Lyckan är lik en parfym; vi kan inte stänka den på en annan utan att ett par droppar faller på oss själva.

Alla inlägg den 21 mars 2010

Av Lindah - 21 mars 2010 21:44

Kanske avundsjuk, kanske galet nyfiken eller kanske rent av har släppt taget men vet inte riktigt varför det fortfarande känns?
Jag vet inte, ibland så känns det som att man saknar det man har släppt taget om, eller så får man en känsla av avundsjuka, att någon annan har tagit hand om det man nyss släppt taget av, det är inte alls bra .
För när jag har släppt taget om något (beroende på vad) så vill inte jag att något/någon ska ha det.
Det får låta hur egoistiskt som de vill, men det är så.
Har jag släppt något så tycker man att det borde vara ute ur ens liv bara, men ibland får man en känsla av att man kanske skulle behållt det ett tag till, bara för att...
Men självklart går det inte alltid att ta tillbaka det saker man släppt ur sina händer, kommer det tillbaka så är det meningen, ananrs är det inte meningen, så då är det bara låta saken vara...
Antar jag iaf..


Nej nu ska jag lämna datorn, stänga av den, sen lämna mina tankar & stänga av hjärnan, om det är möjligt ... Haha

Tjingtjing!

Av Lindah - 21 mars 2010 19:05

Matchen gick ju inte riktigt som jag hade hoppats då..
Bollnäs fick Silver, men det är ju inte alls dåligt, verkligen inte!

Men jag antar att jag hoppades för mycket på guld så jag bara blev sur över att Bajen vann & inte Bollnäs.. Men nu när man har suttit nere på rummet & tänkt lite så tycker jag att det har vart en bra insats ifrån Bollnäs.

Så jag är fortfarande stolt över vårat Orange Blåa lag, helt klart.
Men jag hade nog mått lite bättre om Bollnäs vann, men silver är som sagt inte alls illa pinkat de heller ! :)
GRATTIS BOLLNÄS TILL SILVER !


Det är lite roligt, det märks att det inte är många som tycker att Bollnäs var värda att komma såhär långt, det finns så många som är sura & skyller på en massa olika problem deras lag har haft, men hallå. hade dem varit bättre än Bollnäs denna säsong så hade det vart dom som gick vidare & inte Bollnäs, eller hur ? ;)



Just nu sitter jag här & gör inte så mycket, lyssnar på musik som vanligt & skriver med lite folk.
Funderar på om jag ska ta ett bad eller en dusch, hmm... Ja de lär jag fundera på ett tag till för jag vet inte vilket som låter mest lockande just nu.. Haha, vilken nörd jag är!



Imorgon så drar skolan igång igen, roligt men ändå tråkigt. Jag skulle kunna ha praktik ett bra tag till känns det som, de var så skönt att slippa skolan & stressen därifrån, men ändå är det skönt för nu får man träffa alla klasskompisar igen, så de känns ju riktigt bra faktiskt..
& imorgon slipper jag kliva upp så tidigt som jag vant mig vid, börjar nio imorgon för att det är måndag, & inte halv åtta som jag är van att börja med. Så skolan börjar med en fin sovmorgon, vilket är possitivt tycker jag (:


Nej Tjingtjing!

Av Lindah - 21 mars 2010 14:19

 

Pappa & jag fixade lite fint på huset idag, eftersom jag hade en flagga jag fått av pappa förut, så gick jag & frågade pappa om vi inte skulle sätta upp den idag, & pappa tänkte precis samma sak som jag, han var påväg ner till mig för att fråga vart jag hade flaggan, Haha!
Så nu är flaggan uppe, sitter nu & bara väntar på matchen, det kommer bli spännande!

Jag hoppas såklart att Bollnäs vinner, jag håller alla tummar jag har för Bollnäs!
Det var inte många som trodde att Bollnäs skulle gå så långt, så den som säger att Bollnäs inte har chans att vinna kan låsa in sig i en skrubb & hålla käft. Haha.


Vinner inte Bollnäs så kommer jag nog att bli på lite dåligt humör, men kommer ändå vara stolt för att Bollnäs har kommit så långt i år. Bollnäs visar att dem kan, dem vill & dem ska vinna !

Av Lindah - 21 mars 2010 00:55

Nu var det ett tag sen jag skrev här, förlåt för det. Men har varit lite mycket nu på senaste tiden, plus att jag har gått & lagt mig tidigt på kvällarna nu, har äntligen börjat få ordning på mina dagar & allt sånt, skönt skönt!


Ibland letar jag fel på folk/saker/texter, ja precis allt bara för att ha någonting att klaga på, kommentera på - bara för att. jag har själv börjat störa mig på att jag håller på så, kanske alla människor gör så mer eller mindre när de är uttråkade, eller så är det bara en liten skara ? kanske många gör det, men få vågar stå för det? Hmm, vad vet jag? Jag vet att jag gör det, & försöker nu sluta med det.
Jag vet att allting inte kan vara perfekt, samt att ingenting är perfekt (för vad är egentligen perfekt?), så just därför ska jag sluta med det, så gott som det går iaf..



Just nu sitter jag (som vanligt) i min säng, ska alldeles snart hoppa ner i den & blunda en stund, är verkligen trött nu. Var ett tag sen jag la mig såhär sent, känner mig verkligen trött, så jag tänkte att datorn kunde hålla mina ögon öppna en liten stund till...



Det är så skönt att våren börjar närma sig! Idag när pappa var på taket så såg han en fjäril! & ser man en fjäril så är det allt vår i luften!n Synd att jag inte också såg den, skulle gärna gjort det.
Jag tycker om fjärilar, dom är fridfulla & söta med deras små vingar som slår massa gånger mot vinden.
Dom aah, dom är sommar & barndoms minnen eller vad man ska säga.
Man kan ju inte glömma alla sommrar när man var liten & var ute med fjärilshåven & fångade fjärilar hur länge som hellst.
Tänk att man var lite av  en jägare när man var liten. haha, roligt att se det så ju! hiihii .


Jag börjar känna mig pigg nu, kanske för att jag äntligen börjar få ordning på min vardag, jag lägger mig i bra tid & kan kliva upp i en bra tid utan att pappa står & väcker mig . De känns skönt, riktigt skönt.


Nej nu ska jag bädda ner mig i min säng faktiskt, den börjar ropa efter mig, samt att John Blund ligger redan i sängen & väntar på att jag ska krypa ner i sängen så kan kan flyga vidare (:

Så Godnatt allesammans & håll tummarna för Bollnäs Imorgon! (idag)

Tjingtjing!

Ovido - Quiz & Flashcards