Lyckan är lik en parfym; vi kan inte stänka den på en annan utan att ett par droppar faller på oss själva.

Alla inlägg den 12 november 2009

Av Lindah - 12 november 2009 21:43

Hade en liten sovmorgon idag, började skolan 09.20, ganska skönt att få sova lite längre på morgon..
Men ändå lyckades jag försova mig lite grann, jag förstår inte hur jag lyckas med det så ofta, jag är verkligen hur trött som hellst på mornarna, det är ganska så tråkigt faktiskt ...

Men hur som hellst, idag i skolan innan lunch var jag inte på bra humör, jag kände mig lite halvt om halvt bortglömd, liksom som om jag bara var men ingen la märke till mig eller nå, och jag var trött, och till råga på allt så kände jag ett så jävla stort behov av en snus att jag bara blev grinigare..

när vi fick första rasten så var den på kanske 20 minuter, så jag la mig över tre stolar i klassrummet och sov för att förhoppningsvis bli lite piggare, och de hjälpte - till en viss del.

Men sen på lunchrasten började jag piggna till och jag, Emelie, Jossan, Jossan, Clara, Micke, Jenny & Jennie ska vara med på Julshowen, vi kallar oss för Thä Månstärs, haha. Vi kommer vara coola.

- Sista anmälningsdagen var idag så jag anmälde en grupp lite snabbt utan att ens veta riktigt hur många som vela vara med eller inte, och efter jag hade anmält oss så frågade vi en massa, och fick ihop de lilla gänget, men förhoppningsvis så blir det flera personer också :)


Efter skolan så kände jag mig fortfarande lite bortglömd, mitt rop efter en snus var fortfarande lika starkt som i början utav dagen, så jag fick ett dampryck att jag skulle städa lite.
Så jag aggrissions städade mitt rum med hjälp utav Marilyn Manson's underbara musik på hög volym (vilket hjälpte mig väldigt mycket).
Efter jag hade aggrissions städat ett tag så man faktiskt kunde se att jag har ett golv & en matta så bestämde jag mig faktiskt för att lägga mig i sängen och ta en liten powernap, men det funkade inte riktigt som jag tänkt mig..
Manson's musik sprudlade ut ur högtalarna på hög volym, jag la mig under täcket ihopkrupen och somnade, men jag råkade sova i tre timmar.. (och det var pappa som väckte mig,hade inte han väckt mig så skulle jag nog sovit tills imorgon bitti..)

Men någonting väldigt bra är att Manson & min aggrission städning fick mig på bättre humör, och efter man druckit någon kopp oboy och lite så, så har man lyckats dämpa snus-längtan en liten gnutta iaf..


Nu har jag fått panik alltså! Julklappar, det är då inte långt kvar till jul, och jag vet inte vad någon vill ha i julklapp! Och vilka vänner ska man köpa julklappar till?! Fan varför skulle jag börja tänka på det nu för ?! Jag kommer få en tvångstanke att börja leta julklappar imorgon efter jag är klar i Söderhamn, jag kommer vela springa runt här i Bollnäs som en yr höna för att försöka hitta julklappar till alla som jag ska handla det till..
Det är sjukt, varför kan det inte bara vara som varje år, jag börjar tänka på det typ den 10'e december, men ändå bara tar det lugnt.. Hmm, jag antar att jag får be om önskelistor och grejjer nu ifrån familjen och så..
Ibland önskar jag att jag inte fira jul, men nu gör jag det, och då blir man såhär ibland..


Nej nu blir det fortsätta lyssna på Manson och pilla med annat!

Av Lindah - 12 november 2009 00:42

Sitter här och skrattar lite för mig själv, klockan är 00:43 och jag kan verkligen inte sluta pilla med den här bloggen.
Måste faktiskt säga att även fast jag har suttit här och verkligen dampat i några timmar, så har det ändå varit roligt..
Och nog för att jag borde sova nu, så kan jag inte.
Dels för att jag är alldeles för pigg (datorns fel) och dels för att jag vela skriva mitt första inlägg här (den andra bloggen var bra, men man kunde inte göra som jag vela med den).
Och nu sitter jag här i sängen med datorn i knät och skriver på mitt första inlägg och är glad! Haha.
Marcus ska ha tack som har hjälpt till att tycka till om hur jag pillat med sidan, utan hans åsikter hade jag nog petat ut ögonen på mig själv så jag inte kunde se hur det såg ut tillslut...
Fast å andra sidan så skulle jag inte se vad jag skrev nu heller, haha..

Nu är det bara lite småsaker som ska ändras, men det tar jag efter skolan idag istället..
För jag har insett nu själv att jag bör försöka sova, men blir nog somna till en film, det brukar fungera ganska så bra.

Så jag antar att jag säger godnatt nu så ska jag försöka sova en stund så jag orkar upp till skolan imorgon.
Har en liten sovmorgon, börjar efter nio någon gång.. Och visst har jag bra koll, haha, får kolla upp de innan jag somnar så jag har riktig koll på de där alltså..

Men Godnatt och sov gott !

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Linda Maria Jonsson är mitt fullständiga namn. Jag bor i en liten men mysig etta i Bollnäs. Jobbar inom vården - anställd som tim vikarie.
och här skriver jag allt som faller mig in, på gott och ont.
Enjoy

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<<
November 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards