Lyckan är lik en parfym; vi kan inte stänka den på en annan utan att ett par droppar faller på oss själva.

Alla inlägg den 28 december 2009

Av Lindah - 28 december 2009 18:32

Sitter & lyssnar på musik nu, fasen vad viss musik får mig att tänka, på allt bra & dåligt som har varit... Börjar också att fundera på vart livet ska ta mig, vart jag kommer vara, hur allting kommer se ut..
Jag kan inte hjälpa att jag vill veta hur allt kommer vara, jag har alltid varit så, antar att jag funderar för mycket hela tiden på allting. Kan vara det som är mitt problem..
Om inte jag jag gjort allt som jag gjort, varit med om det jag varit med om, haft de vänner jag haft, lärt mig av mina misstag, gjort bort mig, precis allt, då hade jag inte vart den jag är idag, det är lite läskigt när man tänker så.
För hade jag kanske valt att göra något annat val än de valen jag har gjort, så hade jag utformat mitt liv annorlunda, kanske jag inte alls skulle suttit här hemma då, kanske jag hade suttit i Kiruna & utbildat mig till något som jag nu inte ens vet vad det är förnå.. Jag kanske inte alls hade kännt de personer jag gör nu, jag kanske skulle ha varit helt annorlunda till utseendet! Vem vet?
När man tänker så, då blir allting så konstigt, man blir nästan nyfiken på hur livet hade sett ut om det var annorlunda, kanske man hade varit mer nöjd med det livet, eller så har man det bäst som det blev ändå? Hmm, svårt de där när man inte kan se delarna ifrån båda sidor, men jag måste säga att jag kommer alltid att vara nyfiken på hur mitt liv hade blivit om det inte hade blivit såhär som det blev..
& även jag vet att jag inte kommer att få ett svar på det, men det är kanske det som gör att jag vill veta de, just för att jag vet att jag aldrig någonsin kommer att få ett svar? Hmm.. Kanske dags att sluta tänka på de nu & tänka på vettigare saker nu antar jag :)


Har lite tråkigt, jag skulle ha varit med Berit idag, men eftersom jag är så duktig på att sova, så blev det tyvärr inget idag, jag känner mig lite dum för det.. Men det får bli en annan dag istället tycker jag!
Var iaf med Pappa & Marcus till elgiganten idag, köpte mig ett USB minne på 8 gb för 99 kr, helt förträffligt måste jag säga! Marcus hjälpte oss hitta någon audiokabel som vi ska ha till bio-systemet vi har hemma, så vi kan ha det maffiga ljudet när vi kollar på tv också, inte bara när det är dvd kollning, kabeln hittade vi, så nu sitter den där den ska & nu är det nog lite roligare att kolla på all tv :) Tummen upp som fan på den måste jag säga! Hiihii


Jag är verkligen super-duper sugen på att åka pulka nu, bara åka ner för Bolle med pulkan i fullfart! Sen gå upp igen för hela backen, sen swischa ner i fullfart! Det är så underbart roligt, även fast jag är 18 år så måste jag erkänna att pulka-åkning är nog faktiskt fortfarande lika roligt som när man var liten, kanske inte precis lika roligt, men det är då fortfarande skit kul. När man var liten så åkte man ju inte i de allraste branta backarna som fanns, utan det för man nu när man är lite äldre, då tar man sig an de stora stora backarna som är snö fyllda. Jag måste verkligen ta med mig någon av mina vänner ut på pulka-åkning inom snar framtid! Hur underbart som hellst. & Då ska det bli en heldag med pulka-åkning, varm O'boy, mackor & allt man hade med i ryggsäcken när man var liten & var ute med föräldrarna på pulka åkning! hihi.


nej nu ska jag fortsätta lyssna på min musik & tänka vidare, skriver säkert lite senare idag också skulle jag tro, är på sånt humör idag, skriva skriva i massvis! Haa

Presentation


Linda Maria Jonsson är mitt fullständiga namn. Jag bor i en liten men mysig etta i Bollnäs. Jobbar inom vården - anställd som tim vikarie.
och här skriver jag allt som faller mig in, på gott och ont.
Enjoy

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards