Lyckan är lik en parfym; vi kan inte stänka den på en annan utan att ett par droppar faller på oss själva.

Direktlänk till inlägg 14 augusti 2011

; Make me smile

Av Lindah - 14 augusti 2011 00:12

Just nu så sitter jag i min soffa, inlindad i en filt, men ändå fryser jag om mina fötter - eller ja, hela mig för att tala sanning.
Snorar gör jag som en tok, och jag har tappat räkningen på hur många gånger jag har nyst ner hela dator skärmen, sånt som händer när man är sjuk...
Men jag tycker att täppan i näsan borde ha släppt med tanke på de mängder som flygit ur när jag nyst, men nej då, jag är lika täppt för det..


Jag är riktigt trött på att vara sjuk nu, och ändå så har jag inte varit sjuk i så många dagar än, men att ha varit hemma i två dagar är två dagar för mycket de tycker då jag.
Även fast jag har haft besök idag, utav Mamma, Pappa och Johnna så har det varit en relativt seg dag (Den tiden jag varit själv alltså).
Men fick en hel del gjort här hemma, möblerat om, bytt gardiner, puttsat fönstrena, satt upp de svarta gardinerna vid sovalkoven, ja en hel del.
Och det har jag - mamma och Johnna att tacka för! Även pappa, han satte upp gardinerna och lite annat.

Tack för det allihopa, ni är guld värda !


Jag trodde det skulle vara skönt att vara sjuk och bo själv, med tanke på att man då kan göra vad man vill utan att någon klagar på att man gör för lite eller någonting. Men icke sa nicke, det har varit de möjligtvis tråkigaste som hänt mig i hela mitt liv !

För när jag är sjuk så vill jag ha närhet, sen om det är av mamma som lägger sig breve mig i soffan och kollar på en film, eller om det är någon annan, så gör det mycket.
just det att vill man prata med någon så kan man, någon pysslar om en och tycker lite synd om en - man slipper känna sig som världens mest ensamaste och bortkastade människa som någonsin funnits.

Plus att man kan sno pappas stora jobbar tröjor som luktar pappa, bara det gör en lite friskare lite fortare.


Men ne, när man bor själv så är det enda man kan göra är att irritera den stackars lilla hunden som försöker sova. Jag undrar hur många gånger jag väckte honom och pekade på honom igår, tillslut så tröttnade han på mig och hoppade iväg, la sig under soffan för att få vara ifred. Nästan så jag tycker synd om honom såhär i efterhand.. Men vad skulle jag göra? Jag behövde någon att prata med, att beklaga mig över, någon som kanske slängde ett extra litet öga på mig, eller ja, i Mack's fall så blev det en stor nys över hela mitt ansikte - men med det så menade han bara väl, kanske han försökte ge mig lite friska hundbaciller i tanken att det skulle göra mig friskare ? Hmm, vad vet jag ?


Men hur som helst, just nu så känner jag mig sådär tokigt ensam och övergiven igen, även fast jag vet att jag inte alls är det, så är det verkligen så det känns när jag är sjuk när jag inte har någon i närheten. Snart kan jag inte andas genom min näsa, mitt huvud värker, min näsa rinner, jag nyser stup i kvarten, kroppen gör ont, ögonen rinner lite smått, öronen känns inge vidare, halsen gör ont, ja listan med dagens krämpor kan göras lång...


Och med den nya möbleringen så kan jag inte vända TV'n till sängen heller, så nu blir det att ställa datorn på en av mina högtalare så jag har någonting att somna till ...
Och som tur är så sover Mack med mig så jag slipper somna själv, hoppas även att han känner för att värma mig, han kan mer än gärna få sova på mina fötter, eller lägga sig längst hela min rygg inatt, för fryser gör jag som en tok just nu.


jag hatar verkligen att vara sjuk, men vem gör inte det ?


Sitter även och lyssnar på en av mina musiklistor på Spotify, en av de som jag inte lyssnar på så ofta, och jag tror jag nu ikväll kom fram till varför, för efter ett par hade spelat så började jag självklart att gråta, det är en av de listorna fullpackad med en massa låtar som är hur bra som helst, men som är så bra och mysiga att jag gråter..
Men ikväll var det skönt att få gråta i min filt faktiskt, varför vet jag inte, men det kändes ändå på något sätt som att någonting i mig lossnade - vad det nu var ? haha..


Jag tänkte slänga upp en massa bilder här nu ikväll, men det får bli imorgon, för just nu orkar jag verkligen inte leta reda på de bilder som jag tänkte slänga upp här, det är dels ifrån då jag och pappa var i stugan, och sen en massa andra bilder, så får ta det imorgon om jag känner för det, men upp hit ska dom i alla fall.


Nää, nu tänker jag lägga mig i sängen och snora vidare, tänker ta med mig en rulle toa papper så jag har mycket papper att snyta näsan i, så det inte tar slut och jag inser att jag faktiskt måste gå upp för att hämta mera papper, vilket skulle få mig ganska arg och sur på mig själv, för jag är ganska lätt retlig av mig när jag inte mår bra. Haha.


Hoppas att ni är bra så mycket friskare än vad jag är just nu, men å andra sidan - HOPPAS NI SNORAR NÄSAN AV ER OCH HAR EN MASSA SKAVSÅR UNDER NÄSAN AV SNYTNINGARNA !

haha - Ibland är jag snäll och omtänksam av mig !


/ Linda Jonsson 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lindah - 15 oktober 2013 23:42

Hösten. Så jag Älskar hösten. Det är vackert ute, trädens löv skiftar i vackra färger. Jag får gå runt i kängor, mössa, halsduk. Luften känns fräsch och uppfriskande. Men det bästa är att jag kan göra det som jag som barn (som alla barn) älsk...

Av Lindah - 14 augusti 2013 22:41

Ibland bara lättar allt, tyngden jag har haft på mina axlar som tyngt ner hela mig har lättat. Och den lättade utan att jag behövde lyfta ett finger, vilket gjorde mig så lättad att jag nästintill började gråta. Jag har nu fått ännu ett vikariat, och...

Av Lindah - 12 augusti 2013 23:11

Ibland blir jag tyst och stänger ute världen för jag behöver tänka och vara för mig själv och inte dela mina tankar med omvärlden. Men för omväxling tänker jag dela med mig av en tanke som smått gnager lite, och därav drar jag mig för att ställa fr...

Av Lindah - 6 augusti 2013 23:15


Jag sitter på balkongen och lyssnar till det dova mullrandet som kryper närmare. Regnet nuddar balkong taket och ger ifrån sig ett lugnande ljud. Himlen lyses upp av de stora blixtrarna som leker. Jag måste säga att jag har det väldigt bra nu, jag tr...

Av Lindah - 6 december 2012 01:38

Snön yrar ifrån himlen och letar sin väg ner till marken. Barnen står och tittar uppåt, med munnen öppen och tungan ute, de försöker fånga snöflingorna på deras tungor, precis som Pippi Långstrump gör. Alla husen ser mysiga och varma ut med alla ...

Presentation


Linda Maria Jonsson är mitt fullständiga namn. Jag bor i en liten men mysig etta i Bollnäs. Jobbar inom vården - anställd som tim vikarie.
och här skriver jag allt som faller mig in, på gott och ont.
Enjoy

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards