Lyckan är lik en parfym; vi kan inte stänka den på en annan utan att ett par droppar faller på oss själva.

Alla inlägg den 12 april 2010

Av Lindah - 12 april 2010 07:34

Tog för en stund ork i kroppen att sätta mig upp istället för ligga ner så bekvämt i sängen ... det är allt jobbigt att kliva upp tidigt, jag hatar det! Önskar verkligen att jag fick sova länge varjedag, kanske jag skulle vara pigg då, eller så skulle det inte göra någon skillnad alls? hmm..


I natt har varit en helt värdelös natt!. Det började med att jag var klar-vaken när jag skulle sova så jag låg & desperat försökte sova, blev trött efter en timmar eller nå sånt, sen när jag väl somnade första gången så började jag drömma någon sjuk dröm, strax därefter vaknade jag & visste inte riktigt vart jag var, när jag fattade att jag låg i min säng i mitt rum så försökte jag somna om igen, gjorde det - & började drömma igen, vaknade en stund därefter igen ...

Sådär har hela min natt sett ut, har nog blivit bra mycket mera vaken natt än vad jag sovit... Lite irriterande faktiskt... Känns som att jag inte kommer vara på världens bästa humör idag, men får hoppas på bättre sömn ikväll!


De sista jag drömde var konstigare än de första jag drömmde, alltså ibland verkligen hatar jag drömmar! Jag menar, dom kan inehålla allting jag verkligen egentligen inte alls vill att de ska inehålla, liksom drömnmar kan inhehålla allt ifrån ens hemligheter till ens största rädslor, ibland känns det som en fördel att drömma & ibland som en nackdel...

Att inte förstå sig på sin egen dröm är lite jobbigt ibland (beroende på vad det handlar om) för att jag är den personen som gärna vill veta varför & allt sånt ...


Skolan börjar nu om 1 h & 20 minuter, jaa, de låter väl trevligt? Jo de tycker jag allt faktiskt!

Få träffa klassen igen efter en veckas långt lov, alltid lika trevligt de, hihi!

Nej, undra om jag ska orka mig upp på toaletten nu, känns som om det är dax att pissa innan min blåsa spricker en aning, blev helt pissnödig ifrån ingentingalls på bara någon sekund, ibland är det jobbigt att vara nyvaken! haha.



Solen lyser idag, ååh, jag börjar älska solen lite granna faktiskt, men jag älskar inte solen mera än vad jag älskar regninga sommarkvällar när man hör regnet slå mot taket när man ska sova, ååh underbart!...


/L

Ovido - Quiz & Flashcards