Lyckan är lik en parfym; vi kan inte stänka den på en annan utan att ett par droppar faller på oss själva.

Direktlänk till inlägg 30 mars 2010

Hear You Me ?

Av Lindah - 30 mars 2010 01:14

Dagen började väl inte speciellt bra i skolan, när jag fick frågan hur jag mådde så började jag gråta..

Jag hann inte mycket mera än att komma hem igår innan jag fick veta det, sen var det direkt sängen liksom..
Så jag hann inte få in allting i huvudet, så på morgonen hade jag en miljon tankar i huvudet som jag inte än hade sorterat.. Så just därför var jag så "borta" på morgonen, för jag hade liksom börjat att förstå hur det var, att det liksom var sant..
Så det blev en del tårar när mina klass kamrater frågade hur det var med mig, men som tur är så går jag i världens bästa klass, så dom tröstade & bara satt breve mig. vilket kändes väldigt skönt.. (hade det varit i 9'an så hade jag sprungit in på närmsta toalett & inte gått ut på någon timme, & sen sprungit hem..)

De som satt med mig fick mig ifrån tårar till skratt. Hur underbart är det inte när folk kan få en att må bra, fastän det är någonting som inte är bra?
De är ett bevis på att min klass är enormt bra!


Mina föräldrar & storasyster var & hälsade på Morfar i Stockholm idag, dom hade det tydligen trevligt.
Nu är det ju så att jag råkar ha världens bästa Morfar som finns, så mamma kom fram till mig med en kartong när dom kom hem & sa att Morfar vela att jag skulle ha det & kanske ha på Balen om jag nu kan ha det som låg i kartongen...

När jag öppnade kartongen så såg jag ett par klackskor som var efter Mormor, verkligen jättesöta skor!

Vet ni vad ? Lindah kunde ha dom! Jag blev jätte glad när jag kunde ha dom.
jag har fått mina tjejigt stora fötter efer Mormor skulle jag tro, hon hade också storlek 40, hihi.

Så om jag nu lär mig gå i dom, så ska jag ha dom på mig på Balen.
Kan slänga upp en bild på dom imorgon, men dom är verkligen super söta!

& Det blir lite mera speciellt att ha dem skorna på mig, än vilka skor som hellst, jag menar, det är min Mormor's gammla skor & min Mormor är borta sen några år tillbaka.
Så att ha dem skorna på mig på balen skulle nästan vara som att ta med mig Mormor till balen.

Jag älskar min Morfar, han är gullig & helt klart älsvärd!

Tack så mycket för Skorna Morfar, du är bäst! <3


Idag för övrigt så har jag varit hemma med lillasyster & hennes kille.
Vi har lagat god mat - Biffar, sås & makaroner - Kanon gott!

Sen har vi till och med varit så duktig & bakat både bullar & kladdkaka, & allting blev faktiskt hur lyckat som hellst!


Så min dag idag har varit jobbig, men ändå hur bra som hellst. Det gäller helt klart att vara med de personer som får en glad & tänka på annat när man har det jobbigt, dom lägger verkligen plåster på såren för stunden, helt underbart att människor kan ha den effekten på mig.



Imorgon blir det ingen skola, är helt ldig ifrån alla lektioner imorgon, hur skönt som hellst måste jag säga, precis vad jag behöver, ett litet andrum utan lektioner. haha :)

Men helt fri ifrån skolan blir jag dock inte, jag, Emelie & Micke ska nämligen spela in sista scenerna i våran Projekt arbets film! Den kommer bli så sjukt bra när den är klar, ååh. Kan knappt vänta på att få se slut resultatet på det hela, det är så spännande att få se det.
Nästan så jag är lite nervös för att se det., dock inte nervöst för att jag tror att det kommer bli dåligt, utan för att jag har nog inte ännu förstått hur bra den kommer att bli, hoppas på många olika reaktioner ifrån de personer som kommer att få se den.
Jag kommer faktiskt att uppskatta både de positiva & negativa reaktionerna, jag menar, alla kan inte tycka om den, & de har jag inte förväntat mig heller.
Men jag hoppas ju helt klart på att många kommer att tycka om den, & de tror jag faktisk!


Jag har börjat tagit hand om mig på kvällarna faktiskt.
Dels så går jag i säng mycket tidigare än vad jag gjort.
Jag har börjat att skippa datorn på kvällarna (vissa undantag då jag kan sova längre dagen efter)

Jag har börjat försöka slappna av & släppa allting som hänt under dagen, samt rensa tankarna

& nu sitter jag här, tar det lugnt med 4 tända ljus breve sängen & mys musik i högtalarna & varvar ner, andas ut & känner att det snart är dags för sängen.
Jag tycker det är så skönt att jag börjar tänka på mig själv lite mera än förut, eller ja - mycket mera än förut.

Det är verkligen någonting jag skulle ha börjat med för ett bra tag sen, men det har inte blivit av, jag har varit allt för upptagen av alla andra att jag glömt mig själv för ett tag.
Men nu har jag hittat mig själv & kommit på att det även är viktigt att ta det lugnt & ha tid för sig själv till att slappna av, rensa huvudet & bara fylla på med min egen energi istället för att låna andras för en stund.
Känns verkligen som att det börjar klarna upp för mig nu, även fast det går nedför ibland så börjar min väg med mig själv i första hand gå väldigt mycket uppåt.
Hur det kommer sig vet jag allt - Lindah har börjat växa, inser väl till en viss del att det är dax att ta tag i mitt liv lite mer än förut, trotts allt så blir jag insparkad i vuxenlivet nu varesig jag vill eller inte.
Men det känns skönt, de känns som att jag behöver det här, som att jag är mogen nog att verkligen göra det nu.
Trotts allt så fungerar det inte när andra säger det åt mig, för hade jag lyssnat på några av mina vänner så hade jag börjat med detta för något år sen, men envis som jag är så tyckte jag att dem pratade strunt.
Men nu har jag kommit till den punkten i mitt liv när jag inser att jag faktiskt också är viktig, för om jag inte får en struktur på min vardag nu, hur ska det då fungera när jag får jobb, flyttar hemifrån & allt sånt..


Jag är besviken på dig, du kallade dig för min vän, jag gav dig en chans till, du vände din rygg & gick.
Nu kan du inte ens kolla åt mig håll utan att hån le åt mig.
Om du inte har insett det så orkar jag inte lägga ner min energi på dig längre.
Du kan kolla snett på mig om du vill, jag vet vem jag är, så vad du än gör eller säger så kommer jag att stå där med rak rygg, kolla dig i ögonen & försöka se dig som den person du en gång var.
Att det kunde gå så utför för en person visste jag inte förens jag såg hur snabbt du kunde sjunka i mina ögon.
Vill du tro på att Ensam är strak så är det bra för dig, men fortsätter du kommer flera än jag inse att du inte är värd att lägga ner varken energi eller tid på.
Så jag hoppas att du tänker om innan du fortsätter..


Nej nu ska jag vara så duktig att jag ska hoppa ner i lopplådan!
Det blev då ett långt inlägg, men jag kände helt enkelt för att skriva en massa, så jag ska sluta nu.


Over and Out / L

 
 
Emelie

Emelie

30 mars 2010 23:36

Älskar dig lindah :)

http://www.imgoingemelie.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lindah - 15 oktober 2013 23:42

Hösten. Så jag Älskar hösten. Det är vackert ute, trädens löv skiftar i vackra färger. Jag får gå runt i kängor, mössa, halsduk. Luften känns fräsch och uppfriskande. Men det bästa är att jag kan göra det som jag som barn (som alla barn) älsk...

Av Lindah - 14 augusti 2013 22:41

Ibland bara lättar allt, tyngden jag har haft på mina axlar som tyngt ner hela mig har lättat. Och den lättade utan att jag behövde lyfta ett finger, vilket gjorde mig så lättad att jag nästintill började gråta. Jag har nu fått ännu ett vikariat, och...

Av Lindah - 12 augusti 2013 23:11

Ibland blir jag tyst och stänger ute världen för jag behöver tänka och vara för mig själv och inte dela mina tankar med omvärlden. Men för omväxling tänker jag dela med mig av en tanke som smått gnager lite, och därav drar jag mig för att ställa fr...

Av Lindah - 6 augusti 2013 23:15


Jag sitter på balkongen och lyssnar till det dova mullrandet som kryper närmare. Regnet nuddar balkong taket och ger ifrån sig ett lugnande ljud. Himlen lyses upp av de stora blixtrarna som leker. Jag måste säga att jag har det väldigt bra nu, jag tr...

Av Lindah - 6 december 2012 01:38

Snön yrar ifrån himlen och letar sin väg ner till marken. Barnen står och tittar uppåt, med munnen öppen och tungan ute, de försöker fånga snöflingorna på deras tungor, precis som Pippi Långstrump gör. Alla husen ser mysiga och varma ut med alla ...

Ovido - Quiz & Flashcards