Lyckan är lik en parfym; vi kan inte stänka den på en annan utan att ett par droppar faller på oss själva.

Alla inlägg den 16 april 2010

Av Lindah - 16 april 2010 18:42

Idag sa jag godnatt till dig för sista gången, jag tänker inte säga farväl, för ett farväl är förevigt, & jag kommer att träffa dig igen, de vet jag!..

Din begravning var fin, men den var inte dig... Dom hade verkligen missat allting du var, allting du någonsin varit..
Du var så mycket mer än de där psalmerna vi sjöng, du var så mycket mera än det...

Du var den som spred glädje & lycka, som pratade om källargubben, som bad oss akta oss för jord getingar, som alltid fanns där breve vårat hus, som berättade att du hittat fågel äggs skal på marken & att vi kunde leta fler tillsammans, du var den omtänksamma personen som alltid fanns där som alltid spred glädje & lycka, som alltid alltid hade sin dörr öppen, som alltid var villig att vara social. Du var så mycket Gurlie....
Naturen var någonting du verkligen tyckte om, allt som hade med naturen att göra var någonting bra..

När jag kom in i kyrkan idag, så var det första mina ögon såg - din kista. Den stod där helt ensam, med blommer runt omkring.. (Jag tycker inte om kistor, dom är lite läskiga... Att det ligger någon i dem är en tanke jag inte riktigt har vant mig vid tror jag, det är en tanke som skrämmer mig lite..)

När vi skulle gå fram & lägga den röda rosen på din grav brast det för mig, de kändes som att mina ben inte skulle bära mig ett tag, mamma såg att jag var väldigt ledsen & sa att jag fick hålla hennes hand, jag sa nej först, men sen kände jag att jag behövde en hand som kramade min, så jag höll mamma i handen...
Att stå där framme & bara kolla på den ljusa kistan kändes så konstigt, att veta att du sov i den gjorde det bara konstigare..
Jag hoppas att du är med Erik nu, & att du har det bra där du är nu.

Jag är helt säker på att du är på en säker plats nu, för i slutet av begravningen började solen lysa ännu starkare över din kista, jag är säker på att det var du som gav dig iväg...

Jag älskar dig Gurlie Jonsson, Godnatt & Sov Gott <3


Thanks for all you've done

I've missed you for so long

can't believe you're gone, and

You still live in me

I feel you in the wind

You guide me constantly

Ovido - Quiz & Flashcards