skulle människan ha pratat utifrån sin egna personliga åsikt så hade jag självfallet respekterat det, för jag accepterar att inte alla gillar just det jag gillar.

Men sen att komma med kommentaren - Varför ska du hålla på att förstöra dig själv på de dära viset, du som är en sån fin tjej precis som du är.


Just det, jag är en som fin tjej precis som jag är - och du har inte sätt mig på något annat sätt så då måste du ju ändock tycka att jag är fin som jag är, eller ?


jag menar, har man sätt en människa på ett sätt med tatueringar och töjingar, så är det ganska svårt att tänka sig hur människan skulle se ut om ingenting utav det fanns på kroppen ?


De tycker jag i alla fall.

Men ja, idag är jag arg sur och bitter på folk som tror att dem kan styra och ställa med alla personer i sin omgivning, några egna arbetsuppgifter borde väl finnas för dig också, om inte annat lite pappers arbete kanske ?


Jaa, bitter fittan Linda har åter igen vaknat, menmen, de gör ingenting. För idag när jag var inne på ICA och handlade så kom jag på mig själv när jag stod och pratade med en helt främmande människa att jag blivit väldigt trevlig när jag är ute och handlar. Står jag och letar efter en paprika som ser bra ut eller något, så kan jag ställa mig och prata med första bästa människa jag ser bara för att få tiden att gå medans jag letar, eller så börjar jag att prata med någon när jag packar ner allting i mina kassar. Haha, ja det är ganska trevligt faktiskt, så länge jag pratar med folk som pratar tillaka, annars blir det tråkigt.. Haha.


Ne, nu ska jag slänga mig i sängen för att jobba sista passet innan min lilla mini semester ! Som jag längtar, och som jag antar att dagen imorgon kommer bli en riktigt lång dag då, men men,

När jag kommer hem imorgon så blir det till att städa undan allting här, för idag så diskade jag undan det mesta utav min disk, vilket var väldigt skönt faktiskt.
Så nu blir det resten utav lägenheten som ska få sig en liten uppryckning !


Blev även ett kvälls dopp idag med Johnna, Christian skulle fiska men gav upp efter ett tag .. Haha.


Natti natti hela Sverige eller nå liknande .


/ Linda m Jonsson 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lindah - 15 oktober 2013 23:42

Hösten. Så jag Älskar hösten. Det är vackert ute, trädens löv skiftar i vackra färger. Jag får gå runt i kängor, mössa, halsduk. Luften känns fräsch och uppfriskande. Men det bästa är att jag kan göra det som jag som barn (som alla barn) älsk...

Av Lindah - 14 augusti 2013 22:41

Ibland bara lättar allt, tyngden jag har haft på mina axlar som tyngt ner hela mig har lättat. Och den lättade utan att jag behövde lyfta ett finger, vilket gjorde mig så lättad att jag nästintill började gråta. Jag har nu fått ännu ett vikariat, och...

Av Lindah - 12 augusti 2013 23:11

Ibland blir jag tyst och stänger ute världen för jag behöver tänka och vara för mig själv och inte dela mina tankar med omvärlden. Men för omväxling tänker jag dela med mig av en tanke som smått gnager lite, och därav drar jag mig för att ställa fr...

Av Lindah - 6 augusti 2013 23:15


Jag sitter på balkongen och lyssnar till det dova mullrandet som kryper närmare. Regnet nuddar balkong taket och ger ifrån sig ett lugnande ljud. Himlen lyses upp av de stora blixtrarna som leker. Jag måste säga att jag har det väldigt bra nu, jag tr...

Av Lindah - 6 december 2012 01:38

Snön yrar ifrån himlen och letar sin väg ner till marken. Barnen står och tittar uppåt, med munnen öppen och tungan ute, de försöker fånga snöflingorna på deras tungor, precis som Pippi Långstrump gör. Alla husen ser mysiga och varma ut med alla ...

Presentation


Linda Maria Jonsson är mitt fullständiga namn. Jag bor i en liten men mysig etta i Bollnäs. Jobbar inom vården - anställd som tim vikarie.
och här skriver jag allt som faller mig in, på gott och ont.
Enjoy

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards