Lyckan är lik en parfym; vi kan inte stänka den på en annan utan att ett par droppar faller på oss själva.

Alla inlägg den 4 maj 2010

Av Lindah - 4 maj 2010 21:56

Idag hade jag nationella - Muntligt Svenska B, när jag skulle prata för den lilla skaran folk som jag plockat ihop (nej, jag "föreläser" inte för hela min klass, p.ga att jag inte gjort det sen jag gick i sjuan.. jag blir nervös, skakar & får en sån fet klump i magen...) När jag skulle börja med mitt tal så började jag att gråta en massa, så medans jag läste upp det så gjorde jag det med gråten i halsen, tårarna i ögonen, skakande händer & hundra kilo snor i näsan (haha)

Vad jag pratade om behöver inga veta mera än den skara grupp som jag pratade för, de känns riktigt bra att ha pratat klart om det, kan i allafall säga att jag pratade om någonting ganska personligt..



På tal om brödrostar så finns det sådant skrattretande folk som aldrig kan vara glad för andra, utan allting skall alltid cirkulera kring dem.. Sånna människor blir jag så fullt förbannad på, varför ska man inte kunna glädjas åt andra människor för, jag blir så förbannad på vissa medmänniskor så de finns inte, men jag antar att sådana människor saknar lite av en vanlig människas vett, så måste det vara. Haha


... & någonting mera som jag blir arg på är personer som säger en massa saker, sen när man ser dom så existerar man inte ens, varför håller människor på som dom gör? Det är en sak att ignorera en människa om dem gjort någonting, men om en människa inte har gjort någonting alls & den andra människan har sagt en massa saker om bla bla bla typ, sen när man ser människan, så är man bara luft, hur går det ihop?

Ibland undrar jag hur människan fungerar egentligen, jag gillar inte människor med dubbel personlighet.
Folk med dubbel personlighet på det viset är folk som gång på gång kommer att såra dig, jag vet, jag har varit med om det många gånger, men efter en rad misstag så har faktiskt även jag lärt mig att släppa taget om dessa människor...
... Alla vänner är inte bra för en, den skaran som alltid står på stadiga fötter - det är de vänner som är bra för en!


Idag är det ju så att världens bästa Emelie fyller år! Så stort Grattis till Emelie Persson som fyller 19 år idag!

... Jag vet att det är en meningslös ålder, många säger det, men när man tänker efter så är det inte en meningslös ålder - För det är när du är 19 år du tar studenten, det är när du är 19 år som du kommer att börja söka jobb/söka till högskola, kanske till och med flytta ifrån Bollnäs, samt så kommer du lite mer än förut längta tills din nästa födelsedag.

Jag hoppas verkligen att du har en underbar dag, & att alla människor kommer att bemöta dig med respekt & se dig för den du är - Livet ut!

Grattis Emelie !




Nej det var allting för mig idag !
(Imorgon kommer jag att lägga upp en hemlighet här, Thihi !)


Tjingtjing / L 

Presentation


Linda Maria Jonsson är mitt fullständiga namn. Jag bor i en liten men mysig etta i Bollnäs. Jobbar inom vården - anställd som tim vikarie.
och här skriver jag allt som faller mig in, på gott och ont.
Enjoy

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards