Lyckan är lik en parfym; vi kan inte stänka den på en annan utan att ett par droppar faller på oss själva.

Direktlänk till inlägg 21 mars 2010

In A World Full Of Hate

Av Lindah - 21 mars 2010 00:55

Nu var det ett tag sen jag skrev här, förlåt för det. Men har varit lite mycket nu på senaste tiden, plus att jag har gått & lagt mig tidigt på kvällarna nu, har äntligen börjat få ordning på mina dagar & allt sånt, skönt skönt!


Ibland letar jag fel på folk/saker/texter, ja precis allt bara för att ha någonting att klaga på, kommentera på - bara för att. jag har själv börjat störa mig på att jag håller på så, kanske alla människor gör så mer eller mindre när de är uttråkade, eller så är det bara en liten skara ? kanske många gör det, men få vågar stå för det? Hmm, vad vet jag? Jag vet att jag gör det, & försöker nu sluta med det.
Jag vet att allting inte kan vara perfekt, samt att ingenting är perfekt (för vad är egentligen perfekt?), så just därför ska jag sluta med det, så gott som det går iaf..



Just nu sitter jag (som vanligt) i min säng, ska alldeles snart hoppa ner i den & blunda en stund, är verkligen trött nu. Var ett tag sen jag la mig såhär sent, känner mig verkligen trött, så jag tänkte att datorn kunde hålla mina ögon öppna en liten stund till...



Det är så skönt att våren börjar närma sig! Idag när pappa var på taket så såg han en fjäril! & ser man en fjäril så är det allt vår i luften!n Synd att jag inte också såg den, skulle gärna gjort det.
Jag tycker om fjärilar, dom är fridfulla & söta med deras små vingar som slår massa gånger mot vinden.
Dom aah, dom är sommar & barndoms minnen eller vad man ska säga.
Man kan ju inte glömma alla sommrar när man var liten & var ute med fjärilshåven & fångade fjärilar hur länge som hellst.
Tänk att man var lite av  en jägare när man var liten. haha, roligt att se det så ju! hiihii .


Jag börjar känna mig pigg nu, kanske för att jag äntligen börjar få ordning på min vardag, jag lägger mig i bra tid & kan kliva upp i en bra tid utan att pappa står & väcker mig . De känns skönt, riktigt skönt.


Nej nu ska jag bädda ner mig i min säng faktiskt, den börjar ropa efter mig, samt att John Blund ligger redan i sängen & väntar på att jag ska krypa ner i sängen så kan kan flyga vidare (:

Så Godnatt allesammans & håll tummarna för Bollnäs Imorgon! (idag)

Tjingtjing!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lindah - 15 oktober 2013 23:42

Hösten. Så jag Älskar hösten. Det är vackert ute, trädens löv skiftar i vackra färger. Jag får gå runt i kängor, mössa, halsduk. Luften känns fräsch och uppfriskande. Men det bästa är att jag kan göra det som jag som barn (som alla barn) älsk...

Av Lindah - 14 augusti 2013 22:41

Ibland bara lättar allt, tyngden jag har haft på mina axlar som tyngt ner hela mig har lättat. Och den lättade utan att jag behövde lyfta ett finger, vilket gjorde mig så lättad att jag nästintill började gråta. Jag har nu fått ännu ett vikariat, och...

Av Lindah - 12 augusti 2013 23:11

Ibland blir jag tyst och stänger ute världen för jag behöver tänka och vara för mig själv och inte dela mina tankar med omvärlden. Men för omväxling tänker jag dela med mig av en tanke som smått gnager lite, och därav drar jag mig för att ställa fr...

Av Lindah - 6 augusti 2013 23:15


Jag sitter på balkongen och lyssnar till det dova mullrandet som kryper närmare. Regnet nuddar balkong taket och ger ifrån sig ett lugnande ljud. Himlen lyses upp av de stora blixtrarna som leker. Jag måste säga att jag har det väldigt bra nu, jag tr...

Av Lindah - 6 december 2012 01:38

Snön yrar ifrån himlen och letar sin väg ner till marken. Barnen står och tittar uppåt, med munnen öppen och tungan ute, de försöker fånga snöflingorna på deras tungor, precis som Pippi Långstrump gör. Alla husen ser mysiga och varma ut med alla ...

Ovido - Quiz & Flashcards