Lyckan är lik en parfym; vi kan inte stänka den på en annan utan att ett par droppar faller på oss själva.

Direktlänk till inlägg 9 november 2010

; Lycklig i snön

Av Lindah - 9 november 2010 23:07

Just nu är det mörkt ute, men min blick dras just nu till gatuljusen, för i dess sken så ser man snön yra omkring & letar sig en väg ner till marken, där den lägger sig som ett enda vitt stort täcke.

Tänker jag efter lite, så ser det nästan ut som ett duntäcke - Inbjudande, fluffigt & mysigt, ja precis så ser det ut.


Åh så underbart!

När jag kom hem ifrån jobbet, så började jag med att sopa bort snön som landat på trappen, samt nedanför trappen, men nu till det bästa!


; När jag var klar med det, slängde jag iväg sopkvasten, vandrade med bestämda steg till gräsmattan & slängde mig där på rygg, jag hade blicken upp i den mörka skyn, där små snöflingor kom yrandes ner mot mitt ansikte.

Sen började jag röra på mina ben & mina armar, jag låg där, 19 år, på den nya snön, redo att göra den första snö-ängeln - Men jag kände mig som en överklycklig femåring som precis skådat årts första snö & känner miljoner julkänslor på en & samma gång.

När jag kände att jag var klar med min fina skapelse, var jag tvungen att ligga kvar där i den kalla snön, känna snön nudda mitt nakna ansikte, känna den kalla vinden smeka min kind, låta mina ögon skåda alla de miljoner små vilsna snöflingor som kom ned mot mig i full fart. Sen började jag skratta, jag låg där, på backen, & bara skrattade, för jag insåg att jag för en kort stund kände mig som en femåring.
Men sen, var det dags att resa sig upp & bli nitton år igen, borsta av sig snön & gå in, för att invänta att klockan ska slå lite mera, så att kvällen närmar sig till läggdags.


/ Lindah

 
 
Ingen bild

Johnna

9 november 2010 23:35

fan lindah, värsa poeten du ju ! ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lindah - 15 oktober 2013 23:42

Hösten. Så jag Älskar hösten. Det är vackert ute, trädens löv skiftar i vackra färger. Jag får gå runt i kängor, mössa, halsduk. Luften känns fräsch och uppfriskande. Men det bästa är att jag kan göra det som jag som barn (som alla barn) älsk...

Av Lindah - 14 augusti 2013 22:41

Ibland bara lättar allt, tyngden jag har haft på mina axlar som tyngt ner hela mig har lättat. Och den lättade utan att jag behövde lyfta ett finger, vilket gjorde mig så lättad att jag nästintill började gråta. Jag har nu fått ännu ett vikariat, och...

Av Lindah - 12 augusti 2013 23:11

Ibland blir jag tyst och stänger ute världen för jag behöver tänka och vara för mig själv och inte dela mina tankar med omvärlden. Men för omväxling tänker jag dela med mig av en tanke som smått gnager lite, och därav drar jag mig för att ställa fr...

Av Lindah - 6 augusti 2013 23:15


Jag sitter på balkongen och lyssnar till det dova mullrandet som kryper närmare. Regnet nuddar balkong taket och ger ifrån sig ett lugnande ljud. Himlen lyses upp av de stora blixtrarna som leker. Jag måste säga att jag har det väldigt bra nu, jag tr...

Av Lindah - 6 december 2012 01:38

Snön yrar ifrån himlen och letar sin väg ner till marken. Barnen står och tittar uppåt, med munnen öppen och tungan ute, de försöker fånga snöflingorna på deras tungor, precis som Pippi Långstrump gör. Alla husen ser mysiga och varma ut med alla ...

Presentation


Linda Maria Jonsson är mitt fullständiga namn. Jag bor i en liten men mysig etta i Bollnäs. Jobbar inom vården - anställd som tim vikarie.
och här skriver jag allt som faller mig in, på gott och ont.
Enjoy

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards