Lyckan är lik en parfym; vi kan inte stänka den på en annan utan att ett par droppar faller på oss själva.

Direktlänk till inlägg 21 november 2011

; Night time

Av Lindah - 21 november 2011 00:48


Just nu så saknar jag någonting, men jag vet inte vad jag saknar, eller inte riktigt saknar, men längtar är nog mera det rätta ordet.
Jag längtar efter någonting nu.

Men vad är det jag längtar, det är en fråga inte ens jag kan svara på faktiskt, för jag har inte den blekaste.


Julen är det inte, den är jag trött på. Jag tänker inte julpynta här hemma, bara en massa onödigt stökande och stressande tycker jag. Det ända jag ska hämta ifrån mamma och pappa det är min lilla advents julgran som jag fått efter Farmor, den ska upp här hemma.

Liten och lagom.
Men mer än så tänker jag inte stöka och poa på med, jag känner inte för det.

Vart man än går ändå så kommer det skrika jul, så jag klarar mig bra ändå här hemma utan julen och allt sånt stök.


Enligt mig så känns det bara onödigt, fram med saker och julstäda som fan, julen varar inte länge, sen ska allting bort igen och läggas ner i lådor för att vänta ett år tills det kommer upp igen.
Och när man stökar bort julen så pyntar man allt som man hade det innan.
Sen strax efter det så är det dags att påsk pynta, nej fan heller.
Plocka fram, plocka ner, göra normalt, plocka fram, plocka ner, göra normalt.
Nej det kan ju alla andra få hålla på med, så länge jag slipper det är jag nöjd.


Känner mig lite som en jul slaktare nu faktiskt, men då får jag göra det.
Just nu har jag ingen julkänsla alls för fem öre, och det är då ingenting som stör mig.
Jag klarar mig bra utan julen också, det ända mysiga med julen är väl stämningen som blir hemma på julafton, men det känns ändå som en väldigt påtvingad stämning på något sätt.

Man gör allting för att undvika bråk, man gör allting för att vara glad och trevlig - bara för att det är julafton.


Jag tycker att det är lite överdrivet faktiskt. Så ne, jag är nog lite av en jul slaktare i år, så jag har väl skänkt min julglädje till någon annan utan att ens märkt det själv.

Men lika bra mår jag ändå för det.

 

 
 
sofia

sofia

21 november 2011 19:39

Jag håller med !! gillar inte alls julen heller =P bara stressit!

http://dendarbruden.bloggplatsen.se

Lindah

21 november 2011 19:40

Skönt att jag inte är ensam om det då ! hehe, ja det är bara en massa stress hela tiden ..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lindah - 15 oktober 2013 23:42

Hösten. Så jag Älskar hösten. Det är vackert ute, trädens löv skiftar i vackra färger. Jag får gå runt i kängor, mössa, halsduk. Luften känns fräsch och uppfriskande. Men det bästa är att jag kan göra det som jag som barn (som alla barn) älsk...

Av Lindah - 14 augusti 2013 22:41

Ibland bara lättar allt, tyngden jag har haft på mina axlar som tyngt ner hela mig har lättat. Och den lättade utan att jag behövde lyfta ett finger, vilket gjorde mig så lättad att jag nästintill började gråta. Jag har nu fått ännu ett vikariat, och...

Av Lindah - 12 augusti 2013 23:11

Ibland blir jag tyst och stänger ute världen för jag behöver tänka och vara för mig själv och inte dela mina tankar med omvärlden. Men för omväxling tänker jag dela med mig av en tanke som smått gnager lite, och därav drar jag mig för att ställa fr...

Av Lindah - 6 augusti 2013 23:15


Jag sitter på balkongen och lyssnar till det dova mullrandet som kryper närmare. Regnet nuddar balkong taket och ger ifrån sig ett lugnande ljud. Himlen lyses upp av de stora blixtrarna som leker. Jag måste säga att jag har det väldigt bra nu, jag tr...

Av Lindah - 6 december 2012 01:38

Snön yrar ifrån himlen och letar sin väg ner till marken. Barnen står och tittar uppåt, med munnen öppen och tungan ute, de försöker fånga snöflingorna på deras tungor, precis som Pippi Långstrump gör. Alla husen ser mysiga och varma ut med alla ...

Presentation


Linda Maria Jonsson är mitt fullständiga namn. Jag bor i en liten men mysig etta i Bollnäs. Jobbar inom vården - anställd som tim vikarie.
och här skriver jag allt som faller mig in, på gott och ont.
Enjoy

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards