Lyckan är lik en parfym; vi kan inte stänka den på en annan utan att ett par droppar faller på oss själva.

Direktlänk till inlägg 5 april 2010

The Way Of The Fist

Av Lindah - 5 april 2010 21:51


Jag hatar känslan i kroppen som ena sekunden gör det tillåtet att släppa in vem som hellst nära inpå, som ena sekunden låter en känna svek för en människa som jag inte ens har blivit sviken av.
Det finns en miljon känslor inuti mig som just nu gör uppror, varför det vet jag inte?

Kanske är det mycket för mig nu, & det resulterar i att jag blir känslomässigt störd för en stund?

Jag är trött på mig själv just nu, eller snarare trött på allting som gör mig trött...
Det finns en person som jag har börjat släppt mera & mera på nu, men ändå så tar den personen så otroligt mycket energi ifrån mig så det inte är klokt..
Vems fel det är att personen tar min energi vet jag inte, kanske lika mycket mitt fel som dens fel ?
Skolan börjar lätta lite nu, det känns inte lika tungt, utan det känns mera som en sista utmaning nu, lite mera spännande på något sätt .. (om nu skolan kan vara spännande..)


Samtidigt som jag känner mig lite kfjahbaha typ, så känns allting ändå helt asbra!

Projektarbetet går precis som det ska, vi är sjukt duktiga & driftiga hela högen, är så jävla stolt över oss allihopa i våran lilla grupp så de finns inte!

Skolarbeten börjar bli lite klara, jag börjar känna mig lugn, kan somna tidigare, kan prata mera öppet med mina vänner än vad jag gjort förut, börjat våga visa mera känslor bland de personer jag umgås med, ja livet flyter på & Lindah börjar växa upp lite tror jag.


Livet verkar komma min väg ett tag & visst fan är det skönt när det går ens väg? De är ju så skönt när jag äntligen känner att jag kan andas ut, jag känner mig bara så fylld av liv & glädje, aah, de är riktigt härligt.
(jag försöker vara possitiv åt det mesta, frågan är om det verkligen är jag att vara possitiv?...)


Egentligen har jag minst sju miljoner tankar som slåss om att bli tänkt, men vet ni vad? Jag tänker inte tänka en enda av dem nu, jag orkar inte med dem. Att koppla bort tankarna & istället andas ut rejält för en stund, hinna få nya krafter är då bra mycket bättre än att bara ösa på med tankar efter tankar, jag menar, hur ska man då orka allting om tanarna blir som en mur runt omkring mig? Då går man ju tillslut in i sin egen lilla tankemur & slår skallen rejäl, sen på tre sekunder så är all luft ute ur en & man har då ingen ork till någonting alls..


Inatt vandrade jag ut & sällskapde min granne Jonas när han skulle ut & natt röka, det var trevligt. Pratade om en massa saker, var skönt faktiskt.
Det var upppiggande att prata med någon annan som också var vaken vid 02.00 tiden, ibland är det bara skönt att prata med någon om helt ovesentliga saker alltså.

Men sen någongång vid tre-tiden så började det tjuta så inåthelvete, så vi trodde först att det var ett billarm som hade gått igång, men sen kom vi båda fram till att det var BK kiosken som larmade, så vi var duktiga & ringde polisen. När dom kom på plats så trodde dom att larmet hade gått igång av sig själv, ingenting var förstört eller nå, så det fanns inga tecken på inbrott.
Efter polisen åkte så var väl klockan ungefärt 03.15 eller något sånt, så då bestämde jag mig för att vandra inåt & sova en sväng.
Men som sagt, det var väldigt trevligt att prata med Jonas en sväng, tur att jag har trevliga grannar :)


/ L

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lindah - 15 oktober 2013 23:42

Hösten. Så jag Älskar hösten. Det är vackert ute, trädens löv skiftar i vackra färger. Jag får gå runt i kängor, mössa, halsduk. Luften känns fräsch och uppfriskande. Men det bästa är att jag kan göra det som jag som barn (som alla barn) älsk...

Av Lindah - 14 augusti 2013 22:41

Ibland bara lättar allt, tyngden jag har haft på mina axlar som tyngt ner hela mig har lättat. Och den lättade utan att jag behövde lyfta ett finger, vilket gjorde mig så lättad att jag nästintill började gråta. Jag har nu fått ännu ett vikariat, och...

Av Lindah - 12 augusti 2013 23:11

Ibland blir jag tyst och stänger ute världen för jag behöver tänka och vara för mig själv och inte dela mina tankar med omvärlden. Men för omväxling tänker jag dela med mig av en tanke som smått gnager lite, och därav drar jag mig för att ställa fr...

Av Lindah - 6 augusti 2013 23:15


Jag sitter på balkongen och lyssnar till det dova mullrandet som kryper närmare. Regnet nuddar balkong taket och ger ifrån sig ett lugnande ljud. Himlen lyses upp av de stora blixtrarna som leker. Jag måste säga att jag har det väldigt bra nu, jag tr...

Av Lindah - 6 december 2012 01:38

Snön yrar ifrån himlen och letar sin väg ner till marken. Barnen står och tittar uppåt, med munnen öppen och tungan ute, de försöker fånga snöflingorna på deras tungor, precis som Pippi Långstrump gör. Alla husen ser mysiga och varma ut med alla ...

Presentation


Linda Maria Jonsson är mitt fullständiga namn. Jag bor i en liten men mysig etta i Bollnäs. Jobbar inom vården - anställd som tim vikarie.
och här skriver jag allt som faller mig in, på gott och ont.
Enjoy

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards