Lyckan är lik en parfym; vi kan inte stänka den på en annan utan att ett par droppar faller på oss själva.

Alla inlägg den 2 februari 2010

Av Lindah - 2 februari 2010 22:57

Nej nu funderar jag på att försöka sova en stund, har jag tur så somnar jag inom en snar framtid, de skulle vara så skönt.
Imorgon är det skola & idrott, trevligt trevligt.
Funderar även på om jag ska vara duktig & simma en stund efter idrotten.
Skulle kännas skönt, & det var längesen jag gjorde det nu.
Det är mer än ett år sen iaf, får se hur det blir imorgon..
Men men, tåls att tänka på saken iaf :)
Just nu sitter jag & lyssnar på musik som vanligt, alltid lika trevligt måste jag säga.
Nej nu blir det allt en film att somna till.
Nattinatti :)

Av Lindah - 2 februari 2010 21:55

 

Sitter i min säng, i världens längsta & största kofta tror jag. Hittade den i en klädhög & tyckte att det inte var synd att någon använde den för stunden, & jag var väldigt sugen på att ha något stort & varmt på mig, just därför tog jag den, vems det nu än är. Lillasyster sa att det var pappa's, så får väl tro på henne.
Hur som hellst så är den väldigt skön & stor & varm, så passade perfekt nu när jag kände för extremt mycket myskläder.


Idag har det blivit skola & KRIS. När jag kom till KRIS så la jag mig i soffan & sov i ungefärt tre timmar tror jag, hur skönt som hellst. Sen har jag suttit å varit lite "social" med folket där, sen hade vi råds möte, väldigt bra möte faktiskt. Fick ut en massa om allt, mötet tog väl två timmar. Det är så skönt att det verkligen blir möten, det händer saker, vi tar upp saker, det är riktiga möten nu, äntligen är vi ett helt råd! Så skönt de är måste jag säga. Äntligen kommer KRIS Bollnäs ignång på riktigt, även fast det är lite sturl med vissa saker så kämpar vi vidare. Folk är i lokalen, vi har en kanon bra projektledare - Anso! Som född till jobbet, vi har ett bra råd med riktigt bra folk. Allt är kanon ! (:


Idag har även en miljon tankar brottats runt i mitt lilla huvud, det är lite jobbigt.. För snart är det den dagen som dom mesta tankarna flyter iväg till.. Det känns i magen & märks lite på mitt humör. Förra gången var det väl också nervöst, men inte alls lika som nu. För förra gången hade jag min lillasyster med mig, vi båda var där för samma sak, det var liksom bara så det var. Det var hon & jag.. Men nu har jag inte henne med, det är inte samma sak..
Nu käns det annorlunda. Jag vet att jag gör rätt, men det känns bara knas.. Det är så många tankar som bara slår slint, jag vet att jag kommer kunna att andas ut rejält när dagen sen är slut, när det är över, då kommer det släppa en stor tyng ifrån mina axlar..

...Men sen har jag skolan kvar, jag försöker verkligen att fixa den, men just nu har jag ingen ork, & jag har nog satt lite för höga kvar på mig.. Men vad kan jag göra åt saken? Jag vet hur kort tid det är kvar, jag vet ungefärt vad som ska göras, jag vill så mycket mera just nu än vad jag orkar..


Om allting kunde vara lättare just nu, om jag hade orkar lite mera & inte varit så trött. Om motivationen hade kommit bra mycket tidigare hade jag inte suttit här nu med en klump i magen & miljarder tankar i huvudet om hur jag ska klara allting..


Det finns en människa jag måste tacka för ganska mycket, det är Emelie. Hon finns alltid där, &jag är inte den personen som pratar med alt & alla om en massa saker. Men jag känner att jag kan prata med henne & få det stöd jag behöver. Den tjejen är underbar & hon kommer verkligen gå långt i livet. Hon har stora vissioner & hon vet vad hon vill göra.
Tänk om alla hade en liten Emelie, vad livet plötsligt skulle vara enklare för många då. <3

Sen vill jag tacka alla andra också såklart, alla som bara är & finns gör så mycket också.
Tänk va underbart det är egenligen med alla vänner man har runtomkring sig. Det är helt underbart med all den kärlek dom ger, livet skulle verkligen inte vart desamma utan alla dessa vänner man har!

Ovido - Quiz & Flashcards