Lyckan är lik en parfym; vi kan inte stänka den på en annan utan att ett par droppar faller på oss själva.

Alla inlägg den 21 november 2009

Av Lindah - 21 november 2009 18:05

Och idag blev det en loppis dag med faster min! Väldigt mysigt & trevligt, men dock väldigt lite inhandlat, köpte bara två tändsticksaskar åt pappa som samlar på dom, annars ingenting. Tråkigt, men bra för att jag sparade några kronor, haha!

Faster fick även för sig att vi skulle äta barnmat, så friska som vi är så åt vi en varsin burk med barnmat, smakade helt okej, men saknade lite starkare kryddor, & lite mera bitar i de hela, haha! Men de var trevligt det också. Vi gick även in i en antik affär som hade stängt, lika bra var väl det annars hade man nog blivit bortrövad av dom som ägde det, kuslig känsla när man gick in i huset faktist.. Haha.

Jag & faster vi har bra humor och har det alltid roligt, de är skönt att bara vara med någon annan än kompisarna en dag & bara ta det lugnt, må bra & skratta :)

Väldigt mysig dag, så Tack kära lilla faster ! <3



Jag sa att jag skulle lägga upp bilder på mitt rum, så snabbknäppte några kort, inga bra men de sket jag i. Haha ! Och bara så ni vet så SKA jag måla om mina väggar efter jag tagit bort all board eller bord eller hur det nu än stavas. Därför ser det inte så fint ut på väggarna. höhö.


Här är mitt nystädade rum:  

Finns lite kvar att göra, men de fixar jag en annan dag.

Och här är sakerna jag köpte (förutom bilden på mig, den bjuder jag på -asg-):

 

En tvättkorg att ha på rummet - Smart tyckte jag ! hihi
Ett fotoalbum som det ska in en massa kort i, underbart!

En silver & en guldpenna att skriva i fotoalbumet med.
- NÖJD !



Just nu sitter jag & bara myser på mitt rum med mysmusik och har tänt en massa ljus, har det verkligen mysigt, saknas bara någon att kramas med nu, sen hade det varit mys på topp! haha.

Av Lindah - 21 november 2009 01:42

Idag har jag sovit (men inte alls länge) sen var jag & handlade med mamma, köpte lite saker till mitt rum - kändes att det behövdes, köpte även en julblomma till mamma, snäll som jag är! Haha, till & med hundarna fick sig något, dom fick en varsinn grisknorr, de gillades kan jag lova. När vo kom hem så tog jag mig en iskall dusch, hur underbart som hellst! Sen fick jag något tokryck och städade hela mitt rum, jag menar verkligen städa! Alla kläder som låg på golvet - borta! allt damm som var på golvet - borta! Jag dammsög, plockade kläder, rensade ut gamla kläder, rensade min hörn-hylla, jag möblerade till & med om hela mitt rum! Måste säga att jag är stolt över mig själv faktiskt (ska lägga upp bilder på de jag köpte, sen ska jag visa mitt välstädade rum! hihi.


Jag ringde även min faster för att fråga om hon imorgon (idag) hade lust at åka runt med mig & kolla på en massa loppisar & antik saker, kände mig sugen för att göra någonting sånt, bara mysa runt & se en massa söta små saker liksom.. Självklart så hade lilla faster tid för det, så idag vid ca. 11 tiden så åker vi runt & kollar över allt & ingenstans.


Sen så har jag även varit till Söderhamn & sätt New Moon med mamma, lillasyster & lillasysters kille Jimmy. De var trevligt & filmen var bra - tummen upp!

Nu funderar jag på hur förvånad pappa kommer att bli imorgon när han ser mitt välstadade samt nymöblerade rum (han skällde på mig idag för att det var stökigt), funderar även på att sova så jag orkar med dagen idag..


Är helt nöjd med denna fredag, har hunnit med så mycket, gjort så mycket & orkat så mycket. Måste faktiskt säga att jag är stolt över mig & allt jag gjort idag. Helt sjukt va bra jag kan vara ! Haha

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Linda Maria Jonsson är mitt fullständiga namn. Jag bor i en liten men mysig etta i Bollnäs. Jobbar inom vården - anställd som tim vikarie.
och här skriver jag allt som faller mig in, på gott och ont.
Enjoy

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<<
November 2009 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards