Lyckan är lik en parfym; vi kan inte stänka den på en annan utan att ett par droppar faller på oss själva.

Direktlänk till inlägg 6 oktober 2011

; Numb

Av Lindah - 6 oktober 2011 22:48

 


Älskade underbara , du är saknad ! Men nu vet jag att du är frisk och lever det liv du levde innan du blev sjuk .
Jag älskar dig . 


Jag var med min vän Johnna idag när hon var på Healing, har alltid varit intresserad av det och varit nyfiken kring det, så därför följde jag med henne idag. Men vad jag då inte kunde ana var att hon skulle få kontakt med någon som ligger mig väldigt varmt om hjärtat.


Hon som healade Johnna fick kontakt med Ileach, en hund vi hade för något år sedan som fick somna in p.ga att hon hade epilepsi..

Hon frågade min vän om hon haft någon hund som hon stått nära, som har betytt mycket för henne, min vän tänkte då på en hund hon hade som liten, men beskrivningen min vän gav var inte alls lik den bilden hon fick upp.

Hon som healade fick upp Ileach, hon vela säga att hon var frisk nu, och att allting var bra.


Paff som jag blev så började jag att gråta, jag blev helt överrumplad, inte alls det jag hade tänkt mig, det kom som en örfil, jag kände hur nollställd jag blev, jag satt där på stolen och förstod ingenting samtidigt som jag förstod allting. 
Hon frågade om hon gillade att ha saker i munnen, och om man någonsin varit med Ileach på en promenad i skogen så vet man att den hunden älskade att ha saker i munnen, helst de största ''pinnar'' hon hittade sprang hon med, varje gång fick man akta sig om hon var bakom och hittade en fin och lagomt stor pinne att springa med, för annars så kunde hon fälla omkull en för att man fick pinnen i knävecken..

Jag kännde mig helt nollställd, det var en känsla jag inte kan beksriva med ord, jag kände mig glad och lycklig samtidigt som jag kände mig nerslagen.


Men allt Ileach vela berätta var att hon mådde bra, hon var inte sjuk längre utan frisk som en ärta, hon viftade på svansen mycket och hade någonting i munnen precis som vanligt.

Underbara makalösa hund ! Jag som senast igår kväll satt och tittade på bilder på dig och saknade dig som bara den, du var speciell, du var unik. Och jag saknar dig som bara den !


När mamma senare ringde och jag skulle berätta det för henne så fick jag inte fram mycket alls, mamma bad mig att sluta gråta, men det gick inte. För den känslan jag nu har inom mig är så stor att jag inte vet vad jag ska göra av den. Men när jag väl fick fram orden så blev nog mamma också lite paff, men hon tyckte att det kändes skönt att få höra det, hon kände nog en liten lättnad hon också.

Men som jag grät när jag pratade med mamma, det var svårt att få fram ord, det var svårt att prata om det, allting kändes svårt.

Kanske det är så för att det ligger så nära mitt hjärta ?

Mamma förstod mitt sätt att reagera på, hon sa att hon kanske också skulle reagera likadant.. 


Jag hade aldrig räknat med detta då jag bara skulle följa med Johnna för att se hur allting gick till och så, hade jag räknat med detta så hade jag behövt förbereda mig psykiskt i ungefärt en vecka eller nå, men nu kom det som en enorm smäll på käften - Dock den positivaste käftsmällen jag fått i hela mitt liv.
Nu vet jag att hon har det bra och mår bra, nu vet jag att hon är den hunden hon var innan hon blev sjuk, så jag antar att jag kan pusta ut nu...


/ Linda m Jonsson 

 
 
carina jonsson

carina jonsson

7 oktober 2011 08:43

Även jag grät när jag berättade om detta för Jenny och pappa.......vilken upplevelse du vart med om !!!
Ileach har satt ett stort avtryck i alla våra hjärtan <3 Kram mamma

http://www.svartangel.n.nu

Lindah

7 oktober 2011 14:22

Ååh älskade lilla mamma ! Jag förstår att du grät, jag trodde inte jag skulle gråta när jag berättade det för dig, men de är så mycket starkare än vad man tror..
Kram älskar dig mamma

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lindah - 15 oktober 2013 23:42

Hösten. Så jag Älskar hösten. Det är vackert ute, trädens löv skiftar i vackra färger. Jag får gå runt i kängor, mössa, halsduk. Luften känns fräsch och uppfriskande. Men det bästa är att jag kan göra det som jag som barn (som alla barn) älsk...

Av Lindah - 14 augusti 2013 22:41

Ibland bara lättar allt, tyngden jag har haft på mina axlar som tyngt ner hela mig har lättat. Och den lättade utan att jag behövde lyfta ett finger, vilket gjorde mig så lättad att jag nästintill började gråta. Jag har nu fått ännu ett vikariat, och...

Av Lindah - 12 augusti 2013 23:11

Ibland blir jag tyst och stänger ute världen för jag behöver tänka och vara för mig själv och inte dela mina tankar med omvärlden. Men för omväxling tänker jag dela med mig av en tanke som smått gnager lite, och därav drar jag mig för att ställa fr...

Av Lindah - 6 augusti 2013 23:15


Jag sitter på balkongen och lyssnar till det dova mullrandet som kryper närmare. Regnet nuddar balkong taket och ger ifrån sig ett lugnande ljud. Himlen lyses upp av de stora blixtrarna som leker. Jag måste säga att jag har det väldigt bra nu, jag tr...

Av Lindah - 6 december 2012 01:38

Snön yrar ifrån himlen och letar sin väg ner till marken. Barnen står och tittar uppåt, med munnen öppen och tungan ute, de försöker fånga snöflingorna på deras tungor, precis som Pippi Långstrump gör. Alla husen ser mysiga och varma ut med alla ...

Presentation


Linda Maria Jonsson är mitt fullständiga namn. Jag bor i en liten men mysig etta i Bollnäs. Jobbar inom vården - anställd som tim vikarie.
och här skriver jag allt som faller mig in, på gott och ont.
Enjoy

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards