Lyckan är lik en parfym; vi kan inte stänka den på en annan utan att ett par droppar faller på oss själva.

Alla inlägg den 25 december 2009

Av Lindah - 25 december 2009 18:29

        Bilden får mig alltid att skratta ! Den är såå "söt"..


Inatt hade jag nog en av mina konstigaste drömmar ever! Jag vet inte ens hur jag ska förklara drömmen (men ska försöka förklara en del), för i drömmen var det liksom flera drömmar.. Jag vet att det låter konstigt, jag kan försäkra er om att konstigt var de också!

- Först var det något om att jag & mina två systrar inte längre kunde bo hemma, så vi skulle ta så mycket vi bara kunde, sen skulle vi springa till tåget, alla skulle ta sig till Stockholm på olika sätt, Jenny fick plocka & springa först, hon tog bara sina smink-saker, platttång & allt sånt, sen sprang hon utav bara helvete till första tåget till Stockholm. Sen var det min tur, jag hittade ingenting så jag tog Mack (lillahunden) & allas skor & sprang till det andra tåget som gick till Stockholm. Sandra visste inte vad hon skulle ta, så honförsökte lyfta hela huset men fick bara upp trappen intill huset så det struntade hon i, så hon tog mamma & pappa på varsin axel och sprang till det tredje tåget till Stockholm...
... Sen helt plötsligt satt jag i Janne Olssons firma bil (min fasters man). Han behövde hjälp med mobilen (som var en fet jävla gammal data skärm) han kunde inte gå ut ifrån sms-inkorgen, jag hjälpte honom med det. Han hade fått några sms som han skulle läsa, han läste det ena & där stod det "Nu är allting klart, ta med dig slaktkniven så blir vi av med det, kom nu, fort!" så Jenne körde dit direkt med mig var i bilen, han hade glömt bort mig totalt.. När vi kom dit så skulle dom slakta BAMBI & Bambi's mamma samt Lilleskutt...
...I nästa sekund så var det julfirande som bara den med hela säkten ifrån Mamma's sida, samt hela släkten ifrån Pappa's sida. Det blev bara Kaos, för hela Mammas släckt satt & drog en massa Norge-historier, vilket inte uppskattades av släkten ifrån Pappa's sida, så det blev en massa bråk..


Sen kan jag inte förklara drömmen mera, för efter släkt-bråket hände de så mycket till att jag vet inte vad! Hel psyco drömm iaf. Har bara börjat drömma en massa konstiga saker på senaste tiden, ingenting normalt utan bara konstiga saker.. Haha.

Av Lindah - 25 december 2009 16:30

När jag vaknade idag (blev väckt) så kändes det som om jag var bakis som bara den! haha, huvudet var tungt & hela jag kände mig lite borta. Måste ha sovit väldigt tungt när jag blev väckt.. Haha! - & Nej, jag var faktiskt inte bakis när jag vakndade. haha.
Fick fina saker igår må ni tro!

Pengar, Stor fin mysig halsduk, linne, tröjor med tryck, schamopp & balsam, stjärnor som lyser i mörkret, jag är väldigt nöjd måste jag säga!

De ända som skulle kunna ha gjort de hela lite bättre var om jag faktiskt fick den fula mössan ifrån H&M som jag ångrar så mycket att jag inte köpte! Men med tanke på att jag inte önskade mig den så antar jag att jag får skylla mig själv & hoppas att den finns kvar nu i mellandagarna så den kan bli min ändå! hihi!


Jag sitter här & är fortfarande trött! Jag förstår inte, jag borde vara pigg, jag sov ända tills kvart i två tror jag, så har varit vaken i snart tre timmar!  Näs sprayen är en bra vän till mig nu, har varit snuvig i några dagar, men när min bästa vän finns tillhands så går den att bota. Hihi


Dagen igår var riktigt trevlig, kollade självklart på Kalle Anka's jul! Det är liksom så det ska vara bara, ingen jul utan Kalle Anka inte :)
Sen efter de så blev det matlagning, sen var det dags att äta maten! Gott smakade det måste jag säga! De har kockarna här hemma verkligen lyckats med! haha

Vi gick även hela familjen till Eric's grav & tände en marshall där & tog bort lite snö som täckte hela graven. Blev så fint så, så vi önskade Eric, Farfar, Farmor & Mormor en riktigt god jul.
Sen bar det hemåt & blev julklapps öppning! Tror faktiskt att alla blev riktigt nöjda & belåtna med vad alla fick.
Innan alla gick till kojs sen så spelade vi - "med andra ord" & jäklar va roligt det är! Blev många skratt där, nästan så man skrattade tills man grät. Haha, underbart roligt måste jag säga!
Sen blev det Mack ätning, & efter de så gjorde alla iordning sig för sängen, sen så somnade nog alla ganska så fort, jag vet att jag gjort det iaf.

Nu ska jag göra mig klar för den här dagen, & snart äta middag, tjing!

Presentation


Linda Maria Jonsson är mitt fullständiga namn. Jag bor i en liten men mysig etta i Bollnäs. Jobbar inom vården - anställd som tim vikarie.
och här skriver jag allt som faller mig in, på gott och ont.
Enjoy

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards