Lyckan är lik en parfym; vi kan inte stänka den på en annan utan att ett par droppar faller på oss själva.

Alla inlägg den 3 mars 2010

Av Lindah - 3 mars 2010 22:41

Jag försökte skriva nåonting nyss, någonting som verkligen betyder mycket för mig, men det gick inte.
Jag kom precis på att den stabila punkten lämnade mig, varför skall då jag stå kvar & vänta på att få vandra där breve någon på stigen igen, varför ska jag vänta när det inte var jag som lämnade?
Hade jag lämnat så hade jag förstått, kanske ångrat, men nu var det inte jag.
Det var någon annan, någon som släppte taget & gick utan att ens förklara.
Kanske det är värst, eller är det värsta alla tankar som du glömde?

jag vet inte, men jag vet att det betydelsefulla jag tänkte skriva om, inte fungerar med dagens verklighet, tyvärr..
Det är jag ledsen över, för det betydelsefulla är någonting jag behöver, någonting halva min värld kretsade runt...
Men livet kan inte alltid vara precis som man vill, eller hur?


Man har uppförsbackar & sedan en nedförbacke, sen är det plant, med sikt rakt framåt.
Det är så livet fungerar, om vi inte hade motgångar & framgångar så skulle vi inte heller ha alla dessa känslor vi har.
Men efter ovädret kommer solsken, eller hur ?:)


 

Av Lindah - 3 mars 2010 21:21

Kanske man ska bli Röntgensköterska? De verkar superkul faktiskt!
En av de få sakerna som jag verkligen tyckt ha varit riktigt roligt på sjukhuset, nog för att allting har varit roligt, men det var nog det som mest har intresserat mig hittils.

Jag tyckte iaf att det var jätte roligt & super intressant faktiskt, hade jag nog aldrig trott.. Förväntade mig mer eller mindre på att det skulle vara lite halvtråkigt faktiskt, men det var verkligen roligt, jag tyckte det var väldigt intressant & "spännande". Skulle gärna vara där en till dag, eller varför inte ha en praktik där i 5 veckor ? haha :)

Något att fundera på, men är det någonting det lutar mot nu så är det faktiskt röntgensköterska, som det känns nu iaf.


Inatt hade jag en konstig dröm, tänker inte berätta den, för den var både personlig, opersonlig, rörande & lite halvjobbig..

Jag tycker inte om såna drömmar, det är en sak att drömma en marddröm & vakna kallsvettig i panik, det går över..
..Men drömmer man något sånthär så sitter det kvar i huvudet, man liksom börjar fundera & reflektera över det. Sånt som sitter kvar lite liksom, men men..


Idag har jag varit trött som en gnu efter praktiken iaf, kanske för att jag var så aktiv, nyfiken & frågvis idag. Frågade alla frågor som jag kom på. Skönt att dem som jobbade där var duktiga på att berätta vad dem höll på med, så medans dom pratade om apparaterna & så, så behövde jag inte ens fråga en massa saker, för dom berättade allting så tydligt & bra.
kanon personal där alltså !

Efter praktiken vandrade jag till KRIs, slängde mig i soffan där & sov en stund. Skönt skönt.

När jag vaknade så var det dax för möte, det gick bra & vi fick en massa punkter gjorda, duktiga vi är alltså! (:


Sen var det bara vandra hem å äta lite, kom hem vid åtta så var lagomt hungrig faktiskt. Smakade gott med taccos :)


Just nu så lyssnar jag på musik, ska väl snart tvätta håret en sväng innan jag ska sova hade jag tänkt. Så slipper jag göra det imorgonbitti, det orkar jag verkligen inte göra (:


Tjingtjing!

Ovido - Quiz & Flashcards