Lyckan är lik en parfym; vi kan inte stänka den på en annan utan att ett par droppar faller på oss själva.

Alla inlägg den 27 februari 2010

Av Lindah - 27 februari 2010 16:16

Igår & idag har jag varit på akuten, har varit spännande, fått varit med om lite saker, spännande!

Kan iaf säga att jag nu har förståelse på varför man ibland får vänta så länge på akuten, jag menar det kommer in ambulanser stup i kvarten, & dem som redan ligger i ett rum ropar efter smärtstillande & en massa andra saker, sen ska man hinna ta in nya patienter, man ska gå upp med personer till avdelingar/röntgen, man ska ta prover på dem, det är så mycket man ska hinna., Sen ska man hinna ta det lugnt själv också, sitta i någon minut innan man är uppe på benen igen..

...Så jag har som sagt förståelse på varför man kan få vänta, en gippsning kan ta ett tag om det är någon som skall göra det också.


Har haft det jätte bra på akuten, alla där var så snälla så, jätte trevligt personal måste jag säga!


Men nu är det då skönt med helg, igår kväll när jag kom hem var jag vakne i 30 minuter innan jag somnade, sov hur bra som hellst!
Dock fick jag inte sova så länge idag, för jag började 07.30
Men men, nu har jag iaf helg & kan sova ut imorgon, underbart :)


jag tror faktiskt jag ska vara riktigt onyttig idag, har inte käkat en pizza sen innan jul tror jag, låter riktigt gott med en sån nu, är faktiskt sugen på en också..
Så får se hur det blir när jag har bestämmt mig.


Tycker det var lite synd idag att jag jobbade, för annars hade jag kunnat följa med till Mellansjö till lillstugan där & kollat lite å bara mått bra.
Men tyvärr så jobbade jag, men får bli fler gånger dit tycker jag :)


Nej nu ska jag springa iväg på toa!

Tjingtjing

Ovido - Quiz & Flashcards