Lyckan är lik en parfym; vi kan inte stänka den på en annan utan att ett par droppar faller på oss själva.

Direktlänk till inlägg 3 februari 2010

I made it !

Av Lindah - 3 februari 2010 23:00

Just nu för tillfället är jag väldigt stolt över mig själv måste jag säga!
Idag prövade jag något som jag själv trodde var lite halvt helt omöjligt, men jag gav mig tillåtelse att tro på mig själv & intala mig själv att jag kunde (även fast jag inte visste) Mamma, Jimmy & Jenny trodde inte på mig, dom sa att det var ingen idé att ens försöka, men envis som jag är så tar jag på mig skorna, går ut med den i handen, skottar bort lite snö, sätter mig på huk & börjar försöka..
Nu undrar ni sökert vad det är jag ahr försökt med? Jo det är så att Emelie fick idéen om att köpa lite frukter att äta i skolan imorgon, b.la en Kokosnöt som jag egentligen skulle ta hem för att såga upp..
...Men jag fick den braiga idéen att försöka öppna den som man ska, med händer & hjälp av typ en backe eller något annat stabilt & hårt att slå den i.
Så jag satte mig ner på huk, tog kokosnöten mellan mina två händer & började knacka den i backen, de första gångerna lyckades inte. Så jag böt håll på den, & efter ett tag så sa det typ "Plupp" & helt plötsligt hade jag ett hål i min kokosnöt! Lycklig som jag blev för att det verkligen funkade så fick jag världens smile på läpparna, satt där & skrattade för mig själv lite smått över att jag faktiskt lyckades. Sen gick jag in med världens smile & kokosnöten i handen upp i luften & sa - TITTA JAG FICK UPP DEN! & var väldigt stolt över vad jag precis lyckats med!
Sen kände jag att det skulle vara bra att ringa pappa & berätta vad jag lyckats med.. Jag tänkte inte att han skulle svara i mobilen även fast han somnat.. Men det gjorde han (& han klagar på att vi inte stänger av mobilen på nätterna - haha!) jag sa typ - Pappa vet du var jag lyckats med? Pappa sa med en trött röst - Nej!...? Sen sa jag - JAG ÖPPNADE EN KOKOSNÖT UTAN VERKTYG! Han sa att jag var duktig, sen sa jag godnatt & pappa la på..

Sen kände jag mig tvungen att ringa Emelie & berätta det hela, som sagt så är jag stolt över mig själv just nu, riktigt stolt :D Så jag ringde henne & sa lyckligt att jag lyckats öppna en kokosnöt med mina bara händer! Efter hennes samtal kände jag för att ringa Danny nere i Göteborg & berätta det hela en gång till. Han skrattade mest åt mig, men tyckte att jag var duktig! hihi.
Så just nu sitter jag & är väldigt lycklig över vad jag precis lyckats göra ! :D


Idag har varit en bra dag rakt igenom måste jag säga! Varit i skolan, fixat skjuss till balen med dem i klassen som vill samåka, sen har jag varit & simmat med lillasyster, samt bastat, har varit på KRIS - väl där fick vi som va där höra Kim's lifestory vilket var väldigt intressant måste jag säga. Tänk va livet kan se olika ut för alla.. Sen så gick jag hem, käkade & lyckades med kokosnöten :D

Så nu sitter jag här i min säng & lyssnar på musik bara. Ska väl snart sova för att orka med morgondagen. Imorgon blir det stora mjukiskläder i skolan som gäller. Tycker det känns bäst just nu, för det är skönast. Inte alls det snyggaste det vet jag. men det är så jävla skönt med en fet jävla oversize kofta så det finns inte! (:


Nu ska jag inte kladda mera här för idag, mina ögonlock börjar bli lite tunga at the moment. Så ska slänga mig i sängen & lyssna på musik & hoppas på att John Blund kikar förbi på en snabb date ! (:


Nattinatti allesammans! :)

 
 
Angie in Deutchland

Angie in Deutchland

3 februari 2010 23:15

jag som trodde man åtminstone behövde en såg :P

http://angie1986.blogg.se

 
Elin Pantsar

Elin Pantsar

4 februari 2010 15:35

Haha, du är såå duktig Lindah! :D

http://elinarmour.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lindah - 15 oktober 2013 23:42

Hösten. Så jag Älskar hösten. Det är vackert ute, trädens löv skiftar i vackra färger. Jag får gå runt i kängor, mössa, halsduk. Luften känns fräsch och uppfriskande. Men det bästa är att jag kan göra det som jag som barn (som alla barn) älsk...

Av Lindah - 14 augusti 2013 22:41

Ibland bara lättar allt, tyngden jag har haft på mina axlar som tyngt ner hela mig har lättat. Och den lättade utan att jag behövde lyfta ett finger, vilket gjorde mig så lättad att jag nästintill började gråta. Jag har nu fått ännu ett vikariat, och...

Av Lindah - 12 augusti 2013 23:11

Ibland blir jag tyst och stänger ute världen för jag behöver tänka och vara för mig själv och inte dela mina tankar med omvärlden. Men för omväxling tänker jag dela med mig av en tanke som smått gnager lite, och därav drar jag mig för att ställa fr...

Av Lindah - 6 augusti 2013 23:15


Jag sitter på balkongen och lyssnar till det dova mullrandet som kryper närmare. Regnet nuddar balkong taket och ger ifrån sig ett lugnande ljud. Himlen lyses upp av de stora blixtrarna som leker. Jag måste säga att jag har det väldigt bra nu, jag tr...

Av Lindah - 6 december 2012 01:38

Snön yrar ifrån himlen och letar sin väg ner till marken. Barnen står och tittar uppåt, med munnen öppen och tungan ute, de försöker fånga snöflingorna på deras tungor, precis som Pippi Långstrump gör. Alla husen ser mysiga och varma ut med alla ...

Ovido - Quiz & Flashcards