Lyckan är lik en parfym; vi kan inte stänka den på en annan utan att ett par droppar faller på oss själva.

Direktlänk till inlägg 24 november 2009

Dagen idag :)

Av Lindah - 24 november 2009 23:34

En mer livad dag idag, skolan blörjar liva upp sig lite mera, men den står ändå lite still..
Idag var det vanliga lektioner, tacka f*n för att drygBarbro ska ha milljoner timmar lektion bara för att allt hon kan är prata prata prata prata, & allt man vill är att somna somna somna somna... Tycker nästan synd om henne för att ha den effekten på eleverna, de kan inte kännas helt hundra bra.. Men jag menar, om en hel klass nästan somnar, & verkligen tycker att det är den tråkigaste lektionen på hela veckan så måste det ju ligga sanning i det hela.. Och att det är ett så långt pass (ungefärt hela dagen) gör det hela absolut inte bättre.. Men jag tror nästan att hon har ändrat sig lite på senaste tid, kanske hon själv har märkt att hon varit tråkig som bara den?.. Om hon gjort det ger jag henne en liten applåd, faktiskt. Hmm, nej nu känner jag mig lite taskig emot min lärare här.. Inte meningen att liksom vara taskig emot henne, men hade det varit en annan lärare som var likadan, hade jag skrivit av mig lite om den läraren också...


Men efter skolan idag gick jag & mötte mamma på mm (eller ja ICA KVANTUM som det nu heter..), hjälpte henne att bära hem lite mat å så. Sen blev det äta gomat! Kokt torsk med äggsås! Hur underbart som hellst, inte ofta man äter det heller, så det smakar ju smaskens när man väl äter det! Mumma mumma.
Sen efter maten sov jag på soffan ett tag, vilket verkligen var skönt- och behövligt. Sen så torkade jag disken, hur tråkigt som hellst..

Men sen så kom först Jossan hit, sen kom andra Jossan, vi tog hundarna ut på en promenad, vilket blev en promenad i lite över en timme. Vi pratade om allting mellan himmel & jord tror jag, vilket var så skönt. Alltid lika trevligt att kunna prata om allting med folk. Sen lämnade vi hundarna här, åkte till Hemköp & handlade lite frukter, en Juice & pepparkaksdeg, sen bar det av hem till Emelie där hon & Micke befann sig. När vi kom dit så kollade vi alla på Desperata hemmafruar & åt av allt det goda vi hade med oss, Vilket var väldigt trevligt, skönt samt mysigt. När det var slut så skulle Jossan köra mig hem, när vi satt i bilen så skrattade vi så vi hade kramp i hela magen tror jag.. Hahaha, så mycket var det längesen jag skrattade, skrattade precis hela vägen ifrån Emelie hem till mig. Verkligen asgarvade hela vägen, mina magmuskler har allt fått jobba lite nu (om jag nu har några magmuskler..Haha)

Så ett stort tack för idag brudar & Wezzlan! Har haft det riktigt trevligt, de här får göras om snart ! :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lindah - 15 oktober 2013 23:42

Hösten. Så jag Älskar hösten. Det är vackert ute, trädens löv skiftar i vackra färger. Jag får gå runt i kängor, mössa, halsduk. Luften känns fräsch och uppfriskande. Men det bästa är att jag kan göra det som jag som barn (som alla barn) älsk...

Av Lindah - 14 augusti 2013 22:41

Ibland bara lättar allt, tyngden jag har haft på mina axlar som tyngt ner hela mig har lättat. Och den lättade utan att jag behövde lyfta ett finger, vilket gjorde mig så lättad att jag nästintill började gråta. Jag har nu fått ännu ett vikariat, och...

Av Lindah - 12 augusti 2013 23:11

Ibland blir jag tyst och stänger ute världen för jag behöver tänka och vara för mig själv och inte dela mina tankar med omvärlden. Men för omväxling tänker jag dela med mig av en tanke som smått gnager lite, och därav drar jag mig för att ställa fr...

Av Lindah - 6 augusti 2013 23:15


Jag sitter på balkongen och lyssnar till det dova mullrandet som kryper närmare. Regnet nuddar balkong taket och ger ifrån sig ett lugnande ljud. Himlen lyses upp av de stora blixtrarna som leker. Jag måste säga att jag har det väldigt bra nu, jag tr...

Av Lindah - 6 december 2012 01:38

Snön yrar ifrån himlen och letar sin väg ner till marken. Barnen står och tittar uppåt, med munnen öppen och tungan ute, de försöker fånga snöflingorna på deras tungor, precis som Pippi Långstrump gör. Alla husen ser mysiga och varma ut med alla ...

Presentation


Linda Maria Jonsson är mitt fullständiga namn. Jag bor i en liten men mysig etta i Bollnäs. Jobbar inom vården - anställd som tim vikarie.
och här skriver jag allt som faller mig in, på gott och ont.
Enjoy

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<<
November 2009 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards