Lyckan är lik en parfym; vi kan inte stänka den på en annan utan att ett par droppar faller på oss själva.

Alla inlägg den 6 mars 2010

Av Lindah - 6 mars 2010 00:11

Vad är det med dagens ungdomar & kläder egentligen? Har varit & Nattvandrat idag med KRIS. Jag tror inte att "dagens ungdom" har förstått att det är vinter med minusgrader ute... Det ser då verkligen inte ut som det när man kollar på vad alla tjejer har på sig..

De flesta tjejerna hade kortkort som slutade precis under skinkorna, hade dem inte kortkort så hade dem mini-shorts, sen väldigt urringade linnen..
Varför ska dem ha så små kläder? Jag tycker inte att det är snyggt & har heller aldrig tyckt så. Varför kan dem inte acceptera att nu är det vinter, nu skall man ha kläderna på sig, inte ta av sig dem..


Jag såg även en tjej som dansade på stången, hon hade då minimala mini-shorts, sen hade hon dragit upp hennes linne så hon visade hela magen. Det såg ut som att hon stod i trosor & sport bh, & hon kan inte ha varit med än 15 år...

Tycker hon att det är snyggt, eller gör hon så för att få killarnas uppmärksamhet?


Sånt här får mig verkligen att fundera på om det är samhället som ger alla tjejer dessa idéer att allting ska vara så minimalt som möjligt, eller är det dem själva?

Enligt mig är det tyvärr samhället som ger flickor dessa idéer. Jag menar, bläddrar man i en tidning så står det först - Var nöjd med den du är! Sen på andra sidan så är det en miljon bantningstips.. Hur går det ihop för det första?

Sen om man kollar på alla bilder av tjejer i tidningarna så är dom halvnakna & har minimala kläder.


Ändå undrar samhället varför tjejer har dessa ideal som dem har, men det är samhället som inspirerar till dom, tyvärr!...

Ovido - Quiz & Flashcards