Lyckan är lik en parfym; vi kan inte stänka den på en annan utan att ett par droppar faller på oss själva.

Alla inlägg den 10 december 2009

Av Lindah - 10 december 2009 09:17

Just nu sitter jag i skolan & är trött som bara den.. Jag sov med Mack som jag gör nu medans Myra löper..
Jag tror jag börjar ångra nu att jag sover med Mack. För nu har han verkligen börjat blivit en hund som vet vad han vill ha..
Som i natt, jag la mig i sängen för att sova, Mack börjar gny, jag bryr mig inte, försöker fortsätta att försöka sova.. Han hoppar upp i sängen och "kraffsar" mig i ansiktet, jag tar ner han ifrån sängen & säger nej, han hoppar upp lika fort igen, ställer fram tassarna på mitt huvud & börjar jucka på mitt huvud, jag blir sur, skriker nej & jag plockar ner honom ifrån sängen, försöker sova igen. Men han börjar gny & kraffsa runt i rummet istället.
Sen när jag äntligen typ somnat så hoppar han upp igen, kraffsar mig i ansiktet, samt jucka, flämtar som bara den gör han också.
Så dryg som han var inatt har han alrig varit, har inte ens märkt av honom innan, men nu när han känner av Myras dofter ännu mera så blir han verklilgen på & vet verkligen vad han vill ha..
Typiskt att jag skulle få sova med en kåt hund som vill ha tjejen som är på andra sidan mitt tak.. Ibland är det verkligen inte roligt att ha hund, vissa gånger är dom då billiga att köpa av mig.. Men man kan inte sluta älska dom små gofisarna, de bara går inte!
& mack är min lilla gohund, Myra min stora sötbebis! Hihi.
Men om Mack håller på lika inatt, så jag blir sömnlös en natt till, då tar jag hans koppel & binder fast han ute på bron eller nå, för jag orkar då inte med han en natt till med sånt beteende. Fyfan. Haha. Kåthund är inge roligt att sova med - jag lovar & vet! haha.


Idag har jag förmodligen bild, hur kul som hellst! För bild tycker jag är roligt, nog för att jag inte alls är någon konstnär så är det roligt att göra någonting annat istället för att tråka sig med vanliga lektioner. Rita & prata med trevligt folk - tummen upp på de!


Som sagt, idag är jag trött, känner mig allmänt seg - men de är inte konstigt när maninte har fått sova något..
& jag är fortfarande sur över att Bollnäs förlorade emot Byn igår, jag menar det är byn! Dom ska inte få vinna matcher, förlora är något dom borde få göra på heltid tycker jag.. (jaa jag har någonting emot dom, men vem har inte det?)


Om jag orkar när jag kommer hem idag så blir det nog städa rummet en sväng. De skulle behövas, & det skulle göra mina föräldrar glada antar jag..

Nu är det lektion,m haddå !

Ovido - Quiz & Flashcards