Lyckan är lik en parfym; vi kan inte stänka den på en annan utan att ett par droppar faller på oss själva.

Alla inlägg den 13 november 2009

Av Lindah - 13 november 2009 19:55

 



Just nu ärallting bara bra och jag lyssnar på AQUA . Haha !

- Underbart !


 Det är så skönt & underbart när leendet på läpparna bara kommer av sig själv & kroppen sprids med glädje utan någon orsak.
Men nu ska jag nörda IDOL med mamma och ha det mysigt.

Av Lindah - 13 november 2009 16:49

Att jag inte tänkte på de.. Gårdagens humör kan ha speglats ifrån dagens nervösa klump i magen.. Nog för att även jag vet att det inte alls är farligt så var det nervöst. Det var något som jag aldrig gjort förut, någonting helt nytt för mig. Jag blev inte skrämd av honom, han gav obehag, dom ögonen, de ansiktet, det är inte det att han är farlig eller läskig. Utans hans ögon skrämmer mig, han har en tom blick utan liv, hans ögon är mer eller mindre bara blanka, som om dom vore död.
Nog för att han såg ut att skämmas ögonen ur sig idag i tingssalen så var dom ändå skrämmande.
Jag hade inte förväntat mig någonting annat än att han nekade allting, och jag hade precis rätt. Han nekade, han hade aldrig sätt oss, eller ens gjort det. Och egentligen är det ingenting grovt han har gjort, men jag kan nästan förstå honom om han inte kommer ihåg. Så som han dricker & har sig, vem vet vilka gifter det finns i hans kropp dagligen? Men han fick iallafall ett straff, fyra månaders fängelse, & han ska betala en viss summa pengar till mig & min lillasyster. Jag vet inte om han blev skyldig att betala skadestånd till sin mamma också, men det tror jag nog nästan. Han misshandlade sin egen mamma, korten på henne var inte speciellt mysiga, hon var blodig i hela ansiktet & så vidare.. Så där blev det nog säkerligen skadestånd, & för rattfylan vet jag inte, men skulle nog inte tro det..


Det han gjorde mig & min lillasyster var att han började prata om pedofiler, barnporr & en massa sånt för ett bra tag sen på Kinaresturangen i Bollnäs... Han knäppte även kort på oss med hans mobiltelefon & bad oss följa med honom in på toaletten så han kunde visa oss hur en dase ser ut och vad man gör med den och allting sånt. Visst, det han gjorde var inte alls speciellt grovt, men vad skulle vi göra? Det var ingen annan än vi inne på Kina'n, personalen vågade inte göra någonting, & han var lätt berusad och gick inte när vi bad honom att gå där ifrån, han stod bara kvar & började prata om ännu äckligare saker och blev mer äcklig. Så vi ringde polisen för att vi kände oss lagomt äcklad, kränkt & vi vela inte ha honom där..
Allting med han & oss hade lagts ner, men det togs upp igen när han hade flera saker på sig för polisen vela ha in honom, han hade b.la tror det var två stycken misshandlar (varav en på sin mamma), en rattfylla & sen det med mig & min lillasyster - sen om han hade någonting mera på sig vet jag inte..


Men allting gick bra i rätten idag, jag & min lillasyster sa vad som han hade gjort, han satt och stirrade på oss och såg allmänt obekväm ut av att sitta där och höra på allting vi sa. Han försökte få upp ögonkontakt lite då & då. Hans ögon, de är nog de äckligaste ögon jag nog sätt, eller snarare de mest skrämmande ögonen jag sätt.. Men allting gick bra & han fick fyra månader som sagt och "böter" till mig & lillasyster. Ganska lite med bara fyra månader kan man tycka. Men de är bättre än ingenting faktiskt.


Nej nu tror jag att mamma min är klar med maten, älgstek blir det till middag, det är bra tur att man har en pappa som är jägare så man får i sig lite älg varje år, det är ju så underbart gott. Nu längtas det bara efter rökt älg-hjärta (jag vet att det låter lite äckligt kanske, men det är himelskt gott, jag lovar!)


Skriver nog en sväng ikväll med om någonting annat trevligt.

Av Lindah - 13 november 2009 01:19

  


And I don't want you, and I don't need you

Don't bother to resist, or I'll beat you
It's not your fault that you're always wrong
The weak ones are there to justify the strong


The beautiful people, the beautiful people
It's all relative to the size of your steeple
You can't see the forest for the trees

And you can't smell your own shit on your knees

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Linda Maria Jonsson är mitt fullständiga namn. Jag bor i en liten men mysig etta i Bollnäs. Jobbar inom vården - anställd som tim vikarie.
och här skriver jag allt som faller mig in, på gott och ont.
Enjoy

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<<
November 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards