Lyckan är lik en parfym; vi kan inte stänka den på en annan utan att ett par droppar faller på oss själva.

Alla inlägg den 21 december 2009

Av Lindah - 21 december 2009 01:51

Jag har verkligen ingen julkänsla, snön bara rasar ner ifrån ingenstans alls, minusgraderna bara springer fram fort som bara den, nu är det bara tre små dagar kvar tills julafton.
- Varför ska åren gå så jävla fort för, varför ska allting hända på en enda gång? Kan det inte bara få vara lugnt ett tag för? Jag vill hinna andas ut, hinna ta det lugnt, hinna få julkänslan i kroppen.
Jag har haft julkänslan en gång i kroppen i år, det var när jag & mamma var inne på Mobackes, dom hade julpyntat å så, så då kom julkänslan krypandes i kroppen, men mer än så har det inte varit..
Julen käns ganska värdelös, alla vill att man ska önska sig en massa saker, & visst är det väl kul att få saker, men det känns helt plötsligt överskattat faktiskt om jag ska vara ärlig. Det känns bättre att ge bort saker än att få saker, varför vet jag väl inte ritkigt..
Julen är väl ändå till för att vara tillsamans med familjen & bara mysa, ta det lugnt, känna av att man bara finns där för varandra, alla dagar på året!

Men istället så handlar julen helt plötsligt om julklappar, om vem som köper den dyraste saken, vem som får det största paketet, vem som får mest julklappar, vilken affär som tjänar mest pengar, vilken sak som blir årets julklapp...
Vart tog den riktiga julkänslan vägen, vart tog den riktiga meningen me julen vägen?

Jag har hellre en jul med bara familjen, släkten & bara tar det lugnt, än en jul med en massa julklappar & allt sånt...
Vill man ge bort presenter så finns det gott om andra dagar på året, faktum är att det finns faktiskt hela 364 andra dagar än just julafton att ge bort saker på... Så varför just bara göra det den 24'e december för att man har blivit lärd till att då ska man göra såhär?
Det skulle vara så underbart skönt att hoppa över julen, slippa all stress kring julklappar & allt annat & bara ha en annan dag då man samlas hela familjen & äter gott, mår bra & bara njuter av att ha alla nära..

Men men, har man ingen julkänsla så är det lätt att spy på julen, de liksom bli för mycket..
Nog för att det ska bli kul att öppna sina paket, att se vad man får, men framför allt så är det känslan av att ha familjen samlad & vara sams en hel dag, alla är glada & bara njuter, det är de som verkligen gör min jul bäst. & ha Morfar Sixten hemma hos oss som vi har haft sen mormor gick bort, men i år ska morfar vara hos min morbror.. Kanske får vi istället sällskap utav min faster & hennes man, om det nu blir så, så kommer mysstämningen att höjas lite måste jag säga. Att ha mer än bara familjen på samma plats, under samma tak är så oerhört mysigt att de är då det är som bäst att njuta på max nivå!


Nej nu ska jag verkligen inte skriva någe mera om julen inte, ska faktiskt inte skriva mer alls för nu, får bli mera senare idag efter en massvis med timmars sömn! nattinatti.

Ovido - Quiz & Flashcards