Lyckan är lik en parfym; vi kan inte stänka den på en annan utan att ett par droppar faller på oss själva.

Direktlänk till inlägg 27 december 2009

Sverige?

Av Lindah - 27 december 2009 01:00

Sitter i sängen & funderar just nu, precis som jag gör varje natt faktiskt nu när jag tänker efter lite. Ganska skönt att bara sitta på sin säng, släcka alla lampor, låta musiken vara på, sen bara låta tankarna flyga in & ut ur huvudet, det liksom rensar ganska mycket. Plus att det är behövligt, annars skulle jag verkligen ha överflödigt med tankar i mitt lilla huvud.. Haha


Jag funderar lite på hur Sverige fungerar egentligen... I en Redbull så är det ytte-pytte-jätte-lite amfetamin (eller vad det nu än är) nog för att det är en så pass liten mängd att man inte ens märker av den, man kan inte bli beroende av den.. Men ändå, den drogen som nu är i Redbull'en är en narkotika-klassad drog, så varför är den laglig i Redbull? När Svenskarna håller på så, så tycker jag bara att dom talar emot sig själva.. Antingen ska alla få hålla på med det, eller så ska det inte få förekomma någonstans alls, end of story!


En till sak jag stör mig på är de som är Diplomater, som kan bryta ett antal lagar utan att de personer som står bakom dessa lagar kan göra någonting åt dem, & det tycker jag är fel. För om Sverige ska försöka uppnå jämnlikhet, hur kan man då göra det när några har frikort ifrån fängelset & bara passerar gå genom att knäppa med fingrarna? Om nu alla människor vore lika mycket värda, så borde alla människor vara diplomata.. Eller har jag fel?


Sen en till sak, att vi, det Svenska folket (skatebetalarna) ska betala för Victoria's bröllopp är helt sjukt! Jag menar, dom har säkert nog med pengar som dom kan betala för (nog för att det är våra skattepengar ändå..) men att vi ska betala för ett bröllopp som vi inte ens är bjudna till är helt sjukt! Varför skaffar dom sig inte jobb & betalar sina egna bröllopp som en vanlig person får göra? Eller kanske ta ett lån!..
Skulle jag vela gifta mig så skulle då inte dom ge mig pengar till mitt bröllop, speciellt inte för hela mitt bröllop, & allt därtill, det får jag då betala ur egen ficka..


Ibland blir jag så sur på hur Sverige håller på! Jag menar, vi är ett land med potential, varför visar vi inte vad vi går för? Varför ställer vi inte oss upp, visar att vi finns, öppnar våra ögon & gör någonting åt allt som är fel?
Tillexempel så kan vi dra in på några miljarder till krigsdrabbade länder som typ Bagdad, för dom skulle inte ge pengar till oss om det var vi som krigade, & istället lägga de miljarderna till skolorna runt om i Sverige för att rusta upp dom, fixa nytt skolmaterial m.m , eller lägga pengar på vården, till ungdomsgårdar, eller någonting annat som gör nytta! De skulle vara så mycket bättre.

Jag blir bara så trött på hur Sverige beter sig, & vad händer egentligen med vårt avlänga land nu, hur mycket våld är det inte bland ungdomar? Våld, Droger, Stölder, Vandalisering & miljoner fler saker, vad är det som händer?! Vad är det ungdomarna har tappat, är det förståndet, eller är det deras egen vilja så de allihopa faller för grupptryck? vad det nu än är så måste det ta slut nu, för annars är min Generation av Sverige ingenting att ha, vad duger vi till om alla håller på & förstör sina liv, sin framtid, förstör för andra? Det är sjukt & jag tycker inte om vart vi är påväg..

Det blev nog ett lite svamligt inlägg, men jag är trött, så har jag upprepat samma sak flera ggr så är det för att jag är trött & håller inte helt koll på vad jag skriver :) haha !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lindah - 15 oktober 2013 23:42

Hösten. Så jag Älskar hösten. Det är vackert ute, trädens löv skiftar i vackra färger. Jag får gå runt i kängor, mössa, halsduk. Luften känns fräsch och uppfriskande. Men det bästa är att jag kan göra det som jag som barn (som alla barn) älsk...

Av Lindah - 14 augusti 2013 22:41

Ibland bara lättar allt, tyngden jag har haft på mina axlar som tyngt ner hela mig har lättat. Och den lättade utan att jag behövde lyfta ett finger, vilket gjorde mig så lättad att jag nästintill började gråta. Jag har nu fått ännu ett vikariat, och...

Av Lindah - 12 augusti 2013 23:11

Ibland blir jag tyst och stänger ute världen för jag behöver tänka och vara för mig själv och inte dela mina tankar med omvärlden. Men för omväxling tänker jag dela med mig av en tanke som smått gnager lite, och därav drar jag mig för att ställa fr...

Av Lindah - 6 augusti 2013 23:15


Jag sitter på balkongen och lyssnar till det dova mullrandet som kryper närmare. Regnet nuddar balkong taket och ger ifrån sig ett lugnande ljud. Himlen lyses upp av de stora blixtrarna som leker. Jag måste säga att jag har det väldigt bra nu, jag tr...

Av Lindah - 6 december 2012 01:38

Snön yrar ifrån himlen och letar sin väg ner till marken. Barnen står och tittar uppåt, med munnen öppen och tungan ute, de försöker fånga snöflingorna på deras tungor, precis som Pippi Långstrump gör. Alla husen ser mysiga och varma ut med alla ...

Presentation


Linda Maria Jonsson är mitt fullständiga namn. Jag bor i en liten men mysig etta i Bollnäs. Jobbar inom vården - anställd som tim vikarie.
och här skriver jag allt som faller mig in, på gott och ont.
Enjoy

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards