Lyckan är lik en parfym; vi kan inte stänka den på en annan utan att ett par droppar faller på oss själva.

Alla inlägg den 14 februari 2010

Av Lindah - 14 februari 2010 15:28

Nu är jag hemma igen, något jag egentligen inte vill faktiskt. Har haft en sån jävla bra helg i Funäsdalen att jag skulle kunna flytta dit med hela högen som var där, jag lovar!

Jag har varit med om så mycket roligt så det finns inte.
Har åkt Pulka, fjortisbloggat, pratat, flummat, lekt emo, skrattat en miljon gånger, haft underbart trevligt sllskap & en massa mera!...

... Det går inte riktigt att förmedla mina underbara dagar där med ord egentligen, de måste upplevas. Jag skulle kunna försöka, men vet inte riktigt hur bra jag skulle lyckas, man måste ha helheten - Naturen, sällskapet, humorn, ja precis allt - Man måste med andra ord ha varit med för att förstå min glädje & lycka i helgen, helt underbart!
Stort tack till alla som varit med & fått min helg såhär underbart bra, jag är lycklig, de här kan jag leva på länge nu alltså!


Samtalet jag & tre till hade inatt var helt makalöst. Att vi lever på samma jord, men ändå är det helt skilda vägar, det är någonting som man kan ha svårt att förstå..
När man satt där & lyssnade på allting så satt man med stora öron, spända ögon & hakan i golvet. Jag trodde seriöst inte att jag skulle få höra såna saker, aldrig i livet alltså.. (Vad det handlade om kan jag inte säga).
Men det var så spännande, läskig & jävligt skrämmande..
Man vet inte riktigt hur man ska reagera när man hör något sånt, det är sånt man inte tror händer på riktigt faktiskt, även fast man vet att det faktiskt händer..
& Jag har lärt mig nu att det inte alltid är den personens fel att det blivit så, det kan helt enkelt handla om hjärntvättning, hur sjukt de än må låta..
Det jag faschinerar (stavning) mig mest över är att hur en sån människa kan vara så öppen med det för tre helt okända personer, vara så himla...

...Jaaa, Lindah tappar orden, de finns inga ord till det.
Men det är ett samtal & en person jag sent kommer glömma, eller snarare aldrig kommer att glömma..


Det är verkligen såna gångern man märker att man inte kan döma personer efter hur de ser ut, eller första intrycket, för det första intrycket kan många gånger vara helt fel, helt sjukt fel.
Alla personer har sina brister, så är det bara.
Bara för att man gjort en del saker så ska man verkligen inte döma personer, för vi alla har våra problem, min värld är inte alls lik någon annans.
Trotts att alla lever i samma värld, samma världsdel, samma stad, går i likadana skor så betyder det inte alls att alla är likadana inuti, det är någonting jag tycker att vi tar förgivet..

... Personen som vi pratade med hela natten kan inte tänka sig min värld, har aldrig prövat på den, & samma gäller mig & den personens värld. Helt ofattbat egentligen!..

Ibland önskar jag att jag har kraften att ta in människor i min värld, bara för att visa dem hur mitt liv kan se ut, kanske man skulle tänka & värdera saker helt olika om man går in i en annan persons värld för en stund?..


Just nu funderar jag på hur mycket jag tränat magen med tanke på hur mycket jag har skrattat i helgen..

Jag & Josefin har suttit i en varsin pulka & fjortisbloggat, hur kom som hellst!
Vi har åkt pulka & skrattat som 2 åringar, vi har åkt skoter fort som fan med liftsnubbar, vi har bastat bastu & rullat oss i snön, vi har haft seriöst snack, vi har lärt känna nytt folk, vi har varit sociala, jag har fått min lugg klippt, haft snökrig, fjortisbloggat lite mera, posat med Katten Tiger med Smulan & Skrållan, sett Smulan & Skrållan åka i skidbackarna i rosa strumpbyxor & tjejtröjor, sett Skrållan sminkad som EMO, Klätt ut mig till EMO med Josefin & Pernilla, Skrattat änumera, alltså denna helg är helt obeskrivligt underbart bra måste jag säga, finns verkligen ingenting negativt med helgen alls!


Ska för övrigt lägga upp fortisbloggarna här inom en snar framtid också..

Så fort man satte sig i Bussen & hade kramat Skrållan & Smulan hejdå så kände man att man redan saknade de galna Umeå bo'na, men som tur är så tänker jag & Jossan hälsa på dom, annars dör jag en aning!
Sen nu när jag sitter här i min säng så är det nästan sorgligt, man saknar dom som fan redan, saknar allihopa som bara den.
Vilket jävla underbart gäng det har varit alltså, det här gjorde mitt 2010 jävligt mycket bättre måste jag säga!


Nej nu ska jag inte skriva så mycket mera än -
Jag har haft världens bästa helg med precis allt, glad alla hjärtans dag eller nå & UNGA KRIS är världsbäst, finns ingenting bättre än de just nu, hur underbart som hellst !

TACK SOM FAN ALLA, TACK SOM FAN !

Ovido - Quiz & Flashcards