Lyckan är lik en parfym; vi kan inte stänka den på en annan utan att ett par droppar faller på oss själva.

Direktlänk till inlägg 24 maj 2010

Monday morning feeling

Av Lindah - 24 maj 2010 07:42

Trotts alla odds så är jag vaken & har nu varit det i snart två timmar, vilket innebär att skolan börjar om cirka en timme...
Jag sitter här halvt påklädd, med morgonfrisyren & ett par väldigt trötta ögon fortfarande.
Mitt huvud börjar inse att det är morgon, så lite pigg börjar jag bli, undra om jag fortfarande går som en Zombie, de gjorde jag då imorse när jag bestämde mig för att kliva ur sängen efter jag har legat vaken en timme & funderat på allt möjligt.. Haha!
Försökte gå in till "tvättstugan" för att se om mina kläder jag snabbtvättade innan jag la mig inatt hade torkat & tröjan jag tänkte ha idag hade faktiskt torkat, blev lite glad då & drog på mig tröjan.

Just nu sitter jag & lyssnar på musik för att få mig vakna lite till, ska orka tvätta håret innan skolan också, samt blåsa det & göra någonting vettigt av det.. Haha, ajja, får se hur det blir med den saken, slutar väl med att jag går med handduken över huvve till skolan, någonting som faktiskt inte alls skulle förvåna mig det minsta. Haha!


Jag hade då en väldigt konstig dröm inatt, hur den började & slutade vet jag inte alls hur jag ska förklara, faktiskt så vet jag inte ens hur jag ska förklara "mitten" av drömmen heller, den var bara konstig & helt jaa... annorlunda? haha, men det är de flesta av mina drömmar, men den här kan jag knappt ens sätta ord på fastän jag kommer ihåg den alltså.. Hmm, ja konstig var den. Haha! Men ju konstigare drömmar, desto konstigare person som drömt drömmen ? haha!


Jag älskar min kamera btw! haha, den är liten & underbar, fast lite synd är det att det inte är en system kamera, men det kommer någongång det också, när jag har råd att betala en sån utan att det ska svida allt för mycket, & tills dess har jag nu min underbara lilla kamera. Haha, jag har kommit fram till att jag måste ge den ett namn... Frågan är bara vad.. Undra jag om det inte får bli Ruben, ja! De får bli Ruben, den ser ut som en liten Ruben tror jag.. Eller en Greta... Men på något sätt så är det roligare att döpa saker till kill/gubb namn, varför vet jag inte, de liksom faller mig lättare... Haha!


Nej undra jag om jag ska gå & tvätta mitt hår nu, jag tror det börjar bli läge för det, samt för att klä på mig riktigt så att jag inte glömmer något klädesplagg innan jag vandrar mot skolan ! haha, skulle inte förvåna mig det minsta om jag skulle glömma något av klädesplaggen jag borde ha på mig hemma.. Haha, trotts att jag har varit vaken i någon timma nu, så är min hjärna fortfarande inte helt hundra vaken, jag tror faktiskt att man kan kalla min hjärna för Sengångare, eller ja - Sentänkare får det faktiskt bli, eftersom min hjärna inte går någonstans... Hoppas jag! haha...


Nej nu ni ska jag bara ladda upp en bild här, sen blir det tvätta hår + klä på mig kläder sedan vandra mot skolan! haha, så underhållande ...
Hoppas på en bra dag idag med ett bra humör med en bra dag med bra folk! hihi

tjingtjing / L


(inte de bästa ihopsatta bilderna precis, men de vela inte bli precis som jag vela, så därför fick de bli lite som de vela... Jaa, jag gillar det inte helt, men ajja, sak samma, bajs hejdå!) 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lindah - 15 oktober 2013 23:42

Hösten. Så jag Älskar hösten. Det är vackert ute, trädens löv skiftar i vackra färger. Jag får gå runt i kängor, mössa, halsduk. Luften känns fräsch och uppfriskande. Men det bästa är att jag kan göra det som jag som barn (som alla barn) älsk...

Av Lindah - 14 augusti 2013 22:41

Ibland bara lättar allt, tyngden jag har haft på mina axlar som tyngt ner hela mig har lättat. Och den lättade utan att jag behövde lyfta ett finger, vilket gjorde mig så lättad att jag nästintill började gråta. Jag har nu fått ännu ett vikariat, och...

Av Lindah - 12 augusti 2013 23:11

Ibland blir jag tyst och stänger ute världen för jag behöver tänka och vara för mig själv och inte dela mina tankar med omvärlden. Men för omväxling tänker jag dela med mig av en tanke som smått gnager lite, och därav drar jag mig för att ställa fr...

Av Lindah - 6 augusti 2013 23:15


Jag sitter på balkongen och lyssnar till det dova mullrandet som kryper närmare. Regnet nuddar balkong taket och ger ifrån sig ett lugnande ljud. Himlen lyses upp av de stora blixtrarna som leker. Jag måste säga att jag har det väldigt bra nu, jag tr...

Av Lindah - 6 december 2012 01:38

Snön yrar ifrån himlen och letar sin väg ner till marken. Barnen står och tittar uppåt, med munnen öppen och tungan ute, de försöker fånga snöflingorna på deras tungor, precis som Pippi Långstrump gör. Alla husen ser mysiga och varma ut med alla ...

Presentation


Linda Maria Jonsson är mitt fullständiga namn. Jag bor i en liten men mysig etta i Bollnäs. Jobbar inom vården - anställd som tim vikarie.
och här skriver jag allt som faller mig in, på gott och ont.
Enjoy

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards